ציפור(ן) נפשה: הכירו את הקוסמטיקאית שלא מורחת לק

כיצד מגיעה אישה חסידית מביתר עילית, החובשת מטפחת וכפי שהבנתם, הסנדלר הולך יחף והיא בעצמה איננה מורחת לק, לשדרג יום יום את המראה של לקוחותיה? האם מותר לטבול עם ג'ל ואיך גורמים לו להחזיק מעמד כמה שיותר? ראיון חג מיוחד עם סודות מאחורי הקלעים (יופי)

שרי ברינר שיפמן | כיכר השבת |
אילוסטרציה. למצולמת אין קשר לכתבה. (צילום: shutterstock)

אם תתקלו ברחוב ברבקי (הפרטים המלאים שמורים במערכת), 26, חסידית מבטן ומלידה, נשואה ואם לשתיים מביתר עילית (גבעה B, אם אתם ממש סקרנים), תניחו כי היא גננת, צלמת ילדים או עקרת בית חרוצה. אבל רבי הורה לנו לא להסתכל בקנקן אלא במה שיש בו ורבקי היא ההוכחה החיה לכך. כן כן, היא קוסמטיקאית מזן מיוחד. למרות שבנותיה מתחנכות בבית ספר שהשפה המדוברת בין כתליו היא אידיש ובשיחת הטלפון שלנו קשה היה להתעלם ממתיקות קריאותיהן ברקע ל"מאמי" שתבוא לשחק איתן, היא עושה חיל ולא נופלת מהמוני קוסמטיקאיות שאצלן ביקרנו (ואואו, כמה ביקרנו).

***

תקופת החגים היא שעתן היפה של המניקוריסטיות. מבוקר עד ליל הן עובדות במרץ ומדי שנה בזמן הזה אלפי רופאים, עורכי דין ומתכנתים מלינים על כך שכל מאגרי הידע האינסופיים שברשותם והכישורים שרכשו לא יניבו להם משכורת חודשית כמו זו שמרוויחות המניקוריסטיות בשבוע אחד בלבד. וכל אחת מאיתנו שנזכרה מאוחר מדי, ברגע האחרון, מכירה היטב את התחושה החמוצה של כניסה לפסח, ראש השנה או סוכות בציפורניים מוזנחות.

אז בין תור לתור, רבקי נעתרה לבקשתי לענות על כמה שאלות לגבי הג'וב שלה, הקליינטיות וטיפוח של אישה חרדית בשנת 2019. האמינו לי, אנחנו לא יודעים מאום.

רבקי, קודם כל, קושיית מיליון הדולר, איך מישהי כמוך נכנסת לתחום הקוסמטיקה?

"תמיד אהבתי למרוט שיער ולסדר גבות לאחיות שלי, אבל לא חשבתי לעסוק במשהו שקשור לעולם הזה כי לא היה ביקוש. כבחורה, לקחתי קורס גרפיקה כדי להעביר את הזמן וכנראה שלא סתם - זו בחירה שדי מסבירה את העיסוק הנוכחי שלי, גם הוא, באומנות. בהמשך התחתנתי וכשהילדה הראשונה שלי נולדה, התקשיתי למצוא לה סידור".

"היא היתה בכיינית לא קטנה ושלוש מטפלות סירבו לשמור עליה", היא ממשיכה. "אז היא היתה איתי בבית עד גיל שנתיים ואז התחלתי עם שעוות ובהמשך למדתי לסדר ציפורניים וכו'. תמיד רציתי לעבוד מהבית כי בילדותי, אמא שלי לא היתה בבית ימים שלמים. היא עובדת כאחות בבית חולים, אחראית מחלקה, יצאה בשש בבוקר וחזרה בארבע. רציתי שאצלי זה יהיה אחרת".

איך המשפחה מקבלת את העיסוק שלך?

"בתחילה אמא שלי באמת התקשתה לקבל את זה. אני לא צריכה לספר לך איך נתפסת מריחת לק בחוג שלנו ועוד לנשים אחרות. עם כל הקדמה, היא עדיין טאבו, אבל לאט לאט היא התרככה, הבינה שזו הפרנסה שלי ובלעה את הצפרדע".

מי נמנות על קהל הלקוחות שלך?

"כולן. חסידות, ליטאיות, נשות אברכים, ספרדיות ואפילו כאלו החובשות "טיכל". יש לי לקוחה שמשתייכת לחסידות תולדות אהרון ומתברר כי עולם המושגים שלה ושל רבות שכמותה רחב יותר מזה של נשים 'מודרניות'".

במודע או שלא, רבקי היא חלק ממהפכה. כזו שמתחוללת בציבור שלנו, האדוק, בעשור האחרון. העידנים משתנים בקצב מסחרר ומה שנחשב פעם לבעייתי, הפך היום לנורמטיבי. זרועות תעשיית הביוטי הבינלאומית חדרו גם אלינו וההתעסקות בחזות שלנו מכלכלת לא מעט רשתות אופנה, סלוני פאות וכן, גם מכוני יופי. נרצה או לא.

כביסוס לדברים, רבקי מציינת שהתחרות באיזור מגוריה, מעוז החרדיות, עצומה, ורק בבניינים הסמוכים למשכנה יש לה כמה מתחרות.

בתוך חדר רחב ידיים, המאובזר ומעוצב בקפידה, השוכן בדירתה המתוקתקת בתוככי עיר התורה בהרי יהודה, יושבת רבקי עם מטפחת המעטרת את ראשה בקביעות וגרביון 40 דנייר ובעצמה מודה כי הפער בין הופעתה החיצונית למשלח ידה אינו זר לה ולא מעט מלקוחותיה מרימות גבה כשהן פוגשות בה לראשונה. הן מצפות לראות גברת מגונדרת, דמות אחרת, שונה בתכלית מרבקי, יותר כמו לריסה, טטיאנה, אורטל או סיגלית, אך לאחר דקות בודדות של פטפוט עימה, הן מבינות כי הן אלו המקובעות ולא היא.

***

על מערכת היחסים השוררת בין מניקוריסטית לקליינטית שלה, ניתן לכתוב ספר עב כרס. בקליניקה אנו פורקות את כל הטרדות והצרות שבחיינו ויודעות כי האינפורמציה שחשפנו, תשאר נעולה בכספת ליבה של המטפלת שדואגת גם לנשמה שלנו ולא רק לגוף, באופן ניטרלי ונקי.

רבקי, באילו סיפורים מיוחדים נתקלת בעבודתך?

"יש מקרה שעד היום טרם התאוששתי ממנו ולא אשכח את דפיקות הלב המואצות שחוויתי כששמעתי אותו. סיפרתי ללקוחה על מכרה שלי שמתגרשת והיא, בתגובה, ענתה בנוכחות ביתה כי גם היא רוצה להתגרש. הייתי בשוק ולא ממש ידעתי איך לעכל את הפצצה הזו שהיא הטילה. בטיפול הבא היא כבר הגיעה לבד וסיפרה לי כי בעלה מכה אותה וכי היא סובלת מלילות ללא שינה. היא שאלה לעצתי וממש תלתה בי תקוות שאעזור לה, אז נתתי לה מספר טלפון של קואוצ'רית שלשמחתי היה ברשותי, שתסייע לה".

"ללקוחות אחרות", היא מוסיפה, "אין ילדים כבר הרבה שנים והן אמנם לא משתפות יותר מדי, אבל עדיין, את מרגישה את הכאב שלהן. תראי, לפעמים נשים באות במצבי לחץ ואז מתגלים כל מיני דברים. כמובן שחסיון אצלי זה אלף בית ולמזלי, אני יודעת לעשות את ההפרדה ולתמוך בלקוחות, אך לא לקחת את סיפוריהן קשה מדי כי אחרת לא אתפקד, אז אני עושה מה שאני יכולה".

יש לך מחשבות על התרחבות?

"מאז ומתמיד חלמתי להיות מיילדת ולא האמנתי כי אוכל לעמוד בשעות הלימודים הרבות שנדרשות לשם כך, אז עכשיו אני לומדת להיות תומכת לידה, שזה קרוב. לא יודעת לאן יוביל אותי הגורל. כרגע אני משלבת בין לימודים לעבודה".

חדר העבודה של רבקי.

איך באמת עושים את זה עם בית, בעל וילדים?

"הכל מתחיל ונגמר בכוח הרצון. אני לא עושה לעצמי הנחות וכמובן שזה לא עובד בלי הפרטנר שלי שנמצא שם ומוותר על זמן איכות זוגי בערב, כמו למשל בימים אלו, שזו תקופה עמוסה, כדי שאוכל לעבוד גם עד שתיים לפנות בוקר. זורמים ומסתדרים".

שאלת השאלות, האם מותר ללכת למקווה עם לק ג'ל?

"אינני מתיימרת להיות פוסקת ולהביע דעה בעניין. שכל אחת תעשה שאלת חכם ותחליט מה נכון לה".

האם לק ג'ל גורם לפטרת?

"זה מיתוס שכדאי להפריך. אם מחטאים היטב את הכלים בין טיפול לטיפול, אין סיבה להידבק בפטריה. לא סתם הומצא הביטוי 'כפטריות אחרי הגשם'. אין לנו שליטה על התופעה. חשוב לציין שפטריות קורות בבניה ובג'ל פחות. ג'ל אפילו שומר על הציפורניים".

לסיום, תני לנו טיפים, איך שומרים על ציפורניים חזקות?

"כלל ברזל: לעולם אל תסירו לק ג'ל לבד בבית. אל תתעצלו, בואו ותנו למומחית לעשות את העבודה בצורה מקצועית עם הציוד הנכון. הסרה לא נכונה מחלישה ושוברת את הציפורן".

ואיך שומרים שהג'ל ישאר במיטבו לאורך זמן?

"יש ציפורניים יותר שומניות ויש פחות. לק ג'ל אמור להחזיק בסביבות שלושה שבועות. חשוב לשמור לא לפתוח פחיות קולה ולא לגרד את הציפורן ולהתעסק איתה - זה פותח את הקצוות וגורם לנפילה של הלק. ניתן לבשל ולנקות כרגיל, אך מומלץ להשתמש בכפפות והעיקר, שיהיה לנו חג שמח".

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

Mame לאישה הדתית