פרויקט "הסטורי של אווה"

כמה קרוב: "אני מתעדת את השואה באינסטגרם"

"לא הצלחתי להירדם כל הלילה", מילותיה הראשונות של אווה כשהיא מבינה שחייה כבר בסכנה. ב2019 כבר מפחדים שהנוער הישראלי לא יזדהה עם השואה, אי לכך פרויקט "הסטורי של אווה" קם להנגיש את החורבן לדור. בתיעוד מחריד לפרקים יהודיה הונגרית בשם אווה משתפת באינסטגרם את חייה במהלך מלחמת העולם השניה. ערב יום השואה, תשע"ט (אקטואליה)

ריבה רפפורט | כיכר השבת |
(צילום: מתוך הסטורי של עמוד האינסטגרם של אווה)

כאלה אנחנו, בני אדם אשר נוטים להזדהות עם כאב אשר נמצא קרוב פיזית או לפחות כרונולגית לגופנו. קרוב לוודאי כי אנחנו לא באמת כואבים את צער היהודים במצרים כשהיו מצווים לזרוק את תינוקיהם ליאור, את הרדיפות אחריהם באינקווזיציה, היו גם פרעות תרפ"ט, מסעות צלב, גזירת ההרג בפרס ומדיי ועוד. מתבקש לטעון כי אולי אנו כבר אדישים, הכאב של העם היהודי מורכב מכמות עצומה של תאריכי מוות, פרעות, הרג וחורבן שגם 10 עמים לא היו צוברים יחד בויקיפדיה. אז איך לא נשכח את השואה? וסלוגן "יזכור" באמת יזכיר את מה שצריך להזכיר. כמעט סיומו של העם היהודי כמה עשרות שנים אחורה, בשואה.

"אני חייבת לשתף אתכם": כמעט חצי מליון עוקבים בחייה של אווה שורדת השואה בהונגריה

מתברר כי מישהו חשב על תופעה זו, נקרא לה "הזמן מסכן את ההיסטוריה". שמו מתי כוכבי, איש עסקים ישראלי שעבר לארה"ב בשנות ה90 והוא זה שפינה את החודשים האחרונים ביוזמת פרויקט נדיר בשם "הסטורי של אווה".

כוכבי החליט להנגיש את השואה למציאות העכשווית, לדור הy, הטכנולוגיה או בשם שנראה לכם מנותק יותר מצרות העבר. הוא נסע יחד עם ביתו לצלם את הסרט התיעודי המחריד באוקראינה, פרויקט ששודר לפרקים מהיום, (רביעי) בבוקר על ידי סטורים מפרופיל אישי אינסטגרמי תחת השם "Eva", נערה יהודיה הונגרית בת 13, אשר מתעדת את חייה לאורך מלחמת העולם השניה בדף האינסטגרם שלה, שם היא בוכה, משתפת, נפרדת ממשפחתה ומקווים כי שורדת.

כיבוש הנאצים בהונגריה, שלב מכריע בחייה של אווה ומשפחתה. צילום: נלקח מהסטורי של דף האינסטגרם "Eva".
גם בבתי הספר מודיעים על התפתחות המלחמה. צילום: נלקח מהסטורי של דף האינסטגרם "Eva".

"אני ממשיכה להיות חיובית, לא יודעת מה קורה לבת דודה בפולין שלי ולמה לקחו אותה אפילו בלי מזוודה"

אווה ילדה אופטימית, לאורך כל הסטוריז שהיא מעלה שם מתחוללים שינויים ניכרים בחייה היא מקווה לטוב, תחילה היא מאבדת את בת דודתה כשנלקחת אף ללא מזוודה לפולין, אחר כך נפרדת גם מרוב משפחתה ולבסוף נשלחת עצמה לאושוויץ. בהחלט לא לבעלי לב חלש.

אווה מתעדת את שלב צירוף הטלאי הצהוב לבגדיה, בתור יהודיה. צילום: נלקח מהסטורי של דף האינסטגרם "Eva".
"מעולם לא פחדתי ככה בכל חיי", מצמררת את האינסטגרם. צילום: נלקח מהסטורי של דף האינסטגרם "Eva".

הסרט אינו חובבני, מדובר ביצירה מקצועית שעלתה מליוני דולרים, מצוידת בשחקנים מקצועיים וניצבים אירופאים שגויסו למשימה אך כמובן מה שמבטיח את האיכות היא ההפקה הישראלית.

נגיש? בסרט הגמור ניתן לצפות בסטורי באפליקציית "אינסטגרם" בלבד

כל התעמולה למטרה ברורה אחת: להנגיש לנוער בשפתו גשר להזדהות עם דם ישראל ואבותיו בתקופת השואה, את ההפקה כוכבי מימן מכיסו, מבחינתו זו תרומה חשובה. "באינסטגרם נמצא הקהל שלנו, שם הנוער רגיל לראות תכנים ומסרים אחרים. אז חשבנו איך אנחנו מספרים את סיפור השואה לתוך הפלטפורמה הזאת", אמר כוכבי למאקו.

נראה שעשו עבודה טובה מאוד. עכשיו תורכן להיכנס למאגר הצופים ולקחת חלק במיזם החשוב שבאמת דואג ל"לא נשכח ולא נסלח"

מומלץ: לעמוד האינסטגרם לחצי כאן.

"יזכור", אלוקים יקום דמן.

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

Mame לאישה הדתית