מעצבים את הבית

כנסו לאוירה: לעצב את הבית לחורף בשלושה שלבים פשוטים

לפני שאתם מורידים את המעילים, הצעיפים ושאר אביזרי החורף מהבוידעם, כדאי שקודם תיצרו אוירה שתכניס אתכם לעונה הבאה * המעצבת אסתר זכרי מסבירה: כך תיצרו אוירה חמה ונעימה במרחב הביתי שלכם לחורף הקרוב (עיצוב הבית)

אסתר זכרי | כיכר השבת |
תיצרו את האוירה שלכם.. (צילום: שאטרסטוק)

אוירה, היא התחושה החשובה ביותר שחווים בני הבית. על מנת ליצור אוירה מתאימה לתקופות השנה המתחלפות, חשוב לדעת כמה כללי עיצוב המאפיינים את תקופת החורף.

אפשר ליצור אוירה בכל מיני דרכים יצירתיות ושונות, על מנת לייצר אוירה חמימה ונעימה המתאימה לעונה הקרובה המתאפיינת בצבעים החמים, בפריטים חורפיים, בטמפרטורה ובתאורה מתאימה נתחיל בשלושה שלבים שיעזרו לכם להגיע לתוצאה הרצויה.

שלב ראשון: אווררו את חלל הבית

קודם כל, לפני שאתם חושבים על עיצוב ונוחות יש צורך לפנות את החלל. עונת הקיץ שמפנה את מקומה המכובד לעונת החורף המכונסת יותר, מחייבת פינוי של החלל שנצבר במשך העונה הקודמת ע"י אוסף של פריטים או ריהוט מיותר שלא מתאימים למצב חורף.

פנו ואווררו את החלל (צילום: shutterstock)

למה כדאי לאוורר את החלל? כדי שיהיה לנו יותר מקום להסתובב, ולאפשר לראדיאטורים, מפזרי חום או למיזוג לחמם את החלל בצורה נעימה ומאווררת ופחות דחוסה.

איך מתחילים? בדברים שלא קשורים לעונת החורף כמו נעליים פתוחות, סנדלים, פריטים ששימשו אותנו בקיץ ולא נשתמש בהם בחורף, כגון פריטי קיץ התופסים מקום מיותר בארון נאחסן אותם לקיץ הבא. להוריד עומס מהארונות, מהחללים ולאוורר את המקום.

אם אתם ממש רוצים ללכת רחוק יותר בעניין האווירה, אתם יכולים גם לשנות את הנורות ולעבור למודלים שיחסכו לכם באנרגיה שכן בשבועות הקרובים האורות בבית ידלקו לעתים קרובות יותר בגלל שעון החורף. חשוב שיהיה אור טוב ובהיר כי הבהירות משפיעה על המצב הרוח שלנו!

לפני שאתם מחליפים את המנורות קחו צעד אחד אחורה והתבוננו על גופי תאורה המרכיבים את עיצוב הפנים שלכם. האם הם מותאמים לצרכים שלכם? האם הם בהירים מספיק? האם הם ממוקמים היטב ומותאמים לצרכים שלכם? אולי כדאי לשנות מיקום או להוסיף גופי תאורה נוספים.

שלב שני: תדאגו לתפאורה מתאימה

בשלב הזה נתמקד בסלון המקום המרכזי בבית שבו אתם מבלים את רוב זמנכם לבד או עם המשפחה. הגיע הזמן להפוך אותו למקום המשדר אוירה של נוחות ומתיקות.

הסלון - מקום המרכזי בבית (צילום: shutterstock)

נתחיל מבידוד החלונות, לדוגמא: שינוי הוילונות למודלים עבים ומכסים יותר. נחמם את הרצפה עם שטיח ואת הספה עם שמיכה יפה וכריות מבד חם ונעים. לא נשכח להניח כמה צמחים לא הרחק מהחלונות על מנת לתת הרגשה צבעונית ופרחונית גם באמצע החורף.

וילונות במודלים ארוכים ומכסים יותר (צילום: shutterstock)
הניחו עציץ ליד הוילון (צילום: shutterstock)

נעבור לחדר השינה שאחרי ניקיון טוב ופינוי פריטים מיותרים, נהפוך את חלל השינה הזה למקום נעים ומזמין לשינה המורכב מפריטים חורפיים נוספים כמו שמיכת פרווה, סדיני פלנל, כריות נוספות ומחממות כדי ליצור מקום נקי, מאוורר וחמים לשעות הערב.

הפריטים שיוצרים את האוירה (צילום: shutterstock)
צרו מקום נעים וחמים לשינה (צילום: shutterstock)

שלב שלישי: אל תשכחו, הריח הוא זה שקובע!

לפני שהרוחות והגשמים יגיעו, אם אתם חושבים לנקות את החלונות על מנת ליצור תחושת ניקיון, למנוע ריחות לא נעימים ולכלוך מיותר כדאי שתתחילו לעשות זאת כבר עכשיו. הקפידו באופן קבוע לטאטא את העלים המתים סביב הבית או במרפסת, זה יהיה יותר נעים לראות רצפה נקייה.

אחרי שנטרלתם את הריחות, הלכלוך המיותר והתפטרתם מחפצים ששייכים לעונה הקודמת, הגיע הזמן להפיץ ריח טוב, ריח שאתם אוהבים באמצעות נרות ריחניים, מרססים או מפזרי ריח וכו'- הריחות משפיעות הישר על הזיכרון שלנו ומשלימות את 'התמונה השלמה' בתת המודע שלנו לאוירה החמימה שאנחנו רוצים לייצר בבית בעונת החורף.

אז קדימה לעבודה.. התוצאה הסופית נעימה ומשתלמת (צילום: shutterstock)

חורף בריא ומלא באוירה חמה!

הכותבת מעצבת פנים וחללים. לייעוץ והכוונה: 054-2665329 / estinterior@gmail.com

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

Mame לאישה הדתית