נותר לכן דבש מהחגים? מרחו אותו על הפנים

הדבש הקלאסי שכיכב על השולחן בכל ארוחת חג שערכתן בתקופה האחרונה, יכול לעשות הרבה יותר מהקלה על שפעת. החומר הדביק הזה יכול לעשות לעורכן פלאים. הנה 5 כאלו (יופי)

מאמע | כיכר השבת |
(צילום: shutterstock)

אנו יודעות שהמזווה שלכן מלא באבני חן נסתרות לטיפוח העור (שמן קוקוס, שמן זית וסודה לשתייה, אם נזכיר כמה מהן), אבל תנו לנו לספר לכן שהדבש הקלאסי שכיכב על השולחן בכל ארוחת חג שערכתן בתקופה האחרונה, הוא עוד מוצר שיכול לעשות לעורכן פלאים. אתן בטח כבר יודעות שהחומר המתוק הזה יעיל בטיפול בהצטננות ובהוספת לחות לשיער, אך ישנם עוד כמה יתרונות של מריחת דבש על הפנים, שתגרום לכן לדבוק בו, תרתי משמע.

מדוע דבש כל כך טוב לעור?

נתחיל עם היסודות: דבש מיוצר באופן טבעי על ידי דבורים שאוספות צוף מפרחים ומאחסנות אותו בחלות דבש, כדי ליצור את הנוזל המתוק והסמיך שאנחנו מכירים ואוהבים. הנוזל הזה מלא בכ-300 מרכיבים המסייעים לעור שומני וגם יבש - חלקם ידועים יותר כמו ויטמין B, סידן, אבץ, אשלגן וברזל. הדבש עשיר בנוגדי חמצון, הוא אנטי בקטריאלי ובעל פעילות אנזימים המסייעים לגרום לעור שלכן לזהור.

איזה סוג דבש הוא הטוב ביותר?

"הדבר המדהים בדבש הוא שלכל הסוגים יש תכונות נהדרות באמת, כך שהוא מרכיב מדהים המומלץ לשימוש ברוב צורותיו", אומרת ליאנה קוטרון, קוסמטיקאית בכירה.

ככל שהדבש כהה יותר, כך יש לו יותר נוגדי חמצון ולכן מומלץ להשתמש בדבש גולמי לא מפוסטר. אבל יש כל כך הרבה זנים בחוץ (כתוצאה מהפרחים והגיאוגרפיה), כך שדבקות בסוגים אורגניים זה כלל אצבע טוב.

ועכשיו, חמישה יתרונות של שימוש בדבש על הפנים:

1. ניקוי יומי מושלם

יתכן שהגיע הזמן לרענן את שטיפת הפנים היומית שלכן. נוגדי החמצון של הדבש, תכונות החיטוי והאנטי-בקטריאליות הופכות את המרכיב הזה ליעיל במלחמה באקנה. הוא יפתח את הנקבוביות שלכן ויעזור להיפטר מאותם ראשים שחורים מציקים וימלא את העור שלכן בלחות כל היום.

פשוט הרטיבו את הפנים שלכן במים חמים, השתמשו בערך ב-1/2 כפית דבש ועסו אותה על הפנים בתנועות סיבוביות. תנו לחומר לשהות על הפנים במשך 30 שניות לפני שטיפתו והמשיכו כרגיל בשגרת טיפוח העור שלכן.

2. פילינג טבעי

תוכלו להיפרד מעור מגורה ומגרד בעזרת מסיכת פנים של דבש וקילוף פילינג בעדינות. ניתן לשלב חומרים נוספים (אבוקדו, לימון או חומץ תפוחים) כדי לשדרג את הרוטינה.

כדי לעשות זאת בעצמכן, התחילו בניקוי הפנים כרגיל. לאחר מכן, מרחו שכבה דקה של דבש על עורכן והשאירו אותה במשך 8 עד 10 דקות לפני שטיפה במים חמים וטפיחה על פנים יבשות. השתמשו בו פעם או פעמיים בשבוע לקבלת תוצאות מקסימליות.

3. נהדר לטיפול באקנה

אם הניקוי והפילינג הם אינדיקציה כלשהי, דבש טוב בכל דרך במלחמה באקנה. היתרונות האנטי דלקתיים שלו עוזרים בהסרת עודפי שמן מהשטח ואם מורחים עליהם דבש כל יום, הוא יאזן את החיידקים בעור. השתמשו בו כטיפול נקודתי להרגעת התפרצויות של פצעים ואפילו כדי להקל על מצבי עור אוטואימוניים כמו אקזמה או פסוריאזיס. תכונות הריפוי בדבש עוזרות לעור לתקן נזקים מהר יותר.

4. קרם לחות מזין

אם הנטיה של עורכן היא להיות יבש או מגרד, למריחת דבש יכולה להיות השפעה מרגיעה. "דבש נלחם בנזקים ובזיהום רדיקלים חופשיים עם תכונותיו נוגדות החמצון והוא ממש נהדר למתן הידרציה לעור, שתחליק ותרכך את גוון העור שלכן", מסבירה קוטרון.

5. מצוין לאנטי אייג'ינג

הפרוביוטיקה, נוגדי החמצון, החומרים המזינים והאנזימים בדבש פועלים יחד להזנת ושמירת העור. הוא שומר ובונה מחדש לחות, מבלי להפוך אותו לשומני או ליצור גירוי כלשהו. אמנם זה לא מבטל לחלוטין קמטים, אבל זה מצמצם את המראה שלהם ונוגדי החמצון עוזרים לטפל בכל נזק וזה מה שיכול להוביל לסימני הזדקנות גלויים.

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

Mame לאישה הדתית