כולנו באותה סירה: 4 מיתוסים בנוגע לאימהות - והתשובות להם

ייסורי המצפון יחלפו, הכביסה תפחת ואת תישני כשהתינוק ישן. כשאת נהפכת לאמא את שומעת בליל של משפטים מכל הכיוונים. לכל אחד יש מה להגיד ואיך לנחם. האם הם צודקים? בוא נבדוק (בית)

תהילה אלטמן | כיכר השבת |
(צילום: שאטרסטוק)

את תישני כשהתינוק ישן, אומרים לך. לא בדיוק, אומרות היוטיובריות "קאט ונט" ומחברות הספר: "אמיתות אימהיות: סיפורים מביכים ועצות ברוטליות וכנות על המאבק האמיתי של אמהות". אם טרם התוודעתן אליהן, זו העת. הן משתפות (ומציעות פתרונות) לקלישאות ההורות המרגיזות ביותר מתוך הספר.

מיתוס: את תישני כאשר התינוק ירדם

האמת: "אנחנו לא יודעות מי המציא את זה. את אף פעם לא ישנה, כי הנה הבעיה: התינוק שלך תמיד עלייך והמוח שלך לא מפסיק לפעול, כך שאת כל הזמן חושבת על כל הדברים שאת צריכה לעשות או לקנות ומתי תלכי לאכול סוף סוף וכו' וכו'. אין שום דרך, בעיצומם של כל הדברים הללו, שתוכלי לחטוף תנומה, שלא לדבר על להירגע מספיק כדי להפסיק לבדוק כל שניה שהוא נושם וחי, כאשר הוא - שוב - ישן עלייך".

מיתוס: תמיד יש גרביון מחטב

האמת: "את צריכה ללמוד להיות בסדר עם ה'את החדשה' שנהיית. חגורת בטן היא אופציה, אבל אם לוהט בחוץ, זה לא אפשרי. למרות שמישהי אמרה לנו: 'שימי עלייך את החגורה! היא סופגת את הזיעה', אז אנחנו לא יודעות".

מיתוס: מציאת חברות שהן אמהות בסגנון שלי, זה בלתי אפשרי

האמת: "בכלל לא. יש כל כך הרבה סוגים שונים של אמהות וכאשר את הופכת להיות אחת בעצמך, זה עוזר לפגוש נשים שיש להן ילדים בגיל זהה לשלך. או לפחות מישהי אחת שיכולה לתמוך בך, בגיל ובשלב שבו את נמצאת. חשבי על זה כמעין 'גוגל' שעוזר למצוא את המידע שברצונך לקרוא. את תמצאי 17 תשובות ואז תסנני מה ביניהן מתאימה לך. אין בהכרח אחת נכונה, אלא נכונה בשבילך".

מיתוס: כולנו אמהות גרועות

האמת: "מספיק עם זה! החלק הקשה הוא שאמהות נוטות להיות ביקורתיות ביותר כלפי עצמן ואנו מנציחות את הנרטיב: 'עשיתי את זה, אני אמא רעה'. אנחנו מחפשות אימות מאמהות אחרות ('לא, את לא!') ואנחנו מפסיקות לחשוב שאנחנו אמהות טובות. גינוי עצמי הפך לאפנתי ואנחנו צריכות לדעת שאפשר לצאת לשתות קפה עם הבעל בערב ועדיין להיות אמא טובה. הזמן אינו שווה לאמהות. הילדים שלך שומעים את המסר הזה וזה לא טוב".

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

Mame לאישה הדתית