פרויקט מיוחד

אחת בשנה: הנשים שעשו ל'מאמע' את השנה

זה קורה פעם בשנה; לכבוד השנה החדשה, 'מאמע' בחר עבורכן את הנשים החרדיות שעשו לנו את השנה באופן מיוחד, נשים חזקות ומיוחדות שמהוות השראה בשביל כולנו (מאמע)

מאמע | כיכר השבת |
(צילום: עיצוב; 'מאמע')

אנה ברסקי

אנה ברסקי, בת 40, נולדה במוסקבה כבת יחידה להוריה היהודיים והלא דתיים, נשואה + ארבעה ילדים ומתגוררת בשכונת הר נוף בירושלים. היא למדה בבית הספר העירוני ועל הדת היא שמעה רק במעומעם מסיפורים שאביה סיפר לה.

כשסיימה את התיכון במוסקבה, עברה ללמוד לימודי תקשורת באוניברסיטת מוסקבה, ובשל כישרונה הצליחה להתקבל בגיל 17 לעבודה באחד מערוצי הטלוויזיה, כשלאחר שנים ספורות קיבלה תפקיד נחשק ב'ערוץ 1' הרוסי שזוכה למאות מיליוני צפיות.

לפני קרוב ל-20 שנה היא מונתה לכתבת המדינית של הערוץ, ונשלחה בשנת 2005 לסקר את מחנות ההשמדה שבאושוויץ, בערב היא הלכה לבדה לסיור בגטו היהודי שבקרקוב והתרגשה מההיסטוריה היהודית.

כשחזרה למוסקבה, החליטה לחקור יותר את שורשיה היהודיים והחלה בהליך של התקרבות לדת, תחילת התהליך החל בשיטוט באינטרנט בחיפוש חומרים על הדת עד שהגיעה לבית הכנסת החב"די במוסקבה "מארינה רושצ'ה" ומשם הכל היסטוריה.

כשנה לאחר גילוי יהדותה, הכירה את בעלה ד"ר בנימין ברסקי שעלה לארץ בשנת ה-90 למד בישיבות ואף שירת ב'חיל האוויר'. ברסקי עלתה לישראל בשנת 2006, בשנת 2008 התקבלה לעבודה בערוץ 9 הישראלי שמשדר בשפה הרוסית, ולאחר מכן קיבלה עבודה חשובה ב'תאגיד השידור'. השנה, עשתה היסטוריה כאשר מונתה לכתבת המדינית החרדית הראשונה של עיתון 'מעריב'.

אנה ברסקי

לברסקי יש מסר מיוחד לקוראות 'מאמע' :

"זאת הייתה עבורי שנה מיוחדת ומרתקת ביותר. קודם כול, לא כל פעם קורות בישראל שתי מערכות בחירות אחת מיד אחרי השניה. לסקר אירועים היסטוריים, התרחשויות שהן יוצאות דופן זה תמיד אתגר וזכות עבור כל עיתונאי. זה גם השליך על הקריירה האישית שלי. פתחתי דף חדש בעיתון מעריב, אחרי 11 שנה בהן שימשתי פרשנית פוליטית ומגישה בערוץ 9".

"פגשתי במעריב אנשים מקצועים ומסורים מאוד, זה כייף וזו זכות לעבוד לצידם ולהיות חלק מהצוות הזה. הייתה זו שנה מאוד מיוחדת, מקווה ומתפללת לשנה חדשה מוצלחת, מעניינת ומלאת חדשות טובות ( בפרסום ראשון כמובן!)".

ברכה בן חיים

ברכה בן חיים, בת 22, משכונת בית וגן בירושלים, החלה לעסוק באופנה בגיל 15 כאשר נרשמה לחוג תפירה, ובגיל 17 כבר פתחה חנות בוטיק משלה הכולל אתר אונליין מוצלח.

בן חיים, מהווה השראה לבנות צעירות רבות, כאשר למרות הצלחתה הגדולה - לא הסתנוורה ונשארה נאממנה לערכיה הייחודיים והסכימה למכור רק בגדים צנועים.

כיום, בן חיים, משווקת את המותג בכל העולם לחנויות בוטיק ולנשים מכל הדתות שרוכשות ישירות מהאתר אונליין , כישרונה של ברכה בולט בעיצובים עם תעוזה והכתבת טרנדים. יש חותמת ברורה על הדגמים של ברכה, מכיוון שברכה יצרה שפה באופנה שלה, וזהו עיקרון הצניעות.

בחודש האחרון התארסה בן חיים עם בחיר ליבה, בנו של חבר מועצת חכמי התורה, הגר"ד יוסף מחשובי הבחורים בישיבת "חברון - גבעת מרדכי".

ברכה בן חיים
לגולשות 'מאמע' הצעירות, לברכה יש מסר חשוב להעביר לכן:

"החזון שלי הוא להלביש נשות אצולה, ואני מגשימה את זה יום יום.. שהרי כל בת ישראל היא בת של מלך.. נסיכה אמיתית".

"הרבה בנות צעירות ונשים באות אליי לבוטיק ומספרות שיש להן חלום להגשים והן פוחדות לגשת אליו ושואלות אותי על הדרך שלי.. אני יודעת שזה חלק מהשליחות שלי לתת כח ולעזור לכל אחת להגשים את הכישרון שהקב"ה טמן בה. אני לא חושבת שיש משהו מיוחד בדרך שלי מלבד האמונה החזקה והתשוקה שלי ליצור, וזה הטיפ הכי גדול שאני יכולה לתת.. אמונה בהקב"ה ואמונה בעצמך.. משם הדרך הרבה יותר מסודרת וברורה, ויש דרך, שום דבר לא מגיע לבד.. זאת עבודה קשה יום יום, אבל כשאתה נהנה מהדרך הכל מתגמד".

"השנה העסק שלי צמח והתפתח ברוך ה' זה תמיד מרגש אותי לראות נשים מתקשטות בבגדים בעיצובי וזה המקום להודות לכן על האמון והאהבה. זה תמיד נותן לי אמביציה ליצור עוד ולהביא את האומנות שלי לכולן. בשנה הבאה אזכה להקים את הבית האישי שלי, בשנה שחלפה זכיתי להכיר את בחיר ליבי ואי"ה זה יהיה העסק המשמעותי בחיי, גדלתי בבית שתמיד המשפחה והבית זה מקום ראשון, אני רוצה לאחל לכולן שנה מבורכת ומרגשת בדברים טובים".

חיה יוסביץ

חיה יוסוביץ, בת 42, תושבת בית שמש , ומגדלת יחד עם בעלה תשעה ילדים. היא עוסקת בפיתוח ובניהול של פרויקטים בארץ ובתפוצות.

יוסוביץ, נולדה בירושלים, למשפחה ליטאית מכובדת ושורשית של ישיבת מיר, היא התחנכה במוסדות בית יעקב וכשהגיעה לפרקה התחתנה ועברה להתגורר בבית שמש.

את שליחותה הציבורית התחילה בחו"ל כאשר שימשה כמדריכה לבנות ברוסיה, כמה שנים לאחר מכן החלה לעבוד במשרד האוצר תחת סגן שר האוצר החרדי דאז - משולם נהרי. שם נחשפה לעולם הפוליטי והצליחה להנחיל כי גם חרדיים הם אנשים מקצועים ולא 'חאפרים'.

מהעבודה המורכבת במשרד האוצר, החליטה יוסוביץ להמשיך לדאוג ליהודים בעולם ולהביא להכרה בחשיבות הקשר. כיום היא עוסקת בניהול משרד עצמאי של פרויקטים מגוונים בארץ ובעולם כשבראשם חיבור למדינת ישראל וליהודי התפוצות.

כחלק מעבודת היום יום היא פוגשת פוליטיקאים ומקבלי החלטות . והרבה שינויים והתפתחויות בנושאים שונים נזקפים לפעילותה.

כתושבת בית שמש הייתה מודאגת מהמאבקים בין הדתיים לחילונים בעיר, והיתה חלק מהגשר שמנסה לחבר את הקונפליקט המורכב המהווה את הפסיפס האנושי של בית שמש.

השנה, יוסוביץ', הייתה שותפה למהלכים בבחירות המקומיות והארציות, מתוך הבנה לצרכים של הציבור החרדי

לרגל בחירתה, חיה יוסוביץ מעבירה מסר לקוראות 'מאמע':

"העשייה שלי היא עשייה מקצועית , אני אוהבת לעבוד בשקט ומאחורי הקלעים. מתמקדת באיכות ובנושאים חשובים באמת. בשנים האחרונות אני מקדמת את הקשר של מדינת ישראל עם התפוצות כל מה שיעזור לקשר חיובי עם התפוצות. אני עובדת גם בקהילות שם וגם בתוך המשרדים הממשלתיים.

מובילה תהליכים ומיזמים לקידום ארגונים ותהליכים בעולם היהודי בארץ ובעולם".

"אני מקדמת את המיזמים בשיתוף מומחים מובילים בתחומים בזירה הפיננסית הממשלתית והחברתית וחברה בוועדות מובילות, ההישגים מוכיחים כי יש מקום לנשות מקצוע מהמגזר החרדי להשפיע על מדיניות בכל זירה רלוונטית בלי לוותר על ערכים".

חיה יוסביץ

נועה ירון דיין

נועה, בת ה-47, נולדה בגבעתיים למשפחה חילונית, חזרה בתשובה, והפכה להיות אחת הנשים המוכרות בתחום התקשורת, הכתיבה והספרות בישראל, כאשר כתבה ספרים והגישה והנחתה מספר תכניות מוכרות.

את תהליך החזרה בתשובה, התחילה עם יובל דיין, איתו התחתנה וביחד הפכו להיות "הפנים המוכרות" - של עולם התשובה בישראל, עד שיובל דיין החליט לשוב אחורנית לפני תקופה קצרה. השניים התגרשו לאחרונה ונועה מגדלת את שבעת ילדיה בתל אביב.

כיום, נועה מרצה ומופיעה בפני נשים בכל רחבי הארץ, ועורכת נסיעות המוניות לנשים אל ציונו של רבי נחמן מברסלב באומן שבאוקראינה.

נועה ירון דיין כתבה ספר בשם 'מקימי' על סיפור חזרתה בתשובה, ספר שהפך לרב מכר, והחזיר את דמותה של נועה למרקע, לאחר שלא השתתפה בתכניות טלוויזיה מאז חזרתה בתשובה. גם ספרה השני "שירה גאולה" העוסק בנוער נושר, הפך לרב מכר ומהדהד בקרב אנשי חינוך ובני נוער כאחד.

חני הורביץ

חני הורביץ, בת 42, גרה בסביון ואם לעשרה ילדים. חני גדלה והתחנכה בבני ברק ולמדת ב'בית יעקב' המקומי והמשיכה בסמינר 'גייטסהד'. כיום היא נחשבת לאחת מנשות הנדל"ן המצליחות ביותר ונשואה לבעל אברך תלמיד חכם שיושב ולומד תורה כל היום.

לאחר חתונתה, החלה לעבוד בחנות "רהיטי ויזל" - של הוריה בבני ברק, כמה שנים לאחר מכן החלה ללמוד תואר באדריכלות ב'מגן', ולהתעניין בנדל"ן ואף גיששה את דרכה בתחום.

כמה שנים, לאחר מכן הקימה הורביץ קבוצת נדל"ן מצליחה והצליחה לעורר התפעלות איך אישה חרדית מבטן ומלידה הצליחה להגיע להישגים משמעותיים כל כך.

הורביץ, שלא עושה לעצמה הנחות ראתה הצלחה רבה במיזמיה, ואף הגיעה לידי כך שזכתה בפרס היוקרתי 'אשת חייל' לנשות הנדל"ן.

בשנה האחרונה החברה שבבעלותה מסרה 1,500 דירות במרכז הארץ, והיא בהליך בניה השל עוד 350 דירות ומקדמת 3,000 יח"ד, בהתחדשות עירונית . בנוסף, הקבוצה יוזמת מגדלי משרדים ומסחר באיזורים מבוקשים במרכז הארץ.

לפני כשבוע, עשתה הורביץ קידוש ד' בפעם השנייה, כאשר זכתה בפרס היוקרתי של דן אנד ברדסטריט - "אות המצוינות - האישה פורצת הדרך", בשל היותה דוגמה ומופת ליזמות.

לגולשות 'מאמע', הורביץ רוצה להעביר מסר מיוחד:

"אני מאמינה בפיתוח ובהשקעה בנדל"ן, גם למגורים וגם לכאלו שמחפשים "איפה להשקיע", בעיקר אני חושבת שחייבים להתמקד בבנייה איכותית, ביציבות ניהולית ופיננסית והעיקר זה לא לשכוח את הלקוח".

"כל אישה יש לה את היכולת ואת ההזדמנות, אך אסור להיות פזיזים וצריכים להיות מאוד מחושבים, צריך להשקיע רק באזורים שנבחרו בקפידא תוך מבט שצופה אל העתיד". מי שתקפיד על פרטי פרטים ותתייעץ טרם קבלת ההחלטות תזכה לראות בעבודתה ערך מוסף והצלחה. בנוסף, אני רוצה לאחל שנה טובה ומתוקה לכולם, שנה של הצלחות בכל העניינים".

שושי שטוב

שושי שטוב, היא לוביסטית ומנהלת קשרי ממשל בכנסת ובממשלה, יועצת לענייני חרדים בחברת "גלעד" וחברת המועצה הציבורית של ארגון 121 המנוע לשינוי חברתי לצד דמויות מפתח כגון רינה מצליח, יוסי קוצ'יק ועוד.

בת 41, אם לחמישה ילדים ומתגוררת בפתח תקווה. שושי, גדלה בירושלים והתחנכה במוסדות "בית יעקב" והמשיכה בסמינר הישן עד לחתונתה עם שלמה, בוגר ישיבת בית מאיר מבני ברק.

לאחר חתונתה, החלה לעסוק בתפקידים ציבורים, כאשר התפקיד המשמעותי בתחילת דרכה היה בתפקידים ניהוליים ב"המכללה החרדית" שהקימה וייסדה הרבנית עדינה בר-שלום.

במכללה, ניהלה שושי את מחלקת הרישום, השיווק ומערך המילגות והפכה לדמות דומיננטית ומשפיעה לצד הרבנית בר שלום שהיתה החלוצה בלימודים אקדמים לבני ובנות החברה החרדית. במסגרת עבודתה במכללה החלה לפתח קשרים מול מוקדי הכוח וההשפעה כשהיא צוברת נסיון והשפעה במסדרונות הכנסת, בוועדות השונות ובמשרדי הממשלה.

כשסיימה את תפקידה במכללה, עברה לנהל את מחלקת השיווק ב"רדיו קול ברמה" - כאשר גם שם הייתה נחשולית כאישה חרדית בתפקיד ניהולי ברדיו חרדי.

לאחר שלוש שנים מלאי עשייה ופעילות, החליטה שטוב לפרוש כנפיים, למנף את יכולותיה ולהכנס לתחום העיסוק שהיא הכי אוהבת - לובינג וקשרי ממשל, מאז היא עובדת במשרד 'גלעד לובינג" והינה החרדית היחידה בתפקיד זה כיום מייצגת שושי גופים גדולים ומובילים בישראל אל מול הממשל.

השנה, עשתה שטוב פריצת דרך בתפקידה כאשר החלה לנהל תיקים משמעותיים והפכה לגורם משפיע בניהול משברים פוליטיים ועסקיים ובמתן ייעוץ מגזרי ופוליטי לחברות המבקשות ליצור ערוצי פעולה עם המגזר החרדי.

לרגל בחירתה, שושי רוצה להעביר מסר חשוב לקוראות 'מאמע':

"זכות גדולה נפלה בחלקי להיות פורצת דרך ולפעול באופן מקצועי, תוך מעורבות אישית ותחושת שליחות, בעמדות השפעה משמעותיות לטובת הציבור הרחב בכלל והציבור החרדי אליו אני משתייכת בפרט.

"חברת גלעד יחסי ממשל ולובינג היא אחת מחברות הלובינג הוותיקות והמובילות בישראל, המתמחה במתן ייעוץ אסטרטגי בזירת הממשל. במסגרת עבודתי אני מובילה את תחומי הבריאות, החינוך, הרווחה והחקלאות. עבודת הלובינג בכוחה להיטיב עם סקטורים שלמים שקולם אינו נשמע ובמרבית המקרים אף אין באפשרותם להשיג את מטרותיהם ולחולל שינוי.

כמי שנמצאת בצומת זה, מגיעות לידיי הזדמנויות נדירות לפעול לטובת ציבור רחב בישראל, לשמש להם לפה ולדאוג לעתיד טוב יותר לילדנו".

"נבחרי הציבור מולם אני עובדת רציניים ומעמיקים ומבקשים לקדם ולמנף יוזמות חברתיות ולדאוג לרווחת הציבור הישראלי על כל גווניו. תפקידי הוא להציף נושאים חשובים ולעשות את המיטב על מנת שימצאו הפתרונות ההולמים.

המוטו שלי ושל החברה בה אני עובדת הוא עבודה בשקיפות מלאה, תוך חיפוש תמידי של העניין הציבורי המאפשר להוביל לתוצאות משמעותיות".

"בנוסף לתפקידי כלוביסטית אני משמשת כיועצת של חברת גלעד לענייני חרדים. המגזר החרדי מהווה נתח שוק משמעותי מבחינה עסקית וציבורית, כיום כמעט כל החברות המשמעותיות מבקשות לחבור למגזר זה. ההיכרות העמוקה שבניתי במהלך שנות עבודתי עם העולם החרדי, לצד הבנת התהליכים וההיכרות עם המערכות הרגולטוריות והפוליטיות בישראל, מאפשרים לי להנגיש בין העולמות וליצור שיתופי פעולה היסטוריים לטובת עם ישראל. חג שמח ושנה טובה".

טל סבג

טל סבג, בת 34, מתגוררת בפתח תקווה , ומגדלת יחד עם בעלה שלושה ילדים. מלבד ההרצאות הרבות שהיא מוסרת ומבצעת ביקורי חיזוק לנשים באומן, היא פאשניסטית גדולה בתחום האופנה. והשנה התפרסמה בזכות העסק המשגשג שלה שמוכר מטפחות אופנתיות וביגוד צנוע ומטופח.

סבג, גדלה למשפחה חילונית, לזוג הורים שהיו חירשים. היא למדה לדבר ולהקשיב בעצמה וכבר כשהייתה קטנה הייתה 'המתורגמנית' של ההורים שלה שלא ידעו לדבר בעצמם.

היא גדלה והתחנכה בבתי ספר חילוניים, וכשהגיע לגיל 18 התגייסה כיתר חברותיה לצבא. במהלך שירותה הצבאי החלה סבג להתקרב לדת ושם גם הכירה את בעלה לעתיד, כמה שנים לאחר מכן הם התחתנו - אך עדיין נשארו חילונים ובהמשך חזרו בתשובה יחד עם כל המשפחה.

לאחר שהיא חזרה בתשובה, החלה למסור הרצאות לילדים חירשים - ולאחר מכן ההרצאות שלה התפתחו וכיום היא נחשבת מרצה מבוקשת. בהמשך הרחיבה את מעגל ההרצאות והיא מארגנת מסעות חיזוק לנשים - לאומן.

העסק העיקרי שלה היום, הוא תחום האופנה, כאשר היא הצליחה לקדש שם שמיים ולגרום לכך שהרבה מסורתיות וחילוניות קנו את הבגדים שלה, כי אהבו ובזכות זה הן התלבשו בצניעות.

לרגל בחירתה, טל סבג רוצה להעביר מסר לקוראות 'מאמע':

"מערכת היחסים הטובה שלי עם עצמי החלה ביום שהפסקתי לבקר ולהיות קשה עם עצמי. זה היה היום שהתחלתי לתת יותר תשומת לב לקול הפנימי שלי מאשר לקולות שנשמעים בחוץ . למדתי שהקולות שנשמעים בחוץ הם כמו בועות סבון פוף אחד והם מתפוצצים. הקולות הנשמעים בחוץ באים הולכים ומתחלפים אבל הקול הפנימי האמיתי שלנו ילווה אותנו תמיד. תהיו נאמנים לקול הזה".

"תסלחי קודם לעצמך שתסלחי לעצמך באמת, תוכלי לסלוח לאחרים מסביבך. תפרגני לעצמך פעם ביום, כן זה מותר ובעיקר רצוי. שתאהבי את עצמך באמת תוכלי לאהוב את הסביבה שלך בלי תנאים".

שאת תצליחי לשחרר ולנקות את הכעס,טינה, מועקה על האחר ועל עצמי השפע האמיתי יגיע, כעס והקפדה חוסם שפע, מחילה ואהבה מורידה ומעצימה את השפע .תנקי את הצינור לשנה החדשה ותורידי לך שפע מבורך שמגיע לך . שאני מנקה את הכעס אני בעצן מנקה את הצינור של השפע שלי".

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

Mame לאישה הדתית