ייצוג במעצר - מה חשוב לדעת

זימון לחקירה עלול להלחיץ כל אחד. רגע אחד אתם כשאר האזרחים ורגע לאחר מכן מזמנים אתכם בחשד לעבירה. יש המוזמנים לחקירה לראשונה בחייהם, ועל כן לא באמת יודעים כיצד להתנהג. במקרים לא מעטים, לא אחת קורה שהמוזמן לחקירה מפליל את עצמו וגורם למאסרו הממושך, רק משום שלא ידע כיצד להתנהל בחקירה (משפט, שיווקי)

kikar.co.il בשיתוף BuyPost | כיכר השבת |
אילוסטרציה (צילום: Pixabay)

יש לכם זכות לשמור על שתיקה

אחד הדברים המשמעותיים ביותר שאתם צריכים לדעת על החקירות הוא שיש לכם הזכות לשמור על שתיקה. המשטרה לא תמיד טורחת לעדכן את העצור על זכות זו, וזאת במטרה להוציא ממנו כמה שיותר מידע. עם זאת, לא פעם דואג השוטר להבהיר לעצור כי השתיקה עלולה להעיד נגדו בבית המשפט. במקרים חריגים זה אמנם נכון, אך הדבר נתון לשיקולה של המערכת המשפטית ולא לשיקולו של השוטר.

מה לעשות כשעוצרים אותי

אם עצרו אתכם במפתיע בגין עבירה או חשד לעבירה, ישנם כמה דברים שכדאי להביא בחשבון:

  • היו קשובים ושמרו על קור רוח – במהלך החקירה אל תהיו נסערים או רגשניים מדיי. החוקרים עלולים לנצל את מצב רוחו המעורער של הנחקר במטרה להוציא יותר מידע ולהפליל. היו ערניים במהלך החקירה ושימו לב לשאלות ששואלים אתכם.
  • יש לכם זכות לייצוג – ייצוג במעצר היא הזכות הבסיסית שלכם. למעשה, אתם יכולים לעמוד על כך שאתם מעוניינים להיפגש עם עורך דין פליליכדי שיורה לכם מה לעשות, מה להגיד והעיקר – מה לא להגיד.
  • מקליטים אתכם – חשוב להבין שמהלך החקירה מתועד מתחילתו ועד סופו. אל תסתמכו על חוקרים שמבטיחים לכם שלא מקליטים אתכם ברגע נתון. טריק זה נועד לחלץ מכם מידע.
  • קראו היטב את הפרוטוקול – חובה על החוקר לתעד כל דבר הנאמר בחדר החקירות. בסיומה של החקירה יתבקש הנחקר לחתום על הפרוטוקול ולאשר אותו. קראו היטב את הנכתב, שכן הפרוטוקול עלול לשמש נגדכם כעדות בחקירה.

כשמסגירים עבריין

הליך הסגרה הוא הסכם בין ישראל למדינה זרה כלשהי המאפשר לישראל את האזרח שלה למדינה זרה בעקבות פשע שהוא ביצע. כדי להסגיר את האזרח יש צורך שיתקיימו כמה תנאים: בין מדינת ישראל לבין המדינה הזרה קיימת אמנה המאפשרת להסגיר את האזרח, ההסגרה נועדה להעמיד את האזרח לדין או לתת לו את עונשו, וכן המדינה שמבקשת להסגיר את האזרח מתחייבת להעביר אותו לישראל כדי שיוכל לרצות בה את העונש. לפני שמסגירים את האזרח, חשוב לפנות לעורך דין פלילי מקצועי על מנת להציג את הטיעונים הדרושים ולערוך משפט הוגן.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר