בחזור מהכותל

הפסנתרן החרדי המחונן הובא למנוחות • צפו

חיים טיקוצ'ינסקי ז"ל בן ה-30 שנהרג בתאונת פגע וברח בליל החג בירושלים בעת שחזר מביקור בכותל המערבי הובל היום למנוחות ע"י חבריו המזועזעים ומשפחתו (חרדים, דיין האמת)

נתנאל לייפר | כיכר השבת |
האם האבלה ליד מיטת בנה (צילום: חיים גולדברג, כיכר השבת)

בליל חג הסוכות נהרג סמוך לכיכר פריז בירושלים, בתאונת פגע וברח חיים טיקוצ'ינסקי בן ה-30. טיקוצ'נסקי ז"ל היה פסנתרן חרדי מוכשר במיוחד שבחר באופן חריג ללמוד כחרדי באקדמיה למוזיקה והמשיך לשמור על פאותיו הארוכות ועל אורחותיו כחרדי.

טיקוצ'ינסקי נולד בקרית מוצקין כבן למשפחת עולים מרוסיה והתחנך בחינוך חרדי. כבר מגיל 10 התגלה ככישרון מוזיקלי בולט ולאחר סיום ישיבה קטנה החליט ללמוד באקדמיה למוזיקה בירושלים שם בלט במראהו החריג למקום.

בריאיון ל-mynet בעבר אמר טוקצ'ינסקי: "אף פעם לא הבנתי למה אנשים מרימים גבה כשהם רואים אותי, חרדי המנגן בפסנתר. מבחינתי, תמיד הייתי חרדי ותמיד ניגנתי בפסנתר. סטיתי מהמסלול ועזבתי את הלימודים בישיבה הגבוהה כי רציתי להיות פסנתרן מקצועי. הבנתי שהדרך לעשות זאת היא באקדמיה בירושלים, ולשם כיוונתי".

גם חברו לספסל הלימודים, הפסנתרן הנודע, אחיה אשר כהן אלורו, שמלווה את כל גדולי הזמר החסידי וזמרים ישראלים רבים מספר ל'כיכר השבת' על טיקוצ'ינסקי, "למרות שהוא היה בחור מסתורי שלא ידענו עליו הרבה, הוא היה בחור מאד אכפתי וחביב שתמיד הקפיד לדוגמא, לקרוא לי בשמי המלא למרות אורכו. הוא היה גם פסנתרן מצוין ממש".

"המראה שלו עם הפאות הארוכות איתן הסתובב בגאווה במסדרונות האקדמיה, היה מראה מיוחד שריגש אותי כל פעם מחדש. הוא היה אדם מיוחד מאד שלא עשה עניין מההבדלים בין דתיים וחילונים והתייחס לאנשים כבני אדם תוך שהוא מקדש שם שמים בהתנהגותו", מספר אחיה אשר כהן אלורו.

באקדמיה למוזיקה הוא נחשב לעילוי וזכה במלגות רבות. הוא למד שם ארבע שנים, ובסיום הלימודים קיבל תואר בפסנתר ותואר בקומפוזיציה, בהלחנה ובתורת המוזיקה והיה במהלך לימודיו לתואר שני בפסנתר. בסיום הלימודים הצטרף לסגל הזוטר של האקדמיה כפסנתרן מלווה, ושימש גם כמורה בתיכון לאמנויות.

כאמור, בליל החג בעת שחזר מתפילה בכותל המערבי פגע בו נהג שיכור, עיתונאי ספרדי, ונמלט מהמקום כשהוא מותיר אותו במצב קשה שותת דם. למרבה הצער נקבע מותו במקום והנהג הפוגע נעצר לאחר מכן ומעצרו היום הוארך.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר