לא רק לקטנטנים

13 שימושים מפתיעים לשמן תינוקות

הידעתם שניתן להשתמש בשמן תינוקות על עור מבוגר? אבל חכו, לא זה השוס: הוא גם מרכיב יעיל שיש בבית לניקוי פינות שונות, להסרת פלסטרים ומדבקות בקלות, להרגעת עור יבש ועוד (בית וסטייל)

יעל קלצקין | כיכר השבת |
(צילום: shutterstock)

שמן תינוקות אינו מיועד רק לתינוקות. לא רק שניתן להשתמש בחומר העדין והמרגיע הזה על עור מבוגר, אלא שהוא גם מרכיב יעיל שיש בבית לניקוי, הסרה ועוד.

אבל רגע, ממה בעצם מורכב המוצר המופלא הזה? רוב שמני התינוקות המסחריים מכילים שמן מינרלי (בדרך כלל 98 אחוז) ובישום (2 אחוז). שמן מינרלי הוא מרכיב נון-קומודוגני (כלומר, הוא לא סותם את הנקבוביות) שיוצר מחסום לעור שלכם מפני זליגת לחות. לכן הוא עוזר לשמור על עורם העדין של תינוקות כל כך רך וחלק. אבל זה לא כל מה שהוא יכול לעשות. הנה 13 שימושים לא קונבנציונליים בשמן לתינוקות, לאנשים בוגרים ולא רק לטף:

1. הסרת טבעות

בין אם זה קורה עקב נסיעות ארוכות, הריון, גלי חום או סיבה אחרת לגמרי, לפעמים טבעת פשוט נתקעת על האצבע. אאוץ'. להלן פתרון מהיר: לעסות מעט שמן תינוקות סביב האצבע ובזהירות לשחרר את הטבעת. סה טו.

2. הרגעת עקבים סדוקים

כפות הרגליים שלכם נראות מעט יבשות יותר מהרגיל? יש למרוח מעט שמן תינוקות על העקבים לפני השינה ואז לשים זוג גרביים כדי לאטום את הלחות. לכו לישון ואתם תתעוררו לכפות רגליים רכות וחלקות יותר. חלומות מתוקים.

3. נקיון וילון המקלחת

לא משנה כמה אתם שקדנים בניקיון הבית - טחב אוהב להסתובב על וילון המקלחת שלכם. היפטרו מכל הזוהמה הזו על ידי קרצוף הווילון או דלת המקלחת שלכם עם מעט שמן תינוקות. לאחר מכן יש לשטוף במים ואז לנגבם, בכדי לקבל מראה חלק.

4. התרת קשרים בשרשראות

שמתן את שרשרת התליון האהובה עליכן בתיק לפני כמה ימים ועכשיו היא סבוכה ומלאת קשרים. אל דאגה - פשוט שפכו טיפה או שתיים של שמן על הקשר והשתמשו בסיכת תפירה כדי להתיר אותו.

5. הברקת מכשירי נירוסטה

דלת המקרר שלכם מטונפת. נגבו אותה עם מעט שמן תינוקות על מטלית רכה, כדי להסיר כתמי טביעות אצבעות וכתמים אחרים. (הטריק הזה יעבוד גם על כרום.)

6. הסרת שומן מהידיים

עבדתם קצת על המכונית שלכם ועכשיו הידיים שלכם שחורות להחריד. אל תנסו להוריד את השומן הזה עם מים וסבון, אשר יפשיטו את הידיים מהשמנים הטבעיים שלהם. במקום זאת, יש למרוח את הידיים במעט שמן תינוקות כדי להסיר את השומנים המיותרים ולהשאיר את הלחות הנצרכת.

7. שימון עץ

יש לכם מגירה דביקה או דלת חורקת שמשגעת אתכם? פשוט השתמשו בטיפה או שתיים של שמן תינוקות כדי לשמן את הצירים.

8. הסרת פלסטרים ותחבושות

הסרת פלסטרים היא עניין כואב - במיוחד לקטנטנים. הקלו על העניינים על ידי שפשוף שמן תינוקות על האזור סביב התחבושת, המתנה של מספר דקות ואז הרמה שלה בצורה חלקה. טא-דה! אין כאב.

9. ... ומדבקות

בין אם הילד שלכם כיסה את חלון המכונית שלכם או קניתם כוסות חדשות, אתם יכולים להשתמש בשמן תינוקות כדי להקל על היפטרות מהתווית הדביקה עליהן, ללא כל שאריות.

10.… ומסטיקים

למעשה, מסטיק גדול הדבוק בשיער הוא בעצם טקס מעבר לילדים. לפני שאתם מכינים את המספריים, היפרדו מהמסטיק על ידי שפשוף מעט שמן תינוקות בגדלי השיער. יתכן שתצטרכו לתת לו לשבת כמה דקות ואז להשתמש באצבעותיכם כדי למשוך בעדינות את המסטיק מקווצות השיער. חזרו על הפעולה עד שהמסטיק מוסר לחלוטין.

11. יצירת חול לילדים בשיטת "עשה זאת בעצמך"

רק בגלל שהגיע החורף, זה לא אומר שהילדים שלכם לא יכולים לבנות ארמונות בחול. כל מה שצריך בכדי להכין יציקת חול קסומה שלא מתייבשת הוא קמח, אבקת צבע ושמן תינוקות.

12. הסרת צבע מהעור

אז עשיתם כמה שיפוצים ועכשיו הידיים שלכם מכוסות בסיד. בדומה לעבודה עם שומן, פניה לסבון ומים עלולה להפשיט את הידיים שלכם מלחות טבעית ולגרום להתייבשותן ולהיסדקותן. במקום זאת, עסו מעט שמן תינוקות על הידיים בכדי להסיר בעדינות כל צבע מיותר.

13. שחרור רוכסן תקוע

יש לכם רוכסן שפשוט לא זז? מרחו כמות קטנה של שמן תינוקות על מטלית ושפשפו אותו משני צידי הרוכסן בכדי לגרום לו לנוע.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר