טוויסט ליעדים מוכרים

"מאחורי כל הדברים הנראים לעין, יש דבר מה גדול יותר". נראה שמילותיו של אנטואן דה סנט-אכזופרי, מביעות יותר מכל את מה שאנו מבקשים להביע בכתבה שלפניכם. אחרי אינספור טיולים מאורגנים לאירופה, חופשות בחופים ידועים וסיורים בבירות הקלאסיות, הגיע הזמן לטוויסט בעלילה (שיווקי)

(צילום: pexels)

רבים מאיתנו כבר חרשו את אירופה, עשו וי על כל אתר מומלץ מהאייפל ועד לביג בן, מהכיכר האדומה ועד הקולוסיאום. אז נכון שתמיד אפשר לחזור לאותו מקום, להתענג מחדש על המונומנטים הידועים, להצטלם ליד אותם שערים היסטוריים ולהתפעל שוב מאותן כנסיות מרהיבות, אבל למה שוב אם אפשר אחרת? ועוד כשאפשר לעשות זאת באותו מרחב אירופאי אהוב וקרוב?

יש שיקראו להם טיולי עומק, יש שיעניקו להם את התואר "מיוחדים". אנחנו קוראים לזה "טוויסט ליעדים מוכרים". קבלו ארבעה טוויסטים כאלה של טיולים מאורגנים לאירופה שבהם אפשר לראות עוד משהו מעבר לכל הדברים הנראים לעין.

לעקוב אחרי נפוליאון בקורסיקה, צרפת ובלגיה

יש את פריז, ויש את פריז של נפוליאון, וזה לא אותו דבר. בטיול מרתק במיוחד, העובר דרך תחנות חייו של אחד המצביאים הגדולים בהיסטוריה, מתגלות גם הפנים החדשות של מקומות שבהם כבר ביקרנו.

הטיול עובר דרך האזורים והאתרים היפים בקורסיקה, צרפת ובלגיה, כפי שנפוליאון ראה אותם בעיניו, כפי שבנה אותם בידיו, כפי שאהב אותם בכל ליבו, כפי שנלחם בהם בנחישות וכפי שהטביע בהם את חותמו העז. ויש בטיול הזה גם טוויסט נוסף – התוודעות לקשר המיוחד של נפוליאון לעם היהודי, וכיצד הפך להיות לאהוב היהודים. היכונו להרבה נופים, אתרים, סיפורים, היסטוריה וריגושים.

לראות, לשמוע, לטעום ולהריח בלקן ברחבי מונטנגרו ובוסנייה

טיול ייחודי למונטנגרו ובוסנייה מצליח לעורר את כל החושים, כולל את חוש הסקרנות. המסלול מתחיל בהיכרות מעמיקה עם נופיה הפראיים של מונטנגרו, תוך מפגש עם התרבות המקומית של רועים וחקלאים. הוא ממשיך לפנינה הקרואטית דוברובניק על סמטאותיה ומבניה היפים.

מכאן המסלול פונה אל בוסניה-הרצגובינה, המהווה מעין מיקרוקוסמוס של הבלקן – מקום בו נפגשים מזרח ומערב, עות'מנים ואוסטרו-הונגרים, יהדות-נצרות-איסלאם. הטיול המרתק והמעמיק כולל ביקורים במוסטר, הבירה הבוסנית סרייבו, בבתי העץ של הבמאי אמיר קוסטריצה בדרוונגראד שבסרביה, וחוזר אל מונטנגרו - אל קניון טרה העמוק ביותר באירופה, הפארק הלאומי דורמיטור ועוד.

לצאת לטיול גיאוגרפי באי הקרח הנצחי גרינלנד

גרינלנד מהווה טוויסט בפני עצמו במרחב התיירות האירופאי. האי הגדול בעולם עם כיפת הקרח השנייה בגודלה בתבל לא הוכתר כיעד תיירותי נחשק עד לא מזמן. כיום הוא מזמן טיול גיאוגרפי יבשתי מיוחד במינו, שונה ונדיר מכל מה שהורגלנו אליו.

בטיול הזה נחשפות העיניים לתופעות טבע ייחודיות לאיזור בדמותם של קרחונים ימיים ויבשתיים בממדים עצומים. במקביל נפתח צוהר להיכרות עם התושבים המקומיים, האסקימואים שמתקיימים על דייג, ציד כלבי ים ולוויתנים – זה אמיתי, לא בסרטים או בספרים. זו ההזדמנות להתחקות גם אחר השורשים ההיסטוריים של התיישבות האדם הלבן באזור ועל נישואי התערובת בין אסקימואים ללבנים.

קטע מיוחד נוסף הוא המסע בין כפרים, ערים, עיירות וחבלי ארץ שונים בכלי תחבורה שונים, החל ממטוסים, המשך באוטובוסים, ואנים ומיניבוסים, ועד לשייט בספינות קטנות בלב הטבע.

להכיר את הצד האחר של יוון

מי לא מכיר את יוון? מי לא היה שם? כמעט כולנו "בוגרי טברנות" שהפקירו את גופם לשמש בחופים זהובים כשברקע מתנגנים צלילי בוזוקי. אבל מי מכיר את יוון ההררית, זו שעוברת מסלוניקי לאתונה דרך מסלול גיאוגרפי, היסטורי ותרבותי בחבלי הארץ אבריטניה ואיפירוס. בטיול המרגש הזה תשכחו את המיתוג שהיה לכם בראש על יוון עד היום, ותתמכרו להרמוניה בה חיים יחד נופים עוצרי נשימה ומורשת מוסרית ואינטלקטואלית רבת שנים.

בארץ מוכרת ובלתי מוכרת מטיילים בין קניונים ונהרות, מבקרים בכפרים קסומים ששימרו אווירה ומסורת מימים ימימה, פוגשים בהתרגשות שרידי קהילות יהודיות מפוארות כמו קהילת סלוניקי, מסיירים בין אתרים ארכיאולוגיים במקדוניה הקדומה, חוזרים בזמן אל תקופת תור הזהב של אתונה הקלאסית, ואל הכנסיות והמנזרים האורתודוכסים מהמסורת הביזנטית.

ההתקדמות בדרכים היא גם התקדמות בזמן מהעבר אל ההווה המודרני על כל התהפוכות שעברה יוון לאורך השנים. ויהיו גם המוסיקה הנפלאה והאוכל המדהים שכולנו אוהבים, עם כל הכבוד לטוויסט...

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר