ניקור עניים באינסטגרם: "הביטחון שלי נושק למינוס"

"מאפרות נערצות ומובילות דעה מקבלות עטיפות זוהרות. אודה ולא אבוש, יושבת לי על הספה הרעועה ונוטפת קנאה": קולות כאב הועמדו סוף כל סוף על 'דסק האינסטה' וסחפו רבות (אקטואליה)

ריבה רפפורט | כיכר השבת |
(צילום: shutterstock)

עבור הצטרפות לרשתות החברתיות אין כללים, את יכולה להיות כוכבת, עשירה, דלפונית או גברת ללא קורת גג, אך לא כל אחת יכולה לקבל מליוני עוקבים, ליהנות ממוצרי איפור חינמיים, חופשות במתנה או לקבל הזמנה להשקות ותצוגות אופנה. ובגדול: לשתף חיים זוהרים שלאחרות אין. היום, מחר או אי פעם.

עם התופעה הזו כמעט כולכן מזדהות - ידועניות ונשות מקצוע רבות מנהלות דף אינסטגרם עמוס גולשות ומקבלות מתנות ממותגים אותן הן מיחצנות דרך הדף שלהן, כחלק ממקצוען כמאפרות, סטייליסטיות, או כ"אושיות אופנה". כן יש למקצוע הזה שם.

מסתבר שגולשות רבות נהנות מהשיתופים וההמלצות על המוצרים או העסקים, סומכות ומביעות אמון אך הסופ"ש לאחר שקולות רבים לא נשמעו או נאמרו מישהי תפסה תעוזה והניחה את נתח הבשר על שולחן האינסטגרם, היא אנונימית, לאחר ששלחה את ההודעה למאפרת מרגלית יעקובוביץ' היא התנתקה מיד ומחקה את דף האינסטגרם. משם הנושא רק עלה שלב, ההודעה שלה שותפה בדף האינסטגרם של מרגלית, אושרית אברג'ל, אורית שוהם וידועניות נוספות. מעל ל300 נשים הזדהו והציפו את מרגלית בהודעות כמו "זו אני שכתבה את זה? גנבה לי את המילים מהפה".

אנחנו שמחות בשבילכן, אבל למה לנו לא מגיע? צילום: באדיבות המצלם.

"מישהי פעם אמרה לי שהיא מעדיפה מקרר ריק, כי על בגדים היא לא תוותר"

שלא תבינו לא נכון, נשים רבות אוהבות לפרגן, הן לא באמת כאלו צרות עין. אך לאחר שהפיד שלנו מתמלא בעשרות מוצרים שאושיות אינסטה קיבלו באריזת מתנה ורודה עד הבית ואנחנו צריכות בשביל הגילטי פלז'ר הזה לצאת, ליסוע עד למותג ולממן אותו במחיר מלא. וכמו שנשמע השם 'מותג' כך גם המחיר לרוב לא מתאים לכל כיס, זה מערער את הביטחון העצמי שלנו.

"מישהי פעם אמרה לי שהיא מעדיפה מקרר ריק, כי על בגדים היא לא תוותר" הגיבה על כך בלוגרית האופנה שרי דוד "זהו לחץ חברתי שלילי ומאסיבי אשר גורר לתוכו גם את מי שלא מתאפשר לה, צריך לדעת איך לעבוד עם האינסטגרם, ניקור עניים זו לא תופעה חיובית שנוזלת מהרשתות החברתיות".

אורית שוהם ראבד: "על מנת להפוך את הבמה הזו לחיובית עלינו לעשות חסדים רבים ולנצל את המקום"

גם אורית, אושיית אינסטגרם וקומיקאית אשר שיתפה את ההודעה הזועמת כתבה על כך למאמע: "לפני כמה שנים רבנים הביעו דעה שלילית כלפי הרשתות החברתיות וטענו שהן עושות נזק, לא הסכמתי בהתחלה. ראיתי בעין חיובית את הבשורה, אך עם השנים גיליתי שיש דברים בטענתם, הרשת מהווה במה לסכנות ופגיעות עבור גולשות, כשמצד שני לא חסר תועלת, פרגון, בניית בטחון עצמי, שיתופיות, צמיחה ועוד.", היא מסבירה.

"גם אני, כביכול ככוכבת רשת נפגעת מהרבה צדדים שליליים. על מנת להפוך את הבמה הזו לחיובית עלינו לעשות חסדים רבים ולנצל את המקום. גם אם חלק מהעבודה שלנו היא לחשוף את חיי הזוהר והמתנות אני מבינה את הזועמות כי גם אני מוצפת מדברים שאחרות מעלות. אין ספק כי יש בדבר נגיעה שלילית, כמו בכל מקצוע חייבים לדעת איך להיות זהירים כלפי הזולת כי הוא לפני הכל".

גם להן המילים נלקחו מפה, צילום: באדיבות המצלם.
אחת המזדהות עם ניקור העניים באינסטה, צילום: באדיבות המצלם.

לעומתה, אושרית אברג'ל, הביעה דעה קצת מנוגדת: "אני חושבת שמטרת השיתוף היא לא לנקר עיניים, אלא העברת חוויות ויצירת קשרים עם העוקבות. החכמה היא להסתכל על הכל בעין טובה, תמיד נוכל למצוא משהו שאין לנו ויש לאחר. ברגע שנבין שמה ששלנו שלנו, ומה ששלה שלה, לא נהיה מתוסכלות מזה שאין לנו".

"בתור אחת שמשתפת גם את הצד הפחות יפה של החיים, אני חייבת להגיד שהכי כיף לשתף את הצד היפה והכי כייף לי כצופה מהצד לראות את הצדדים היפים אצל אחרים. זה ממלא את הלב בשמחה. כיף לי לראות שאחרות מצליחות".

מה שכן, הנושא קיבל בהחלט את המקום. מפה אפשר רק לעלות, קחו איתכן הלאה.

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

Mame לאישה הדתית