איך לבחור חברת ניהול ועד בית חיצונית

תפקיד מיתולוגי כמו ועד בית או ועד בניין נולד מתוך הצורך לנהל את תחזוקתו של הבניין המשותף. תפקיד זה נולד אי שם בשנות החמישים, כשהמדינה הייתה בחיתוליה כיום התפקיד עבר לחברות ניהול, נותרה השאלה איך בוחרים את החברה הנכונה (צרכנות, שיווקי)

kikar.co.il בשיתוף BuyPost | כיכר השבת |
אילוסטרציה (צילום: pixabay)

ועד הבית המסורתי הוא בדרך כלל שכן טוב שדואג לתחזוקתו של הבניין מבחינת איסוף תשלומים עבור חשמל או תיקוני אינסטלציה, והוא שומר על קשר עם הדיירים ועם אנשי מקצוע שונים האחראיים על תחזוקתו של הבניין. על כל פנים, בעולם המודרני שלנו לא קל לשלב 9 שעות עבודה ביום עם מטלות ועד הבית, בעוד השכנים לא תמיד ששים לשלם את התשלומים הנחוצים.

כשהשכנים מסרבים לשלם

כאמור, אם יש משהו ששכנים לא אוהבים לעשות, הוא לשלם. אכן, הם יכולים להוציא אלפי שקלים על מסך פלזמה לסלון ביתם, אבל כאשר מדובר בתשלום של 50 שקלים עבור תיקון הביוב, כאן הם מתחילים "להיעלם" ולסרב לשלם. וכך לא אחת קורה שהתשלום עבור הוצאות תחזוקת הבניין "נופל" רק על חלק מהשכנים. וכאן עומדות בפני ועד הבית שתי אפשרויות. האחת היא לריב עם השכנים ולאיים לפנות לבית המשפט, והשנייה היא להעביר את המושכות לחברה מנוסה שיודעת לטפל בשכנים סרבנים כאלה, הלוא היא חברת ניהול ואחזקת קומפלט. כי בימינו ניהול ענייני ועד הבית יכול בהחלט לעבור לידיה של חברה מקצועית, ולהקל בכך על כולם.

מוועד בית לחברת ניהול ועד בית חיצונית

על מנת לעבור לחברת ניהול ועד בית חיצונית נדרש רוב של שני שליש לכל הפחות מבין כל בעלי הדירות בבניין. גם כאשר ניהול הבניין עובר לניהול חיצוני, חשוב להשאיר ועד בית פעיל על מנת שיעמוד בקשר רציף עם החברה. אמנם במקרה זה פטור ועד הבית מהחובות לתחזוקת הבית, אך עדיין חשוב שיהיה נציג אחד לפחות שיפקח על ההתנהלות עם החברה החיצונית.

מהי חברת ניהול ועד בית חיצונית טובה?

כאשר אתם נותנים לחברה חיצונית לנהל את העניינים בביתכם, אתם מעוניינים בכך שהבניין שלכם יהיה בידיים טובות. אלה כמה טיפים שיעזרו לכם לבחור את החברה הנכונה:

  • אילו שירותים מעניקה החברה – כשבוחרים חברת ניהול, חשוב שהיא תספק את כל השירותים הנחוצים: ניקיון, טיפול במערכות השונות, גביית תשלומים, ניהול חשבונות ועוד.
  • מהי זמינותה של החברה – לעולם אין לדעת מתי הצנרת שלכם תתפוצץ בפעם הבאה. זה יכול להיות בשעות הבוקר המוקדמות או דווקא בשעות הלילה. כך או כך, כדאי לבחור בחברה שמספקת שירותים 24/7.
  • ניסיון – כדאי לבחור חברה מנוסה ומקצועית בניהול בניינים. חברה כזו תדע לפעול במהירות במקרה של תקלה או בעיה עם אחד השכנים לגבי תשלומי בניין.
  • החברה שדואגת לבטיחות המבנה – חברת ניהול אחזקות מקצועית דואגת גם להיבט הבטיחותי של הבניין, ומספקת מערכות לכיבוי אש ואת הביטוחים הרלוונטיים לבניין.

לקרוא את החוזה

בחרתם חברת ועד בית חיצונית? נהדר, אתם בדרך אל הערבים החופשיים שלכם ועוד מעט לא תצטרכו לעבור מדלת לדלת כדי לגבות כסף. כעת נותר רק לקרוא את החוזה עם החברה. קראו אותו בעיון רב לפני חתימתו ובחנו את כל הסעיפים השונים הכלולים בו: גינון, תחזוקה וניקיון, ניהול הבניין ועוד.

גם האגודה לתרבות הדיור בעניין

האגודה לתרבות הדיור היא עמותה בישראל אשר נועדה לטפח את רמת החיים של התושבים הגרים בבניינים ולשמור על הרכוש המשותף. על פעילותה של העמותה מפקחים רשות החברות הממשלתיות ומשרד הבינוי והשיכון. נכון להיום, דמי החברות באגודה לתרבות הדיור עומדים על כ-30 שקלים לחודש. בתמורה מספקת העמותה שירותים מגוונים כמו שירותי מידע, שירותים הנדסיים, הדרכות ושירותים משפטיים.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר