נמשים מלאכותיים: הטרנד הכי חם בעולם האיפור

"מה שלא עושה הטבע, עושה הצבע" - במקרה הבא, המשפט הזה נכון מתמיד. הגנטיקה לא העניקה לך נמשים? ובכן, הגיע הזמן לצייר כמה. ולמנומשות שבינינו, במקום לכסות את הפנים בשכבות של מייקאפ וקונסילר, פתחו את העיניים והראש למציאות חדשה

שרי ברינר שיפמן | כיכר השבת |
נמשים. לא לג'ינג'יות בלבד (צילום: shutterstock)

היי, שמי שרי ואני מנומשת. לא אחד, לא שניים וגם לא שלושה. ככוכבי השמיים וכחול אשר על שפת הים. בפנים, בצוואר, בידיים ואפילו ברגליים. זה כמעט סימן הזיהוי שלי.

ניתן לומר כי מאז שאני זוכרת את קיומי, אני זוכרת גם את קיומם של הנמשים על פניי ואת אימי מעודדת אותי ובעיקר את עצמה: "אל דאגה. כשתגדלי, נשיג לך מייקאפ טוב שיכסה את כולם ואת תראי בסדר" .

אז לא, לא נולדתי כך, למי שתהה. יצאתי לאוויר העולם עטופה בעור חלק ולבן, אולי לבן מדי. הנמשים צמחו והתנחלו עליו בהדרגה, לאט לאט, בלי לשאול, כחלק מתופעה תורשתית שנקראת גם "בהרת קיץ".

Paulina Holisz on Unsplash

אצל רוב העם היושב בציון, לאחר חשיפה לשמש, בחלקי עור שיש בהם ריכוז יתר של הפיגמנט מלנין (האחראי לצבע העיניים, לצבע השיער וכן, גם לצבע העור) נוצר שיזוף יפה ואחיד. לעומת אותו רוב, אצלי נוצרים נמשים, או בקיצור, שמש = נמש.

נכון, הם מופיעים בדרך כלל אצל אדמוני שיער, אך לא, בפעם המיליון, אני לא ג'ינג'ית. אתם יכולים לקרוא לי "שחרחורת".

לכל מנומש יש את הסיפור על האמא / סבתא שלו שתמיד נהגה לטפטף באוזניו משפטים כמו "נמשים הם נשיקות של השמש". גם לי הייתה סבתא כזאת, רק שבשלב מסוים היא הפסיקה לחזור על המנטרה הזו.

הנמשים משכו (ומושכים) לא מעט הערות, נעימות יותר או פחות, שמתחילות ב: "וואו, איזה מיוחד. אני נורא אוהבת נמשים" ומגיעות גם ל: "תלכי עם שרוול ארוך יותר. חבל", תוך כדי הצבעה על זרועותיי המנוקדות.

אני עדיין מנסה לפענח את הגורם המרכזי לסיבה שאנשים זרים מרגישים מאד בנוח לפנות אליי בעניין. לידיעתכם, אני קצת פחות חיננית כאשר דורכים לי על נקודות, תרתי משמע, רגישות.

כחלק מההתמודדות עם הנמשים, עברתי גם תקופה שבה ניסיתי להיפטר מהם. בימי נעוריי, אמי רכשה עבורי קרם יקר ביותר להבהרתם. התחלתי במריחה, יום, יומיים ואף שלושה, אך הצריבה, השריפה והגרד שסירבו לעזוב גרמו לי לוותר על החלום לקבל עור חלקלק כמו בפרסומות.

לדאבון ליבי, אין ברשותנו האפשרות לשנות את הגנים איתם נולדנו וכך זכיתי שבני הפעוט בן השנתיים כבר קיבל כמה נקודות זכות על אפו המתוק למרות שעל פי דוקטור "גוגל" הנמשים אינם אמורים להופיע טרם גיל חמש. אנחנו יוצאים מן הכלל, מסתבר. טוב, אמא שלי תמיד אמרה לי שאני משהו מיוחד.

כחלק מהמחקר שאני עורכת בכל קיץ מחדש על התופעה, נוכחתי לדעת שיש כאלה שלקחו את חיבתם לתופעה צעד אחד קדימה וכרתו ברית עם הנמשים בדמות ציור שלהם על פניהם.

האם מדובר בטרנד חולף או בסממן יופי לכל דבר? שיטוט באינסטגרם מוכיח לי שהמאפרות וחובבות הביוטי כבר מעלות סרטוני "עשה זאת בעצמך" לאיור נמשים על הפנים בעזרת חינה או בעזרת אייליינר ותמונות של מראות בסגנון שעושות לי חשק ללכת לים, אחרי שנים של היעדרות ממנו.

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

Mame לאישה הדתית