עייפות זו על שום מה?

תחושת העירנות שאחריה כולנו מחפשים מושפעת מגורמים רבים. רוצים לדעת איך להימנע מעייפות וכיצד לשפר את הביצועים בעבודה או בלימודים? הנה הכתבה שאתם חייבים לקרוא (שיווקי)

(צילום: pexels)

עייפות היא תופעה שכיחה באוכלוסייה שפוגעת באיכות החיים של גברים ונשים בטווח רחב של גילאים. כתוצאה מכך, כולנו מחפשים אחר תחושת עירנות שתעניק לנו חיוניות ותשפר את הביצועים בעבודה ובלימודים. הבעיה היא שרובנו מייחסים עייפות לשעות שינה בלבד, בעוד מאחורי הקלעים יש עוד המון גורמים שמשפיעים עליה.

כל הסיבות לעייפות – כולל אלו שלא הכרתם

ראשית, עייפות נגרמת כמובן מחוסר בשעות שינה אך היא גם מחמירה על רקע איכות שינה נמוכה. אם אתם מתעוררים לעיתים קרובות באמצע הלילה או סובלים מתסמונת דום נשימה בשינה, אין פלא שבשעות הבוקר תרגישו עייפים. כאן הפתרון הוא לעקוב אחר איכות השינה למשך כמה שבועות ברצף ולשקול ביקור במרפאת שינה על מנת לקבל חוות דעת מקצועית.

שנית, עייפות יכולה להיות תופעת לוואי שמעידה על התמודדות על הגוף עם תחלואה. בין היתר, עייפות נגרמת בגלל אנמיה, חוסר בוויטמינים, בעיות כבד ואפילו בעיות ראייה. במילים אחרות, כאשר הגוף מנסה להתגבר על שינויים, חיידקים, וירוסים או מחלות ומשקיע בכך אנרגיות – התוצאה המיידית תהיה תחושת עייפות מצטברת. להבדיל, זו גם הסיבה שבגללה נשים בתחילת ההיריון חוות עייפות רבה מהרגיל.

החדשות הטובות: יש מה לעשות

גברים ונשים שסובלים מעייפות כרונית יכולים להתעודד בעובדה שיש מה לעשות על מנת להתמודד איתה. קודם כל, מומלץ לאבחן את הסיבה המדויקת לעייפות ולהתייעץ עם דיאטנית, רופא משפחה או אנשי מקצוע אחרים. מהשלב הזה והלאה, כל שנותר הוא לבחור את דרך ההתמודדות האפקטיבית ביותר על רקע המצב הבריאותי של המטופל ותסמיני העייפות שממנה הוא סובל.

הדרכים לשיפור העייפות הן למשל החלפת המיטה, המזרון והכרית להשגת שינה טובה ואיכותית, או ויתור על משקאות אלכוהול וקפאין לטובת שתיית מים והירדמות מהירה יותר. בנוסף, כדאי לאכול כמה שיותר דגנים ולבסס את התפריט על סיבים תזונתיים שנותנים אנרגיה, תחושת שובע וחיוניות.

חוץ מזה, הדרך להתמודד עם עייפות היא לעשות ספורט. מי שמאמץ פעילות גופנית שגרתית נהנה מעלייה במטבוליזם, משחרור אנדורפינים שגורמים לתחושת אושר ועירנות ולשיפור משמעותי בביצועים הקוגניטיביים.

לא לשכוח את הוויטמינים

מבחינה פרקטית, התייעצות עם דיאטנית יכולה להיות השלב הראשון בדרך להוספת ויטמינים אל התפריט התזונתי. ויטמינים מקבוצת B חיוניים עבור הגוף כי הוא אינו מסוגל לייצר אותם באופן עצמאי, מה גם שרובם לא קיימים במוצרי המזון הזמינים עבורנו.

התייעצות עם דיאטנית תאפשר לקבל סקירה על סוגי ויטמינים והנחיות לגבי שילובן בתפריט באמצעות תוספי תזונה. בטווח הארוך, ויטמינים מקבוצת B גם שומרים על מערכת העצבים ועוזרים לחילוף חומרים תקין יותר.

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר