קידום אתרים וחשיבותה של אופטימיזציה

אופטימיזציה של אתר פירושה ייעול של אתר בדרכים שונות על מנת להתאים אותו בצורה המיטבית, האופטימלית, לאלגוריתם של גוגל – כלומר הוא יוצג במיקום גבוה יותר וכך יגבר הסיכוי שגולשים יקליקו עליו (אינטרנט, שיווקי)

kikar.co.il בשיתוף BuyPost | כיכר השבת |
אילוסטרציה (צילום: bigstockphoto)

זהו לא האלמנט היחיד שמשפיע על דירוגו של אתר, כמובן. קיים ענף שלם של קידום אתרי וורדפרס וקידום אתרים אשר כולל שלל אלמנטים נוספים שיש לטפל בהם על מנת לשפר את מיקומו של אתר בתוצאות החיפוש – לרבות ותק הדומיין, קישורים שמובילים אל האתר, עמידתו בתקני נגישות אתרים וכיו"ב – אולם למידת האופטימיזציה שלו בהחלט תיתכן השפעה משמעותית על הדירוג.

אופטימיזציית אתר מבוססת על שני דברים עיקריים:

  1. התוכן באתר: אם המשתמשים מגיעים לאתר על מנת לצרוך אותו, רק הגיוני שגם מנועי החיפוש, לרבות גוגל, יראו בתוכן אלמנט מהותי למטרת דירוג האתר בתוצאות החיפוש. מבחינת קידום אתרים אורגני, בהקשר הזה מדובר בעיקר על מחקר מילות מפתח ושילובן בגוף הטקסט באופן מושכל על מנת שהתוכן ייראה כמה שיותר רלוונטי לאלגוריתם.

  2. נתוני מטא: הכוונה למספר אלמנטים שנמצאים "מאחורי הקלעים" וחשופים למנועי החיפוש אבל לא למשתמשים עצמם: כותרות העמוד, תיאורי מטא, תגיות שונות וכדומה.

אלמנט נוסף שחשוב לציין ככזה שמשפיע על האופטימיזציה של אתר, אם כי לא באותה רמת חשיבות כמו התוכן ונתוני המטא הוא המבנה של ה-URL, כלומר כתובת האתר והעמודים שבו. הכתובת הזו חשופה גם למשתמשים וגם למנועי החיפוש, וחשוב מאוד לשלב בה מילות מפתח רלוונטיות על מנת לומר הן לאלה והן לאלה במה בעצם עוסק העמוד שנמצא באותה כתובת עוד לפני שנכנסים אליו.

איך עושים אופטימיזציה?

תהליך האופטימיזציה של אתר אמור להתחיל כבר מרגע לידתו. דהיינו, בניית אתרים מושכלת אמורה לקחת בחשבון אלמנטים כמו קידום אתרים כבר מן הרגע הראשון. עם זאת, גם כאשר מדובר באתר ותיק שנבנה לפני זמן רב, עדיין אפשר לבצע בו אופטימיזציה על ידי איש מקצוע שיחפש ויתקן את כל הכשלים, אם יש כאלה, בכדי להתאים את האתר לאלגוריתם.

חשוב גם לציין שהאלגוריתמים של מנועי החיפוש, ובמיוחד זה של גוגל, משתנים באופן תדיר. מעת לעת מתפרסמות ברשת הנחיות רשמיות חדשות שמצריכות לשנות פרמטרים שונים מאחורי הקלעים, וגם בזה יכולים לעזור מקדמי אתרים מוסמכים המקפידים להתעדכן בחדשות בתחום.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר