האנטישמים השתמשו בתמונת הרב בטוויטר

הרב בנימין גולדשמידט, מחשובי רבני מנהטן, ומגיש 'כיכר גלובל' נדהם לגלות כי תמונות משמשת להפצת חומרים אנטי ישראל ואנטישמיים כחלק מרשת להפצת אנטישמיות (אנשים)

(צילום: באדיבות המצלם)

הרב בנימין גולדשמידט, מחשובי רבני מנהטן, בוגר ישיבות פוניבז' וחברון, ומגיש 'כיכר גלובל' - סדרת הראיונות עם דמויות בולטות ביהדות התפוצות, נדהם לגלות בעת שחזר לארה"ב מחופשה בצרפת, כי תמונתו נגנבה על ידי גזענים אנטישמיים שפתחו חשבון טוויטר תחת השם דוד גולדברג בו השמיצו את ישראל "מדינת האפרטהייד" וקראו להחרמתה.

אשתו של הרב אשת התקשורת אביטל צ'יזיק-גולדשמידט, עורכת אתר ה"פרוורד" סיפרה על האירוע בטור דעה באתר הניו יורק טיימס בו טענה כי מדובר במזימה בה השתמשו גם הרומאים בעבר לסכסך את היהודים בינם לבין עצמם ולגרום להם לפירוד ושנאה.

לטענתה, שימוש דומה נעשה ברעיון הזה גם על ידי הנשיא דונלד טראמפ שמחשיב את עצמו כאוהד ישראל ויהודים, שאמר השבוע כי היהודים שמצביעים לדמוקרטים אינם נאמנים לארצם. "הנשיא עשה בזה שימוש בכוונה או שלא בכוונה, אבל זה אותו נשק פוליטי", מאשימה צ'יזיק.

לדבריה מדובר במזימה של גולשי אתר ה"פורצ'אן" בו משתמשים בעילום שם גזענים לבנים. מדובר בדמויות רבות של יהודים מפורסמים שנלקחו על ידי גולשי האתר שפתחו עמודים מזויפים ובהם הפיצו מסרים של אנטי ישראל ואנטישמיות כמו גם מסרים נגד הנשיא טראמפ.

"ישנם אנטיישמים שרוצים שנפחד על קיומנו הפיזי. הם מאלצים אותנו ללבוש כובעי שמש במקום הכיפה בערים כמו פריז. חלקם לעמת זאת עושים עבודה יותר פנימית, הם לא מרביצים לנו או צועקים עלינו ברחו,ב אלא הם משליכים לזירה את הקהילה שלנו כנגד עצמה. המשימה שלנו היא לא לתת להם את התענוג", מסיימת צ'יזיק.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר