ליד התחנה המרכזית

מיקום החנוכיה הדליק את ה'מעורר' התורן

מי שחולף בימים אלו ליד התחנה המרכזית בירושלים, יכול להבחין בחנוכייה חיננית, שהאדם העומד מאחורי מיקומה והדלקתה - הופתע ממודעה שנתלתה עבורו על ידי 'מעורר' באזור (חדשות)

אלי רוטמן | כיכר השבת |
החנוכיה שעוררה את הפולמוס (באדיבות המצלם)

אדם שהתקין חנוכיה להדלקה מול התחנה המרכזית בירושלים, הופתע מההערה שנתלתה במקום עבורו ככל הנראה בידי עובר אורח, אך עמד על שלו ואף השיב לו.

ברחוב הצבי, בפתח האחורי של התחנה המרכזית בבירה, חולפים כל יום מאות רבות של אוטובוסים היוצאים ונכנסים דרך מקום זה. בשל כך, בחר צעיר חרדי המתגורר באזור, להעמיד בסמוך מתקן כדי להדליק בו נרות חנוכה ולהרבות ב'פרסומי ניסא' למהדרין.

זמן מה לאחר מכן, הוא מצא במקום את הפתק הבא, שנועד להבהיר לו כי אינו נוהג מספיק טוב לפי ההלכה: "לבעל הפרסומי ניסא הגדול שיחי'. עדיף שהכל יהיה יותר מושלם, על ידי שתקרב את המעמד יותר לפתח ותדליק בטפח הסמוך לפתח. אם כבר אז כבר".

"בברכת חנוכה שמח ושתמיד תהיה שמח", חתם ה'מעורר' התורן.

מתקין החנוכיה הופתע תחילה מהפניה המקורית, אך לאחר מכן התעשת ותלה פתק נגדי, עם תשובה סדורה - וכך כתב: "לכבוד המעורר, תודה רבה. 1. אני מדליק בבית ויוצא ידי חובה לפי הספרדים. 2. הייתי עודה כן, אבל לפרק את כל זה קשה מאוד. אולי בעתיד. 3. זה פרסום הניסים לכל היוצאים באוטובוסים. 4. וזאת ההלכה לגבי הספרדים שמדליקים בבית בימים אלו, שאין ענין להדליק בחוץ; בבית מדליקים, סמוך לפתח".

כך או כך, מי שחולף בימים אלו באזור הומה האדם, יכול להבחין בחנוכיה החיננית, שמאחורי הדלקתה עומד אדם חינני לא פחות.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר