חותמים הודעות וואטסאפ בנקודה? אתם כנראה לא נחמדים

מכירים את החבר הזה שהוא חביב במיוחד פנים מול פנים, אבל קר ומנוכר בהודעות טקסט? מעניין, הדרך שבה אתם מפסקים טקסטים וירטואליים, משפיעה על האופן בו אנשים רואים את אישיותכם ולמדע יש הוכחה (דיגיטל)

תהילה אלטמן | כיכר השבת |
(צילום: שאטרסטוק)

לכל אחד מאיתנו יש את החבר הזה שהוא קצת "טיפוס", חביב במיוחד פנים מול פנים, אבל קר ומנוכר בהודעות טקסט. האם ה"בסדר" שלו אומר שהוא באמת רוצה לצאת להליכה בערב, או שהוא נוקט בטקטיקה של פאסיב-אגרסיב כדי לא לצעוד איתכם יחד ברחוב בלילה חורפי קפוא, אלא להסתופף תחת ארבעה קירות ביתו?

זה נדמה כלא הגיוני לחלוטין, אבל הדרך שבה אתם מפסקים את הטקסטים הוירטואליים שלכם, משפיעה בעיקר על האופן בו אנשים רואים את אישיותכם. המדע אפילו הוכיח זאת.

מחקר שפורסם בכתב העת "מחשבים בהתנהגות אנושית", בתרגום חופשי, מצא שאנשים ששולחים טקסטים שמסתיימים בנקודה, נתפסים כישרים פחות מאנשים שלא עושים זאת. חוקרים מאוניברסיטת בינגהמטון גייסו 126 סטודנטים במכללה לקרוא סדרת טקסטים או תווים בכתב יד. בחילופי הדברים היה מעורב אדם אחד שהזמין חבר לאירוע והשני נתן תשובה של מילה אחת, כמו אוקיי, בטח, כן ובוודאי. למילה אחת זו הייתה לפעמים נקודה אחריה ולפעמים לא.

התוצאות לא יפתיעו את כל מי שמנסה להבין את המשמעות העומדת מאחורי טקסטים מעורפלים. המשתתפים דירגו את התגובות שהסתיימו בנקודה כפחות כנות מאשר אלו שלא הכילו אותה. ובמחקר המשך, המשתתפים דירגו טקסטים שהסתיימו בסימני קריאה ככנים עוד יותר. לתווים בכתב יד לא הייתה השפעה זהה לטקסטים מקוונים והראו כי זו בהחלט בעיה של המאה ה-21.

בהודעת החוקרים, אמרה החוקרת סליה קין: "בטקסטים חסרים רמזים חברתיים רבים המשמשים בשיחות פרונטליות. לפיכך, הגיוני כי הטקסטים מסתמכים על מה שיש לרשות הכותבים - אימוג'יס, איות שגוי מכוון המחקה צלילי דיבור ועל פי הנתונים שלנו, פיסוק".

אז אם אתם רוצים להיראות נחמדים ומהנים, פשוט כתבו "בטחחחחח!" והוסיפו תועפות של סמיילים. אחרת, סתם תחשבו כלא נעימים.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר