צלילים "בארמון המלך" • ביקורת אלבום

מבקר המוזיקה של 'כיכר השבת', נתנאל לייפר בביקורת על אלבומו השלישי של הזמר והיוצר הברסלבי אלנתן מלול "בארמון המלך" אותו הוא מכנה בתואר "מתוק" (מגזין מוזיקה)

נתנאל לייפר | כיכר השבת |
(צילום: יח"צ)

פעמים רבות אומרים לי אמנים, האלבום מוכן לגמרי, אך נותרנו בלי אגורה ליחסי הציבור. המחיר הוא שבסופו של דבר אמנים נפלאים וחומרים טובים שוקעים מבלי שאנו שומעים עליהם בכלל. בעולם מהיר ותקשורתי אמנים צריכים להתייחס ליחסי הציבור כחלק בלתי נפרד מעלויות האלבום. לא חייבים להתפרע אבל חייבים לקחת משהו מקצועי לפחות לשלב הראשוני של העלאת המודעות לאמן ולאלבום.

אמנם אין שום הבטחה שיחסי ציבור יביאו הצלחה לאלבום, אך בלעדיהם כמעט מובטח שהאלבום ייקבר. אני כואב פעמים רבות את כאבם של האמנים שיצירתם נותרת ללא מאזינים, יצירה שיצאה מדם ליבם וגם הושקע בה לא מעט דמים. אותם אמנים שהבינו שעליהם לשלם לנגן הכינור או הצ'לו הטובים ביותר בשוק, אך לא ליחסי הציבור שיביאו את הצלילים לכלי התקשורת ובעצם דרכם לעולם כולו.

אחת הדוגמאות הכי טובות הוא "ארמון המלך", אלבומו החדש של הזמר והיוצר אלנתן מלול בהפקתו המוזיקלית של ליאור משה. אמנם זהו אלבומו השלישי של מלול, אך אני נחשפתי אליו לא מכבר לראשונה וגם זה במקרה בלבד ובאדיבות ערוץ פיראטי בטלגרם.

אלנתן מלול, יוצר שירים בהשפעת כתבי חסידות ברסלב אליה הוא משתייך. סגנונו המוזיקלי אקוסטי ומזכיר מידי פעם את יוסף קרדונר. גם ההפקה המוזיקלית שלהם דומה – גיטרה אקוסטית, כינור וכלי הקשה, ללא תחכומים גדולים מידי ועם הרבה מתיקות ולחנים מלודיים.

הדמיון בסאונד ובאווירה לקרדונר מגיע גם מנגן הכינור המצוין באלבום, המפיק והמעבד גדי פוגטש, שניגן באלבומיו של קרדונר וגם מופיע עמו כבר שנים רבות.

רוב השירים באלבום רגועים מאד, ודווקא בחוסר היומרה של האלבום, הן מוזיקלית והן ווקאלית, הופך אותו לנגיש ונעים להאזנה ואפילו בעל השפעה מרגיעה.

השיר שכדאי לכם לא לפספס הוא "לעבדך באמת", שיר רגש נפלא שנפתח בעיבוד קרדונרי קלאסי בליווי החלילית. השיר מתוך תפילת השבת מבוצע בצורה נפלאה שתפסה אותי כבר מההאזנות הראשונות.

האזינו גם ל"תקע בשופר", אולי השיר הכי מורכב באלבום מבחינת העיבוד, מכיל הכפלות נפלאות של הכינור של אורן צור שמשמש בתפקיד רביעיית מיתרים כשצלילי קונטרה בס המנוגן ביד מאחורה.

באופן חריג אל מול האלבום שמבוצע ברובו בצורה מדויקת ואיכותית, ישנם גם אי דיוקים הגובלים בזיוף בסוף השיר "רוח הקודש", דבר שמעכיר את ההאזנה לשיר ואמור להיות מתוקן בשלב ההקלטות או לפחות במיקס.

למרות הביקורת, "בארמון המלך" הוא אלבום שאם אני צריך להגדיר אותו במילה אחת – מתוק. אלנתן מלול הוא כותב ומלחין מוכשר שניכר מהצלילים והשירה שהוא מתכוון לכל מילה וכל צליל. האלבום מסב הנאה מרובה ומתאים בהחלט לזמנים בהם רוצים לשמוע שירים חיוביים ומלודיים מבלי להרעיש ולהתסיס את האווירה.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר