שבעה רעיונות למנות סלמון - מלך הנהר והמטבח

הדג הוורדרד הוא בעל מקום של כבוד בעולם הדגים ובמטבח שלנו, הדג הזה במילה אחת – טעים • הצטרפו אלינו לסקירה מקיפה של כל מה שהוא ומציע לנו ואף יותר (אוכל ומתכונים)

התנור הוא חברו הטוב של הסלמון (צילום: פיקסלס)

הדג הוורדרד הוא בעל מקום של כבוד בעולם הדגים ובמטבח שלנו, הדג הזה במילה אחת – טעים. לא נדרש מכבודו שום דבר וכל תוספת שנחליט לשלב עימו תחמיא לו ותפתח לנו צוהר לעולמות של טעמים חדשים. מעבר לעובדה שהוא טעים הוא גם מאוד מזין ובריא ומספק לגופנו אומגה 3, חלבונים, ויטמין B, סלניום ועוד. אז אם גם אתם מעריצים שרופים של הדג המצוין הזה, הצטרפו אלינו לסקירה מקיפה של כל מה שהוא ומציע לנו ואף יותר.

כובש אותנו גם כשהוא כבוש

כפי שציינו דג סלמון ממש לא צריך הרבה כדי להיות מעדן. כל מה שצריך הוא לפרוס אותו דק דק ולבזוק מעליו מלח גס, מעט מיץ לימון ושמן זית. על כל הטוב הזה תוכלו לפזר כוסברה קצוצה ולהעמיק את הטעמים הכבושים עוד יותר. מי שרוצה להתנסות בטעמים נוספים מוזמן להשרות את נתח הסלמון עם רסק של סלק, סוכר ומלח ליממה שלמה. לאחר מכן תוכלו להוציא את הסלמון שנצבע בגוון של ורוד עז ולפרוס אותו לפרוסות דקיקות, את הפרוסות אפשר לגלגל כמו שושנים ומעליהן לזלף בעדינות מעט גבינת שמנת. על כל היופי הזה אפשר לפזר טבעות של בצל ירוק שרק ישדרגו את המנה היפהפייה והטעימה הזו.

הגרסה המעושנת

אם יש ברשותכם מעשנה, תוכלו לנסות בה גם נתח סלמון עסיסי. היופי במעשנה הוא שאתם יכולים להשתמש בשבבי עץ בארומה שונה, ובכך להעניק גם לנתח הסלמון שלכם גוון טעם ייחודי שטרם טעמתם. טעמי העישון מחמיאים מאוד לנתח הזה ולצידו תוכלו להגיש גם שלל ירקות שעישנתם גם כן.

הישר מיפן הרחוקה

הסושי כבש אותנו לפני שנים ומאז לא עזב. אחד הרולים האהובים ביותר הוא של סלמון נא עטוף עם אבוקדו ואורז דביק או אצת נורי טעימה. בנוסף, טעמי הוואסבי, הטריאקי והסויה כל כך מחמיאים לו, שנדמה שהם נוצרו רק כדי להשתלב עימו לכדי ביס אחד מושלם שמתפוצץ בשלל טעמים בתוך הפה.

סלט אסייתי עם סלמון נא

אין כמו לרענן יום קיץ חם עם סלט אסייתי קייצי. בסלט הנהדר הזה תמצאו אטריות שעועית, קוביות של דגינו בגרסת נא, רצועות עדינות של מלפפונים ירוקים, טבעות של בצל ירוק ועלי כוסברה קצוצים. כל אלו יתעטפו ברוטב סויה מעורבב עם מעט שמן צ'ילי להקפצת הטעמים וגם עם חומץ אורז. הסלט אינו דורש הכנה ממושכת או מורכבת במיוחד והוא נהדר כארוחת צוהריים או ערב קלילה. דווקא עכשיו בימי הקיץ הלוהטים הסלט הזה הוא משב רוח מרענן וטעים במיוחד.

גם בגרסה חריפה אש

נכון שכשחושבים על סלמון לא מיד קופצת לראש האפשרות להכין ממנו דג חריף, אבל תאמינו או לא חריף ממש הולם את הדג הוורוד הזה. אל תפחדו להכין ממנו דג חריף חריף מלווה בפלפל אדום וצי'לי עם הרבה כוסברה ולימון כבוש. כל מה שאתם צריכים עכשיו זה חלה גדולה שלא תיגמר לעולם וזוג מכנסיים רחבים. .

פסטה עם טוויסט

כשחושבים על דג סלמון ופסטה, לרוב חושבים על המנה המוכרת שבה יש רוטב שמנת שעוטף אותו ברכות מלטפת. אבל ישנן גרסאות נוספות ואף מעניינות יותר לשילוב של מלך הדגים בפסטה. למנה המיוחדת הזו תזדקקו לפסטה כמובן. את הפסטה החמה תניחו בצלחת הגשה ועכשיו לקסם – את כל שאר המרכיבים של המנה תניחו על גבי הפסטה החמה והיא כבר תעשה את כל העבודה. קצת עלי רוקט, שום כתוש קצת תבלין של פלפל צ'ילי אדום וחריף, מיץ מלימון טרי וכמובן נתחי הסלמון הטריים. ערבבו הכול היטב ויש לכם פסטה חלומית שכדוגמתה טרם טעמתם.

התנור הוא חברו הטוב של הסלמון

שלל המתכונים שניתן למצוא כדי להכין סלמון בתנורהם אינסופיים. כפי שציינו מדובר בדג שלא צריך להתאמץ וכל מה שנשדך אליו רק יהפוך אותו לטעים יותר. הסלמון יכול להיכנס לתנור ממש כך כפי שהוא ללא שום תוספת או תיבול ולצאת מדהים או לשכב יממה במרינדה אסייתית ולצאת מדהים או להתעטף בציפוי קראנצ'י ולצאת מדהים או לשפוך עליו שילוב של טעמים מתוקים כמו דבש, מייפל או סילאן ו... ניחשתם נכון הוא יצא מדהים. לכן אם חשקה נפשכם בחתיכה של דג – זה בדיוק הדג בשבילכם.

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר