אאא

לא משנה מהו משך הטיסה הבאה שלכם, דבר אחד בטוח: כולנו רוצים להרגיש בנוח כשאנחנו תקועים בתוך מטוס. תאהבו או תשנאו אותן, נסיעות במטוסים הן הכרח בכל הקשור לעבודה וגם להנאה והצטיידות בטיפים בנושא, היא המפתח שיעזור לכם להפוך כל דקה בהן לנוחה ככל האפשר.

אז לאחר שהצטיידתם בכמה חטיפים שמאוחסנים בתיק היד, התיקים שלכם כבר נבדקו, עשיתם סיור בדיוטי פרי וכרטיס העליה למטוס שלכם נסרק  - עכשיו הגיע הזמן ללמוד על השיטות שיסייעו לכן להעביר את הטיסות במינימום סבל.

1. לשבת נכון

מטוס הוא לא המקום האידאלי להירגע בו ולנוח, אבל ישנם דברים מסוימים שתוכלו לעשות בזמן הישיבה, כדי להפוך את הטיסה שלכם ליותר נסבלת.

רחל גרייס, מורה מוסמכת ליוגה, אומרת: "הדרך הבריאה ביותר לשבת במטוס, היא למעשה להימנע מלשבת - או לפחות לשבת כמו שצריך- כמה שיותר מהטיסה. אבל כשאתם יושבים, כדאי שתשמרו על יציבה נכונה כמו בישיבה בכל מקום אחר".

"ממש כמו בישיבה ליד שולחן העבודה, מוטב לעשות הפסקות כדי לקום ולנוע ולמתוח את האיברים", היא אומרת. "לכו במעלה ובמורד המעבר או בצעו מתיחות של הגפיים וכפיפות צדדיות".

2. להתלבש באופן לא פורמלי

אם כבר מדברים על מתיחות, אתם לא תעשו אותן בחדר הכושר עם חליפה בת 3 חלקים ונעלי שבת אלגנטיות, אז למה שתתלבשו בבגדים לא נוחים לטיסה? נסו בגדים רופפים, נעימים וקלילים ונעליים אורטופדיות.

3. לארוז אביזרים המיוחדים לנסיעות

כשמדובר באביזרי נסיעות אוויריות, השמיים הם הגבול. השקעה בכמה אביזרי מפתח למטוס, כמו מסכת עיניים, כרית נסיעה תומכת צוואר ושמיכת נסיעה, יכולה לעשות את כל ההבדל בין הטיסות הקודמות שלכם לזו שעומדת להגיע.

4. לא להתבייש לעשות מתיחות

במקרה של כיס אוויר, לדוגמא, שאתם פשוט לא יכולים לעזוב את מקומכם, לגרייס יש כמה טיפים לניידות במושב הנוסעים:

• עשו לייק לעמוד הפייסבוק של 'כיכר השבת' ותישארו מעודכנים

סיבובי צוואר: כשהסנטר כלפי מטה, גלגלו לאט את ראשכם מכתף אחת לשנייה.

סיבובי שורש כף היד: סובבו את הידיים, כדי להזיז את מפרקי כף היד עם כיוון השעון ואז נגד כיוון השעון.

סיבובי כתפיים: גלגלו את הכתפיים לאחור מספר פעמים מספר פעמים קדימה.

מתיחת הזרועות לאורך החזה (רק הזהרו לא להכות את החבר מהמושב שלצידכם).

מתיחת ברך לחזה.

מתיחת מפרק הירך: הניחו את כף רגלכם השמאלית על ברך ימין ולחצו מעט על ברך שמאל ואז החליפו צד.

סיבובי קרסול: סובבו את כפות הרגליים, כדי להזיז את קרסוליכם בכיוון השעון ואז נגד כיוון השעון.

וזהו, אנו בטוחים כי הטיסה שלכם הולכת להיות הטובה ביותר שחוויתם עד כה.