מנורת מלח: אביזר נוי עם סגולות רפואיות

טרנד מנורות המלח תפס תאוצה לאחרונה, מבלי ששמנו לב והחלטנו לבדוק במה בדיוק מדובר. המשווקים מבטיחים שלהן סגולות רפואיות מעבר ליופיין המהפנט והאור החמים שהן מפיצות. האמנם? (בית וסטייל)

(צילום: שאטרסטוק)

שמועה הוגנבה לאוזנינו כי זן המנורות הכתמתמות והקטנות הללו הוא האקקסורי הכי פופולרי לבית בימים אלה. (יתכן שראיתם אותן צצות בחנויות הטבע הפרושות ברחבי העיר) אז באופן טבעי, החלטנו לבדוק על מה המהומה.

ראשית, מהן מנורות מלח? די פשוטו כמשמעו, הן גושים של מלח מהרי ההימלאיה (בדרך כלל מפקיסטן) שחלולים באמצע כדי לפנות מקום למנורה או לנורה.

מה הן עושות? הן זוהרות בצבעי ורוד-כתום-צהוב יפהפיים, בסגנון עיצוב בוהמייני (מעין שילוב בין וינטג' לחדשנות יצירתית). אבל הכי חשוב, הן מבטיחות לספק שורה ארוכה של יתרונות בריאותיים, כולל שינה טובה יותר, רמות סרוטונין גבוהות יותר ושיעול ואסתמה מופחתים.

ויש מדע מאחורי זה? מבחינה טכנית, כן. ראשית, הן מטהרות את האוויר. ככלל, המים הולכים לאן שהמלח הולך - כך שזה הגיוני שמנורות סלעי המלח האלה ימשכו את אדי המים, ובעשותן זאת, ישאבו אבק ועובש מהאוויר כמו מלכודת.

שנית, האוויר מכיל יונים (לא הציפורים, אלא אטום או מולקולה) שליליים וחיוביים וקיימת חשיבות לאיזון שביניהם. השימוש הכבד שלנו באלקטרוניקה מייצר יונים חיוביים והיונים השליליים במקומות הטבעיים משוועים ליצור שוויון ובכך ליצור אנרגיה מרגיעה. הנורות הללו מכילות יונים שליליים ועונות על צורך זה.

האם זה עובד? שורה תחתונה: נדרש הרבה מלח כדי לנקות את האוויר וטון של יונים שליליים ליצור באמת הבדל מוחשי. המינונים הקטנים שהפריטים האלה מספקים פשוט טרם הוכחו מדעית כבעלי השפעה גדולה - אבל זה לא אומר שזה בלתי אפשרי.

אז האם כדאי לכם לרכוש אחת? כל עוד אתם מתחברים למראה שלהן מנקודת מבט עיצובית ולקחתם את היתרונות הבריאותיים בעירבון מוגבל, אין שום סיבה שלא תוכלו לרענן את הבית לקראת חג האביב עם אביזר נוי מקסים שכזה.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר