כמו חדש: 4 עצות לשמירה על ריפוד קטיפה

קטיפה היא אחת מאפשרויות הריפוד האפנתיות ביותר בשוק. הבעיה? ראיתם פעם כורסה מהודרת קטיפתית אחרי כוס קפה שנשפכה עליה? זו לא הבחירה של ריפוד הכי אידאלית. אז מה עושים? (בית וסטייל)

יעל קלצקין | כיכר השבת |
(צילום: shutterstock)

קצת גלאם, קצת בוהו וקצת שנות החמישים: קטיפה היא אחת מאפשרויות הריפוד האפנתיות ביותר בשוק. הבעיה? ראיתם פעם כורסה מהודרת קטיפתית אחרי כוס קפה שנשפכה עליה? עם כמות הסיבים הגבוהה שלה והמרקם המבריק, זו לא הבחירה של ריפוד הכי אידאלית. אבל כשיש רצון, יש דרך. זואי גארד, מנהלת פיתוח המוצר של חברת רהיטים "ארטיקל", מנדבת ארבעה טיפים שיקלו על החיים לצד קטיפה.

לכלוך כללי ופסולת

"פשוט לנקות את הרהיטים עם שואב אבק, כדי להיפטר מפירורים או חלקיקי אבק שיש עליהם".

נוזלים שנשפכו

"לספוג מיד כל נוזל שנשפך עם מטלית נקיה או נייר סופג, אבל להיזהר לא לטפטף או לשפשף כי פעולות אלו עלולות להספיג את הנוזל עמוק יותר לתוך הסיבים. השאירו את הבד על הדליפה עד שכל הנוזל נספג לתוכו ותנו לו להתייבש באוויר באופן טבעי".

סיבים שחוקים

"מאחר שלקטיפה יש גדילים גבוהים יותר של בד על פני השטח, יש לה נטייה להדחס ולהתכווץ כאשר נתון עליה לחץ לתקופות זמן ארוכות. ברוב המקרים, קטיפה דחוסה תראה כמו קמטים או כתמים לבנים. לא לדאוג, ניתן בקלות לתקן את המצב".

"כדי להסיר את המפגע", אומרת גארד, "פשוט אדו את הקמטים בעזרת קיטורית או הגדרת הקיטור במגהץ שלכם ובעדינות הברישו בכיוון ההפוך של הסיבים כדי לשחרר את הקמטים. ודאו שמכשיר הקיטור שלכם מצוי בדרגת חום נמוכה כדי למנוע פגיעה בבד".

דהיית צבע

"קטיפה היא בד שרגיש במיוחד לדהיית צבע. כדי למנוע זאת, אני מציעה להגן על הרהיטים שלכם על ידי מיקומם בשטחים שאינם נמצאים תחת אור שמש ישיר. אם זה בלתי אפשרי, תלו וילון על החלון או זרקו שמיכה על פני אזורים חשופים לשמש כדי להגן עליהם".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר