הכנה לכיתה א', איך לעשות את זה נכון?

כשמדברים על הכנה לכיתה א כולנו חושבים על לימוד קריאה וכתיבה ובחירת ילקוט. אבל למעשה יש הרבה דברים שכדאי לעשות גם בפן הרגשי. מדריך להורים רגע לפני השלב המרגש.

אילוסטרציה (pexels)

העלייה וההכנות לכיתה א מרגשות את כולם ובמקביל מעלות גם חששות. האם הילד ישתלב, עד כמה המורה תראה אותו ואיך מתמודדים עם מקום גדול כל כך. המעבר הזה מהגן הקטן והנעים, למערכת גדולה יותר, כוללת גם אין סוף התארגנויות בעיקר כלכליות. כדי לעבור הכל בצורה קלה ובלי חור בכיס- הכנו לכם מדריך קצר לעולים לכיתה א.

רשימה: נשמע מאד ברור ומיותר כי כולנו יודעים שצריך קלמר עפרונות וסרגל אבל... איזה סוג מחברות, האם בצבעים או ממותגות? מה הגודל ואיזה סוג שורות במחברות שפה? אילו צבעים או דבק, הכינו רשימה ברורה המתייחסת לבקשות בית הספר. קצת מעיק אבל חייבים אחרת תמצאו את עצמכם רצים שוב להשלמות.

ילקוט: בראש הרשימה ולמעשה מה שמייקר את הקנייה בצורה משמעותית זהו ילקוט. לפני הקנייה כנסו לאתר של משרד החינוך וקראו את ההמלצות המתייחסות למשקל הילקוט. בארץ אין תקינה לילקוטים או תיקים אבל ישנם מוצרים שניתן למצוא עליהם אישורים של משרד הבריאות. בבחירת הילקוט התייחסו לצרכי הילד- האם הוא הולך ברגל או מגיע בהסעה. לילדים ההולכים ברגל כדאי לקנות טרולי מובנה, שיעזור בסחיבה. בקניית טרולי חשוב לדעת שאמנם המשקל אינו נישא ישירות על הגב אבל משקל תיקים אלו רב יותר, בגלל העגלה או הטרולי המובנה בתוך הילקוט. הם כבדים להרמה ולכן אינם מתאימים לעליה במדרגות וסחיבה בתנאי דרך קשים.

בבחירת ילקוט שימו לב למספר דברים-

  • תיקי בית ספר בעלי רצועות רחבות ומרופדות הניתנות לכוונון. תנו לילד למדוד את הילקוט, תראו שהרצועות מתכווננות בצורה נוחה

  • ילקוט בעל ריפוד הכולל רשת נושמת, באזור הגב.

  • ילקוט המכיל מספר תאים המאפשרים חלוקת משקל הספרים והמחברות. חשוב שיהיו מספיק תאים על מנת להכיל את הציוד ואת האוכל, אבל גם לחלוקת משקל נכונה

  • מחזירי אור על גוף הילקוט למען בטיחות הילד בחושך- בהנחה שהילד חוזר מאוחר (ולפעמים בחורף גם השעה 5 היא חשוכה)

ילקוט הוא כאמור ההוצאה הגדולה ביותר ולפעמים המחיר מגיע גם ל 400 שח. כדי להוזיל את העלות הגבוהה ניתן לקנות את המותגים האהובים אבל בסטוק של שנה שעברה. מדובר באותם מותגים ובאותם דמויות אהובות אבל עיצוב של שנה שעברה. ההבדל לפעמים מגיע גם ל 150 ש"ח ויותר.

ללכת עם ילדים לקניות או לקנות להם? הורים רבים יענו "לא" גורף במחשבה ללכת עם הילדים לקניות, אבל מדובר בחלק מההכנה למעבר לכיתה א' וגם קצת לימוד של התנהלות כלכלית. אם תתכננו מראש את הקניה, את התקציב ואפילו תקציב "בזבוזים" של הילדים, ותגיעו עם רשימה, ההליכה איתם יכולה להיות חוויה ואפילו חלק מההכנה למעבר.

ספרים: חלק משמעותי נוסף, המייקר את סל ההוצאות הם ספרי הלימוד. בדקו אם יש בבית הספר שלכם השאלת ספרים ואם אין, זה הזמן להציע. במקרה שבחרתם לקנות, ניתן לרכוש חלק מהספרים משומשים. אל תשכחו לעטוף את הספרים עם הילדים, לדבר על מקצועות הלימוד ולהסביר להם. כל שיחה כזאת עוזרת להתמודד עם השינוי ולהסביר להם מה עומד להיות בכיתה א'.

ממותג או לא ממותג: ההבדל בין המוצרים הממותגים לאלו שהם לא יכול להגיע למאות אחוזים, אין מה לעשות אלזה אחת על קלמר מקפיצה את מחירו ואת ההתלהבות של הילדים ממנו... אז נכון, אולי כשאנחנו היינו ילדים המחברות החומות כיכבו אבל היום ניתן לרכוש מחברות לא ממותגות ועדיין צבעוניות במחירים זולים ועוד מוצרים ממותגים אבל זולים. פשוט צריך לחפש.

סטוקים או קניונים: בחרו איפה לעשות את הקניות עם הילדים ואולי אפילו החליטו לפצל ולרכוש חלק מהמוצרים בחנויות זולות ומוכרות. שם תוכלו למצוא מבחר גדול של מוצרים גם ממותגים, זולים מאד.

והכי חשוב- שנה מוצלחת ומרגשת

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר