אמהות נהנות יותר: 4 מחקרים המוכיחים זאת

כפי שכל אם יודעת, ההורות מלאה בשיאים וקשיים. אך מעבר לכך, יש כמה יתרונות לעניין. הנה, ארבעה מחקרים שכדאי שתחשבו עליהם בפעם הבאה שתתמודדו עם התקף זעם בתור במכולת (חדשות מחקרים)

מאמע | כיכר השבת |
(צילום: Unsplash)

חוויית ההורות מלאה בשיאים קטנים (כמו חיוכים קטנים וממיסים ונשיקות) וקשיים (גמילה מטיטול, למשל). אך מעבר לכך יש לא מעט יתרונות לאמהות המגובים במחקרים. הנה, חמישה כאלה שתוכלו לחשוב עליהם בפעם הבאה שתתמודדו עם התקף זעם בתור במכולת:

1. אמהות יותר יעילות במקום העבודה

מחקר מרתק מהבנק הפדרלי של סנט לואיס מצא כי לא רק שאמהות היו פרודוקטיביות יותר מאשר עמיתיהם שהיו חסרי ילדים, אלא כאלו שהיו ברשותן לפחות שני ילדים היו הכי פרודוקטיביות מכולם. אמנם המחקר בדק רק מקצוע אחד ספציפי, זה עדיין נותן לנו הוכחה לכך שאמהות עובדות מנצחות בו לחלוטין.

2. יש להן זיכרון טוב יותר

היי, המוח הקטן במהלך ההריון הוא לא בדיחה, אבל ברגע שיש לכן ילדים, אתן עלולות למעשה לזכות בזיכרון משופר, אומרים חוקרים מאוניברסיטת "קרלוס אלביזו" במיאמי. בסדרה של ניסויים, המדענים נתנו לאמהות חדשות מבחן הבודק את הזיכרון הויזואוספטיאלי (היכולת לזהות ולזכור מידע על הסביבה). הם מצאו כי לאמהות היה זכרון טוב יותר מאשר לנשים ללא ילדים. החוקר הראשי של המחקר גרס כי אמהות זקוקות לזיכרון ויזואלי משופר כדי לסרוק במהירות את סביבתן ולאתר סכנות.

3. הן נמצאות בסיכון נמוך יותר לחלות בסוגים מסוימים של סרטן

מחקר מאוניברסיטת אוקספורד מצא כי הסיכון של אישה לסרטן השחלות יורד עם כל ילד שיש לה. מספר מחקרים מראים גם קשר בין הריון להנקה וסיכון מופחת לסרטן נשים, אם כי לא ברור לגמרי מדוע זה כך.

4. הורים עשויים לחיות זמן רב יותר

חוקרים שוודיים עקבו אחרי קרוב ל-1.5 מיליון גברים ונשים שנולדו בין השנים 1911 ל-1925 וגילו כי הורות יכולה להגביר את הסיכויים לחיות מאוחר יותר בחיים. במחקר, שפורסם בכתב העת "Journal of Epidemiology and Community Health", מדענים מצאו שאמהות בנות 60 יכולות לחיות עד שנה וחצי יותר מאלו ללא ילדים. החוקרים טוענים כי הסיבה לכך היא כי ילדים מעניקים להוריהם טיפול ותמיכה כשהם מתבגרים, לעתים קרובות.

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

Mame לאישה הדתית