מסקוטלנד באהבה: טרנד המשבצות

זוכרות את החצאית המשובצת בגווני אדום / כחול וירוק, עם סיכת בטחון דקורטיבית, עצומה בגודלה, שהצמדנו בחזית להשלמת המראה האותנטי? בסתיו - חורף הקרובים נקבל את ההדפס הסקוטי משודרג פי שניים, ולא רק בחצאיות (אופנה)

שרי ברינר שיפמן | כיכר השבת |
בחורף הזה תלבשי אדום, כחול וירוק (צילום: Shutterstock)

חצאית הסקוטי, ובמונח המקצועי – ״קילט״, שמשמעו קיפול הבגד מסביב לגוף, אכן מגיעה במקור מסקוטלנד, שם היא משמשת כלבוש מסורתי בעיקר, אף שישנם תושבים הלובשים אותו ביום-יום, וכן כחלק מתלבושת אחידה בבתי ספר.

הקילט הומצא על ידי תומאס ראולינסון, בשנת 1720, שעיצב אותו לפועלים במפעל הפחם שהיה ברשותו, ביערות צפון סקוטלנד.

צילום: Shutterstock

הבד המקורי של הקילט היה עשוי מצמר עבה ברוחב של כמטר וחצי ובאורך של כשישה וחצי מטרים. "הקילט הגדול" שנקרא גם "אריג צמר חגור" היווה מעין בגד שתלה על הגוף, נאסף באופן ידני לקפלים ונסגר על ידי חגורה רחבה ושימש כמגן מפני נזקי מזג האוויר וכיעיל במיוחד לצעידה במהירות, לחציית נהרות (נהגו לספוג אותו בשומן אווז כדי להופכו לחסין בפני מים) ומציאת מקלט בבקתות, יערות וסלעים, במקרה הצורך, משום שהיה רופף ומרוחק מן הגוף.

צילום: Shutterstock

יחידות מסוימות בצבא הבריטי ובצבאות של חלק ממדינות חבר העמים הבריטי עדיין כוללות את הקילט כחלק מהלבוש הרשמי שלהן.

בכל חורף, פרינט המשבצות שב אלינו מחדש. אך הפעם, הדגם המשובץ באדום, המוכר והאהוב ביותר, הוא טרנד סופר לוהט. מעבר לחצאיות המוכרות, הוא יופיע בחולצות, במעילים, בתיקים, בנעליים ובקיצור, היכן שרק תבחרו, אצל מעצבי על, כדוגמת ברברי, הידוע בפרינט המשבצות שלו בגווני בז', שחור ונגיעות של אדום, שהשיק קו של פריטים במראה סקוטי, וכמובן ברשתות האופנה המסחריות יותר כמו זארה ומנגו.

צילום: Shutterstock

יתכן ואת עדיין רואה את ההדפס הזה כקדום ומיושן, אך סמכי עלינו ובעיקר על סבתא שתמיד טוענת ש"הכל חוזר", וקדימה, צאי מהמשבצת ורכשי לך פריט משובץ.

צילום: Shutterstock
תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

Mame לאישה הדתית