מהם החזרי מס, איך אני קשור לזה ואיך ארויח מזה?

החזרי מס הם דבר הרלוונטי כיום עבור לא מעט שכירים. אם אתה תוהה אם יכול להיות שמגיע לך החזר מס, כדאי מאוד שתקרא את המאמר הבא (כלכלה, שיווקי)

kikar.co.il בשיתוף BuyPost | כיכר השבת |
אילוסטרציה (צילום: Pixabay)

החזרי מס הם דבר הרלוונטי כיום בעיקר עבור שכירים. תשלום למס הכנסה איננו מתבצע על ידי שכירים באופן עצמאי, אלא על ידי מקום העבודה שלהם, המנכה להם את מס ההכנסה אשר הם נדרשים לשלם, בהתאם לפרמטרים השונים, מתלוש השכר שלהם. בשל כך, לא פעם נוצר מצב שבו שכיר משלם לאורך השנים, מס גבוה יותר מהמס שהוא באמת אמור לשלם. במקרה שכזה, אותו השכיר יכול להגיש בקשה להחזר מס על אותו הסכום שהוא איננו היה צריך לשלם כמס. במידה ובקשתו של השכיר תתברר כמוצדקת, הוא יקבל את החזר המס הרלוונטי לו.

כיצד ניתן לקבל החזרי מס

כאמור, הגשת בקשה להחזרי מס רלוונטית בעיקר עבור שכירים. מכיוון ששכירים אינם חייבים בהגשת דוח שנתי לנס הכנסה, בניגוד לעצמאיים, הרי שאם מגיעים להם החזרי מס הם אינם יועברו להם באופן אוטומטי על ידי מס הכנסה.

כל שכיר יכול להגיש בקשה להחזר מס. את הבקשה ניתן להגיש עבור שש השנים שקדמו להגשת בקשה זו. את הבקשה יש להגיש לפקיד השומה של מס הכנסה, בתוספת כל המסמכים הרלוונטיים הנוגעים לתשלומי המס של האדם לאורך השנים שעברו, נקודות הזיכוי שלו, מצבו המשפחתי ועוד.

אם אתה חושב שמגיע לך החזר, עליך להוכיח זאת למס ההכנסה באופן חד משמעי. הבקשה תבחן על ידי מס הכנסה ולאחר מכן, מגיש הבקשה יקבל את התשובה לגבי זכאותו להחזר מס ובאיזה סכום מדובר, במידה והוא אכן זכאי. כיום ניתן למצוא בדיקת זכרות להחזר מס מקוונת, אשר ניתן לבצע באתרי האינטרנט השונים. בדיקה זו מאפשרת לכל שכיר לדעת אם כדאי לו להגיש בקשה להחזר מס.

למי מגיע החזר מס?

מהם החזרי מסולאלו סוגי שכירים אשר יתכן מאוד שמגיע להם החזר מס:

  1. אדם אשר החליף מקומות עבודה לאורך השנים שבגינן הגיש בקשה להחזר מס
  2. אדם אשר יצא לחופשה ללא תשלום או חתם אבטלה
  3. אישה אשר האריכה חופשת לידה
  4. נקודות זיכוי שהצטברו לזכותו של האדם אך הוא לא קיבל עליהן הטבות מס בפועל כגון: תואר אקדמאי, מעבר לעיירת פיתוח, מצב בריאותי, שינוי סטטוס משפחתי ועוד
  5. תרומה של אדם למוסדות המוכרים לצרכי מס
  6. הפקדה עצמאית של השכיר לקופות גמל או קרנות השתלמות

אם אתה חושב שמגיע לך החזר מס, חשוב מאוד לערוך בדיקת זכאות להחזר מס בצורה הטובה ביותר, על מנת שתקבל את ההחזר המגיע לך, באופן קל, מהיר ונוח.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר