בצל סערת המשפטים על פירוק האוהל: הילולת מוהרא"ש שיק זצ"ל תיערך ביבנאל

בשבוע שעבר נדחתה בבית המשפט ההחלטה על הריסת מבנה ציונו של מוהרא"ש זצ"ל. החסידים מוסרים כי ההילולא תיערך ללא שינוי, כמידי שנה, ומוסיפים בקשה לאלפי העולים לציון לפעול לביטול הגזירה (חרדים, שיווקי)

kikar.co.il בשיתוף BuyPost | כיכר השבת |
אילוסטרציה (צילום: יח"צ)

בימים אלו מתקיים דיון בבית המשפט בנוגע למבנה מעל ציונו של רבי אליעזר שלמה שיק המכונה בפי חסידיו ״הצדיק מיבנאל״, בין חסידי ברסלב המתגוררים ביבנאל לבין הועדה המקומית לתכנון ובנייה המבקשת להרוס את המבנה שהוקם מעל קברו של הרב.

ביום שלישי אור ל י"ז שבט, ימלאו ארבע שנים לפטירתו של כ"ק מוהרא"ש זיע"א, רבי אליעזר שלמה שיק - גדול מפיצי תורתו של רבי נחמן מברסלב זצ"ל. בשנים האחרונות נערכת מידי שנה הילולת ענק, כאשר אלפי תלמידיו וכלל עמך ישראל עולים לציונו ביבנאל מכל רחבי העולם.

כידוע בצוואתו המפורסמת הבטיח הצדיק שיפעל לישועה בשמים עבור כל אחד ואחד שיגיע לציונו, וכתב בלשון זו: "מי שירצה איזה דבר וכו', איזה ישועה לפעול וכו', איזה רפואה לבקש וכו', שיבוא שם אל קברי והקדוש ברוך הוא יעזור שאהיה לו למליץ יושר למעלה. ופרטיות בניי ובנותיי וחתניי ותלמידיי לומדי ספריי, כשתבואו לבקש אצלי - תיוושעו בעזרתו יתברך בכל מילי וימלא לכם הקדוש ברוך הוא משאלות לבכם לטובה".

הבטחתו שהתפרסמה עוד יותר, היא ההבטחה לרווקים ולרווקות, להם הבטיח בהבטחה שגם ביקש שתיכתב על מצבתו: "אני מבטיח שכל בחור רווק וכל בחורה רווקה שיבואו כאן לקברי ויגמרו את כל ספר התהילים מהתחלה עד גמירה לזכותי - אזי אשתדל בכל מה שרק אוכל שימצאו את זיווגם. וזה הבטחה חזקה ממני".

בשנים מאז הפטירה ההבטחה הספיקה להתקיים באלפי אנשים, שבאו לציון, התפללו - ונושעו. סיפורים רבים ניתן לקרוא באתר המרכזי של חסידות ברסלב ביבנאל - 'ברסלב סיטי׳.

לפני כשנתיים הוקם מבנה מפואר על ציונו הקדוש של הרב, ומאז - סכנת פירוק אורבת לו בכל יום מחדש, כאשר גורמים אנטי דתיים מגישים בקשות חוזרות ונשנות לוועדה המקומית כדי שיורו לפרק את המבנה לאלתר.

לפני כשבוע בית המשפט דן בפרשה, ובחסדי שמיים החליט השופט לדחות את הדיון לעוד כשלושה שבועות, לרווחת הקהילה ביבנאל. לאחר ההחלטה הודיעו הגורמים האחראים על ארגון ההילולא כי היא תתקיים כמידי שנה.

מערך הסעות גדול מתוכנן מכל רחבי הארץ, הכנסת אורחים תפעל במקום ע״י ׳בית התבשיל׳ אשר נוסד על ידי הצדיק בעצמו, כדי להבטיח שלכל עולה לציון הקדוש יהיה מקום לשבת, לנוח ולאכול ארוחה חמה.

האירוע קיבל את אישורה של משטרת ישראל, לאחר פגישה שהתקיימה בין הגורמים בחסידות ברסלב לבין נציגי המשטרה.

כמידי שנה צפויים להגיע ולהשתתף בהילולא רבנים, אנשי ציבור וידוענים רבים, והוועדה המארגנת עובדת בימים אלה כדי לסדר את כל מה שדרוש על מנת שהאירוע יעבור בצורה חלקה.

חסידי הרב מבקשים מכלל העולים לציון להתפלל לביטול גזירת הפירוק של המבנה על מנת שיוכלו להמשיך וליהנות ממבנה סגור אשר יצל עליהם בקיץ ויגן עליהם מהגשמים בחורף.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר