לאחר מחלה קשה

אבל בחסידות ברסלב: הגאון רבי אלעזר מרדכי קעניג זצ"ל

רב קהילת ברסלב בעיר צפת ומגדולי רבני החסידות, הגאון רבי אלעזר מרדכי קעניג זצ"ל, נפטר הבוקר מהמחלה הקשה: "עם ישראל איבד צדיק, מנהיג גדול בתורה ובחסידות" (דיין האמת)

נחמן שטרנהרץ | כיכר השבת |
הגאון רבי אלעזר מרדכי קניג זצ"ל (צילום: באדיבות המצלם)

אבל בחסידות ברסלב: רב קהילת ברסלב בעיר צפת ומגדולי חסידות ברסלב, הגאון רבי אלעזר מרדכי קעניג זצ"ל (73) שחלה במחלה הקשה נפטר הבוקר (שני) לאחר שהיה צפוי לטוס הלילה לסדרת טיפולים בחו"ל.

הרב קעניג שימש מאז תש"ם כמנהיג קהילת ברסלב בצפת, אחרי פטירת אביו הגאון הצדיק רבי גדליהו אהרן קעניג זצ"ל שהיה מייסד ומנהיג קהילת ברסלב צפת ולימד את כתבי רבי נחמן והיה הראשון מבין רבני ברסלב שמסר שיעורים בתורת ברסלב בעברית, אחרי פטירתו הפתאומית בעיצומה של דרשה, בנו הגרא"מ קעניג ובניו האחרים המשיכו במסירת השיעורים ועבודת הקודש.

הגרא"מ קעניג המשיך את הזרם של תלמידי רבי אברהם שטרנהרץ ורבי נחמן מטשערין זצוק"ל, קהילתו מונה כארבע מאות משפחות. מרכז הקהילה נמצא בשיפולי העיר העתיקה.

הקים בחייו את הספרייה תורנית, ותלמוד-תורה "מגן אבות" ובו קרוב ל-400 תלמידים, בית ספר לבנות "דרך יהודית", גני ילדים "גני יהודית" לזכר אמו הרבנית אסתר יהודית ע"ה, גנים ובית ספר לחינוך מיוחד "ללמוד וללמד" ועוד.

נציגו במועצת העיר צפת הוא הרב נחמן גלבך. ההלוייה תצא בשעה 13:00 מביתו ברחוב חתם סופר בצפת.

מסיעת 'שלומי אמונים' נמסר: 'שלומי אמונים' מבכה יחד עם כל עם ישראל את פטירתו של הגאון הגדול הצדיק רבי אליעזר מרדכי קעניג זצוק״ל.

"עם ישראל איבד צדיק, מנהיג גדול בתורה ובחסידות, במסירות הנפש ובמידות. סמל לצניעות ולמותר הרוח על החומר.

"הנהיג את קהילת ברסלב כרועה העומד על הצאן. מתוך אהבת ישראל שפעמה בליבו, ראה וחרד לטובתו של הכלל והפרט. וכל בית ישראל יבכו את השריפה אשר שרף ה'".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר