מיוחד: תערוכת שמלות כלה עם מסר חברתי

בגלריית 'אמנות ואמונה' ביפו, נערכה תערוכה של שמלות כלה, עם מסר ייחודי של העצמה נשית. היוצרת, יעל שרעבי, מספרת כי המטרה היא לתת לנשים כוח ואמונה שניתן לצאת מכל מצב, לצמיחה (אקטואליה)

(צילום: חנה טייב)

בחודש שעבר, הוצגה בגלריית 'אמנות ואמונה' ביפו, במסגרת תערוכת יחיד שעלתה בגלריה, אחת מבית היוצר של האמנית יעל שרעבי, שמעצבת שמלות כלה וערב ולדבריה, "מעבר להשפעה התודעתית שהייתה על הבנות ועלי בפרויקט, העוצמה האמיתית שביקשנו להעביר עם חשיפת סיפורי החיים, היא לתת לנשים כוח, תקווה ואמונה שניתן לצאת ולהיבנות מכל מצב, לצמוח ולהשפיע".

יעל שרעבי (43), נשואה ואם לחמישה ילדים, תושבת מודיעין עילית, הוזמנה להציג בגלריה עקב השילוב הייחודי של אמנית עיצוב, המביאה עמה אמירה חברתית, דרך אומנות הלבוש.

בגלריה הוצג גם פרויקט 'WE DO' - שהינו מיזם ראשון מסוגו. מדובר בפרויקט חברתי, אנושי, מרגש וחוצה מגזרים שנועד להעצים נשים. בו השתתפו ארבע נשים, שבחרו לצמוח מתוך סיפורי חיים מדהימים ויוצאי דופן.

צילום: יגאל עמר

בעבודה על הפרויקט, שנמשכה מעל שנה, הוקדשה מחשבה רבה, גם בעיצוב השמלות הייחודיות, גם במשמעות שיוצר הפרויקט וגם באופן בו הוא מוצג.

החוויה העמוקה שנוצרה אצל המבקרים בגלריה, הייתה גם חוויה רוחנית של הערכה רבה ליופי ולייחודיות שמביאה יעל בעיצובים המקוריים, המזכירים בתי אופנה מובילים בעולם וגם חוויה רגשית עמוקה בנתינת המשמעות ליצירה, שגרמה להתאהב ולהוקיר כל רגע בחיים ולצאת עם תובנות עמוקות, בהערכה למעצבת שנוסכת משמעות לתוך עולם החומר ביצירתיות מדהימה.

בגלריה הוצגו תשעה דגמים מקולקציית VOLCANO, שקרמה עור וגידים במשך מאות שעות עבודת יד מצמר מוהיר וחרוזה באבן טבעית. בינות למוצגים, שותף סיפורה הייחודי של המעצבת, העובר דרך סיפורי חיים של נשים מעוררות השראה.

צילום: יגאל עמר

"בשונה מהפקות אופנה רגילות", מספרת יעל, "כאן יצרתי עבורן שמלות כלה הרואיות שמציגות אותן ואת המסר שלהן לעולם".

ארבע משתתפות לקחו חלק בפרויקט, עבורן נוצרו השמלות:

ספיר: "כל הפרויקט הזה ויעל בפרט, עוזרים לי לעשות מעין 'עיבוד' ולרקום חלום. יעל היא לא השמלה והשמלה היא לא יעל. אני מרגישה שהסיפור פה הוא המפגש ביני לבין יעל".

צילום: חלי גד

חני: "ברגע שדמיינתי שאני הולכת ללבוש שמלת כלה אצל יעל, הבנתי שזה יכול לקרות, משהו שלא חשבתי שיקרה, שאני אכנס לשמלת כלה ואתחתן. פתאום הניצוץ שם נדלק ואז, כעבור כמה חודשים, אני אומרת לה שאני עומדת להתחתן ויעל היתה יותר ממאושרת לסיים את השמלה עוד לפני צילום ההפקה".

צילום: יוני אדרעי

אליקה: "ישר יעל אמרה שהסגנון של השמלה שלי הולך להיות כמו נסיכה, כי זה סיפור החיים שלי, היא הבינה אותי וקלטה מה אני מרגישה".

צילום: חלי גד

חיה: "יעל שיתפה אותי ונתנה לי המון 'say' ביצירת השמלה, שמאד סימלה אותי בפרפר. גם את התעופה התמידית וגם את השחרור בשמלה קלילה מאד. לצאת מכל הקשיים, להשתחרר ולעוף למעלה".

צילום: חלי גד

תודות:

צילום: חלי גד. צילום גלריה: חנה טייב. וידאו ועריכה: טליה טאוב. סטיילינג: אמונה אמסלם. איפור: אורלי חרר ואסתי אביב. שיער: חן פינקלשטיין ואסתי אביב. אביזרי שיער: מלי פרנק.

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

Mame לאישה הדתית