רשימה שנייה בסדרה

נשות התקשורת והסטנדאפיסטית: עשר הנשים החרדיות המשפיעות

הרבנית, אשת הפוליטיקאי, הח"כית, הפראמדיקית החרדית, החוזרת בתשובה, נשות התקשורת החרדית והפמיניסטיות - פרויקט מיוחד: נשים חרדיות משפיעות, החלק השני (מאמע)

מאמע | כיכר השבת |
(צילום: פלאש 90 ואולפן כיכר השבת)

פרויקט מיוחד מבית 'מאמע': אלו הן הנשים המשפיעות במגזר החרדי. בכתבה השנייה בסדרה, לקראת כנס 'אחת מול כולם 2', נביא עוד עשרה שמות של רבניות ונשים המוכרות בפעילותן, בתחומים שונים. קבלו את הרשימה השנייה בסדרה:

לצפייה בתכניית הכנס, לחצי כאן

הרשימה הראשונה:

הרבנית חדוה לוריא

בשני העשורים האחרונים, עוסקת הרבנית חדוה לוריא בעיקר בקירוב לבבות ובחיבור האדם למהותו הפנימית. פעילותה מתבססת בראש ובראשונה על יסודות האמונה היהודית אך גם על התמחויותיה במגוון התחומים של גישור משפחתי, אימון ויעוץ זוגי ,הנחית הורים, אבחון ילדים ופסיכותרפיה.

צילום מסך מתוך ערוץ היוטיוב של התחברות

הרבנית מעבירה שיעורים מיוחדים ברדיו ואף כותבת רבות בדף הפייסבוק ובאתרים השונים, כולל 'כיכר השבת'.

הרבנית ידועה בקרבתה הגדולה לרבנית בת שבע קנייבסקי ע"ה, ולבתה ממשיכת דרכה, תבדלחט"א הרבנית לאה קולדצקי שתחי'.

יפה דרעי

נולדה למשפחת כהן ולמדה בצעירותה בבית היתומות וינגרטן, שם הכירה את בני הזוג איסר ואסתר ורדרבר, ניצולי שואה עריריים מניו יורק, שתמכו בה, גם לאחר נישואיה לאחד הבחורים הספרדים הטובים מישיבת חברון - בחור בשם אריה דרעי.

צילום: Yonatan Sindel/Flash90

הזוג הצעיר עבר להתגורר בהתנחלות החרדית 'מעלה עמוס', שם החל בעלה בפעילות הציבורית, כאשר לכל אורך הדרך, יפה הייתה שם לצידו, כולל ברגעים הקשים, אז גידלה בעצמה את תשעת ילדיה.

פעילותה הציבורית הענפה של יפה דרעי, כוללת את הקמת עמותת 'מפעלות שמחה' הפועלת בתחום החינוך והרווחה, ומפעילה בית ספר תיכון, סמינר ופנימייה לבנות.

יפה דרעי מקדישה את זמנה לטובת בנות חרדיות ובנות המגיעות ממשפחות קשות יום שיוכלו להשקיע את מרצם בלימודים מבלי לחשוב על העול הכלכלי.

להרשמה לכנס אחת מול כולם 2>>>

גיטי ביר

אישה חובשת, לא היה דבר מצוי בנוף השכונות החרדיות של ירושלים, עד שהגיעה גיטי ביר והוכיחה שהכל אפשרי – גם לאישה החרדית.

צילום מתוך עמוד הפייסבוק של גיטי ביר

ביר, בת ה-43 נשואה למייסד ונשיא ארגון 'איחוד הצלה' - אלי ביר ומתגוררת יחד איתו וחמשת ילדיהם בשכונה ירושלמית שקטה.

בעבר הסבירה באומרה: "במשך הרבה שנים בעלי פיתח את 'איחוד הצלה', ואני נאלצתי להתעסק בעבודות הבית. כעת, שאני יותר פנויה אני מגשימה את חלום הנעורים שלי, ואני שמחה שבזכותי הרבה נשים עשו זאת אחרי, ובעקבות כך נשים מרגישות יותר נעים שנשים מטפלות בהן מאשר חובשים גברים".

ח"כ עומר ינקלביץ'

נולדה בתל אביב למשפחה חילונית, וקיבלה את השם עומר בשל תאריך הולדתה: ל"ג בעומר. כאשר הייתה בת חמש חזרו הוריה בתשובה והיא למדה במוסדות חינוך חרדיים: בית יעקב, סמינר וולף ובגייטסהד.

צילום: Hadas Parush/Flash90

סיימה בהצלחה תואר שני במשפטים והיא עורכת דין במקצועה, לצד פעילותה למען הפריפריה החברתית במדינת ישראל, במסגרת עמותת "רק התחלנו" אותה הקימה ובראשה עמדה.

במסגרת פעילותה הקימה את מיזם "אמנות ואמונה - המרכז לאמנות ברוח יהודית", שמיועד לסיוע והעצמת אמניות ואמנים חרדים, ואת מיזם "עלמא - ייצוג משפטי לנשים מהמגזר החרדי".

לקראת הבחירות לכנסת ה-21, חברה לבני גנץ ונבחרה לכנסת מטעם מפלגת 'כחול לבן', ובכך הפכה להיות החרדית השנייה המכהנת בכנסת ישראל.

נועה ירון-דיין

נועה, בת ה-48, נולדה בגבעתיים למשפחה חילונית והפכה להיות אחת הנשים המוכרות בתחום התקשורת, הכתיבה והספרות בישראל, כאשר כתבה ספרים והגישה והנחתה מספר תכניות מוכרות.

צילום: Miriam Alster/FLASH90

כאשר התחילה בהליך החזרה בתשובה, הכירה את יובל דיין, איתו התחתנה והפכו להיות יחדיו מהפרצופים המוכרים של עולם התשובה בישראל, עד שיובל דיין החליט לשוב אחורנית לפני תקופה קצרה, והותיר אותה לבד עם שבעת ילדיה.

כיום, נועה מרצה במרכז 'התהוות' בתל אביב, ועורכת נסיעות המוניות לנשים אל ציונו של רבי נחמן מברסלב באומן שבאוקראינה.

נועה ירון דיין כתבה ספר בשם 'מקימי' על סיפור חזרתה בתשובה, ספר שהפך לרב מכר, והחזיר את דמותה של נועה למרקע, לאחר שלא השתתפה בתכניות טלוויזיה מאז חזרתה בתשובה.

פייני סוקניק

פייני סוקניק, בת 37, נולדה למשפחה חרדית בעיר חיפה, ולמדה במוסדות חינוך חרדיים. בשנים האחרונות הפכה לאחת הפעילות החרדיות הפמיניסטיות הבולטות ונבחרה להדלקת משואה ביום העצמאות בשנת 2016.

צילום: אולפן כיכר השבת
צילום: אולפן כיכר השבת
הגדלה

פייני היא יזמת חברתית חינוכית המתעסקת בצרכי הקהילה מתוך נקודת מבט של נשים בקהילה החרדית והכללית בישראל.

לאחר שעברה בעצמה תהליך גירושין והבינה שיש צורך בהעלאת המודעות וביחס נכון לנושא ברמת הקהילה, החליטה סוקניק להקים את עמותת "באשר תלכי" ולהשתמש בה כדי לעורר מודעות, לשנות חשיבה סטיגמטית ולהוכיח לחברה ולנשים עצמן כי ניתן וצריך לצמוח מתוך מצבן המורכב.

סוקניק, ייסדה ומנהלת בהתנדבות עד היום את ארגון 'באשר תלכי' המסייע לנשים חרדיות שנמצאות בהליכי גירושין ופרידה. במשך שנות קיום הארגון הצליחו להציל נשים רבות ולסייע לרבות בתהליך הקשה.

היא יזמת, שותפה ומלווה תכניות רבות הקשורות לחברה ולנשים חרדיות מתוך תחושת שליחות ושייכות חזקה.

רחלי איבנבוים

רחלי, בשנות השלושים לחייה, נולדה למשפחה של חסידי גור ולמדה במוסדות החסידות. את פעילותה הציבורית היא מנהלת משכונת מגוריה: מאה שערים. למרות שהשתייכותה הקהילתית והשכונתית אמורה להיות מסוגרת, הפכה רחלי לפורצת דרך.

צילום: Yonatan Sindel/Flash90

במשך שנים רבות הייתה מנכ"לית ארגון 'מאיר פנים', ובהמשך הקימה את ארגון "מובילות", הפועלת על מנת לפתח מנהיגות נשית חרדית.

שרה פכטר

שרה נולדה בארצות הברית, וכאשר הייתה בת שנתיים עלו הוריה לישראל, להתנחלות החרדית מעלה עמוס. את ספרה הראשון, הוציאה עוד לפני שהייתה בת 17.

צילום: אולפן כיכר השבת

רבות מכתבותיה התפרסמו תחת שמות עט, בין היתר כתבה עם השם "מלי גרין" בעיתונות החילונית, כמו גם שמות נוספים.

הוציאה מספר ספרים שהפכו לרבי מכר, ואחדים מהם יצאו בגירסאות שונות ומותאמות לחרדים ולחילונים. כיום, בבעלותה משרד יח"צ ושיווק בשם "שר{ה} תקשורת".

הניה שוחט

שוחט, בת ה-31, היא בת להורים שהתגרשו כאשר הייתה עדיין צעירה. הניה שוחט החליטה לקחת את הכל בצורה קלילה והפכה את שעברה להומור, כאשר בהופעות הסטנדאפ שלה היא מציגה את חייה בחיוך.

צילום: אולפן כיכר השבת

בהופעותיה, שהפכו למבוקשות בקרב נשים המבקשות לעלות חיוך על שפתותיהן, היא מעבירה את תחושותיה בתור ילדה להורים גרושים חצי-חצי, את חוסר הקבלה ואת ההתמודדות שהייתה לה בעקבות כך.

כיום, לצד כך שהיא מגדלת בגאווה את שלושת ילדיה, היא מופיעה ברחבי הארץ ונחשבת למבוקשת ביותר בכל המגזרים והחוגים.

שיפי חריטן

שיפי חריטן, אשת תקשורת חרדית מצליחה העובדת בתחום לצד פעילותה במשרד הייעוץ "צבעים", נולדה למשפחה חרדית בעמנואל.

צילום: באדיבות המצולמת, ללא קרדיט

לאחר נישואיה עברה להתגורר עם בעלה בעיר אלעד, והחלה את דרכה באתר בשם 'קצר נט'. בהמשך עברה למספר עיתונים חרדים, ביניהם משפחה והמחנה החרדי, ולעבודה במספר אתרי אינטרנט חרדים.

במקביל, החליטה לפצוח בקריירה עצמאית ופתחה משרד בשם 'צבעים תקשורת', משרד במסגרתו היא מעניקה שירותי תוכן, אסטרטגיה וייעוץ לגופים שונים.

להרשמה לכנס 'אחת מול כולם 2' לחצי כאן

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

Mame לאישה הדתית