דע מה למעלה ממך: כל מה שרציתם לדעת על הנמכת תקרה

תקרות הדירות שלנו עשויות לרוב מבטון. הנמכת תקרה מבוצעת בדרך כלל מגבס ומותקנת מתחת לתקרת הבטון. הבטון אינו גמיש ובמידת הצורך, ניתן יהיה לחצוב בו כדי להזיז נקודות חשמל כרצוננו (בית וסטייל)

מינדי ויזל | כיכר השבת |
(צילום: שאטרסטוק)

כל לקוח שאני מלווה בתהליך שיפוץ של הנכס שברשותו, ישאל אותי בשלב מסוים: "האם לבצע הנמכת תקרה או לא?" וכשאני שומעת שאלה שחוזרת ונשנית בפי הלקוחות, אני יודעת שזו עילה לכתבה!

כמו תמיד, אין תשובה חד משמעית המתאימה לכל לקוח ולכל דירה, אך עדיין אני יכולה לפרוס בפניכם את משנתי ולפרט את היתרונות מול החסרונות על מנת להוביל אתכם לבחירה מושכלת.

ראשית, מהי הנמכת תקרה?

תקרות הדירות שלנו עשויות ברובן המוחלט מבטון. הנמכת תקרה מבוצעת בדרך כלל מגבס והיא מותקנת מתחת לתקרת הבטון.

מתי מתעורר הצורך לבצע הנמכת גבס?

הבטון אינו חומר גמיש ובמידת הצורך, ניתן יהיה לחצוב בו על מנת להזיז נקודות חשמל כרצוננו. עד כאן, הצורך הטכני שלנו בנקודות תאורה בתקרה נענה במלואו. אבל, כאשר ישנן מערכות נוספות, העוברות מתחת לתקרת הבטון (מערכות כמו: מיזוג, כיבוי אש וכדו') או קורות שאינן בגובה אחיד שנהיה מעוניינים להסתיר על מנת לקבל מראה אחיד, נוכל לעשות זאת בקלות וביעילות בעזרת הנמכת גבס.

צילום: מינדי ויזל

כמו כן, הגבס, שהינו חומר גמיש במיוחד, מאפשר לנו ליצור עמו עיצובים מדהימים. ניתן לשלב בו גופי תאורה, לעצב אותו לצורות מרהיבות ולהגיע לתוצאות דקורטיביות ברמה גבוהה, מה שאינו ניתן לביצוע בתקרת בטון פשוטה.

עד כאן נשמע נפלא. אם כן, האם חובה לבצע הנמכת תקרה בכל חלל?

התשובה היא, כמו תמיד: תלוי.

לא הייתי ממליצה לבצע הנמכת תקרה בחללים נמוכים במיוחד, שהרי נקבל תקרה נמוכה עוד יותר.

כמו כן, ביצוע הנמכת תקרה ושילוב גופי התאורה מייקרים את עלות השיפוץ בהרבה ולא מתאימים לכל כיס.

לסיכום:

אם התקרה שלכם לא נמוכה במיוחד והתקציב שלכם מאפשר, ההמלצה שלי היא: לכו על זה! תקבלו חלל מואר ודקורטיבי, ותזכו לשדרוג משמעותי של מראה הבית שלכם.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר