המקום לשאול על מה שאי אפשר לדבר

אל מי פונים במענה בנושאים האישיים בזוגיות? כיצד ניתן לגשר על הפערים בין המידע הבוסרי שניתן לפני החתונה לבין המציאות בפועל? ליאורה בוקסנבוים החלה במסע לבניית מענה לקדושת הבית (זוגיות, שיווקי)

המקום לשאול על מה שאי אפשר לדבר. אילוסטרציה (צילום: שאטרסטוק)

תוכן הכתבה לנשים נשואות בלבד

עמותת מרכז יהלום קמה מתוך צורך חיוני לאחר מחקר מעמיק ומקיף שערכה ליאורה בוקסנבוים במסגרת התואר השני בלימודי ייעוץ חינוכי בבר אילן.

בוקסנבוים, תושבת ביתר, 33, ואמא לשבעה ילדים, הגיעה אל הנושא במסגרת הלימודים, וכתבה מחקר בנושא הזוגיות האישית במגזר החרדי. בעקבות המחקר היא החלה לתשאל נשים חרדיות על מה שלא נמצא בשיח הכללי בחיי היום-יום. הפערים וחוסר הידע שגילתה בקרב נשים הניעו אותה להעמקת הנושא והבנתו.

"זה מתחיל מהדרכה בסיסית וקצרה לפני חתונה, והנשים לא מוצאות מענה לאחר מכן", מסבירה בוקסנבוים. כאשר לפעמים מדריכת הכלות עצמה מתביישת לדבר על הנושאים הללו - נוצר מצב של חוסר מידע, כפי שמספרות נשים רבות. תחושת הבושה וחוסר היכולת לדבר על נושאים שצריכים להיות עטופים בקדושה, מייצרים חיסרון של ידע הולך וגדל עם השנים, ובעקבות כך לתסכול רב.

לא רק בנושא היחס בין בני זוג, אלא גם במענה הלכתי לנושאים שיש קושי לדבר עליהם. כיצד פונים לרבנים אם חשים פחד או בושה? כיצד פונים לאנשי מקצוע? כיצד ניתן לקבל הדרכה וייעוץ? וכיצד ניתן בעצם לדבר על מה שאי אפשר לדבר עליו אבל צריך?

כמענה לכל השאלות הללו, הקימה בוקסנבוים את מרכז יהלום כדי להביא "עזרה ראשונה", פשוטו כמשמעו, לכל דבר ועניין בתחומי קדושת הבית ולהיות התיווך להמשך ביסוס בניין הזוגיות. בין אם זה בהעברת השאלות לרבנים למענה הלכתי, ובין אם בהפניות לאנשי מקצוע, ובעיקר בהעברת מסרים באווירה תורנית לבניית הזוגיות האישית.

לאורה בוקסנבוים.באדיבות המצלם

התגובות החיוביות החלו לזרום בכמויות רבות ובוקסנבוים הבינה שיש בכך צורך חיוני לפתח את התקשורת בכך באווירת קדושה ובדרך אנונימית וייחודית.

כך למשל, ההרצאות הווירטואליות שכל אחת יכולה להירשם אליהן בדרך אנונימית ולהכיר את עצמה גם ברגעים האישיים, או להירשם לרשימת התפוצה לקבלת מסרים ומידע נוסף, ועד לקורס מעמיק ומקיף דרך האינטרנט וגם עבור אלו שאין להן גישה לאינטרנט - בצורת דיסק עם סיסמא אישית: "המטרה היא להגיע לכל אחת ואחת בכל דרך שתרצה ואיתה היא מרגישה בנוח. כלל ההרצאות הן בשמע בלבד ללא תמונות, כדי באמת לדבר על מה שצריך ולא יותר".

ההרצאות והקורסים ורשימת התפוצה - כל אלה ייחודיים במגזר החרדי, ועוסקים בכלל הפערים בין בני הזוג בכל הקשור לקדושת הבית וההיכרות האישית, להתגבר על מחסומים ומאידך גם לדעת להציב גבולות.

התחום מחולל מהפכה, וכתושבת ביתר ואישה חרדית, מקבלת בוקסנבוים לעתים גם מעט תגובות שליליות על פריצת הדרך. מאידך, התגובות הרבות המעודדות והדרישה מהשטח, מניעות אותה להמשיך למען הנשים הרבות שאין להן מענה, בדרך הבהירה והנגישה ביותר יחד עם שמירה על צניעות והמעטפת התורנית. כך גם בקורס ישנם גם חומרים על השקפה ועל קדושת הזוגיות.

לשבור את השגרה | לבנות את הזוגיות | לעטוף את החוויה מחדש | לברור וובינר במועד הקרוב והרשמה לחצי כאן

לקבלת טיפים חינמיים למייל, הירשמי כאן (נשים נשואות בלבד)

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

Mame לאישה הדתית