דיין האמת

אבל כבד: המשפיע רבי סנדר ארלנגר זצ"ל

בבית החולים 'מעיני הישועה' נפטר הגאון הצדיק רבי חזקיהו סנדר יצחק ארלנגר זצ"ל, מגדולי המשפיעים בדורנו, והוא בן 68 במותו • בימים האחרונים חלה הידרדרות במצבו (חרדים)

יענקי כץ | כיכר השבת |
רבי סנדר ארלנגר זצ"ל (צילום: בעריש פילמר)

מבית החולים מעייני הישועה בבני ברק מגיעה הצהריים (חמישי) הידיעה על הסתלקות הגאון הצדיק רבי סנדר ארלנגר זצ"ל, מגדולי המשפיעים בדורנו.

כבר יותר מעשור שהמשפיע סבל מהמחלה הקשה, ובשנים האחרונות אושפז מעת לעת בבית החולים. בימים האחרונים, חלה הידרדרות חמורה במצבו.

רבי סנדר ארלנגר זצ"ל (צילום: בעריש פילמר)

לפני כעשור היה רבי סענדר ארלנגר שרוי במצב אנוש, אולם בחסדי שמיים לאחר תפילות רבות בהיכלי התורה ועולם הישיבות הוא הבריא ושב לאיתנו.

לפני מספר שנים התגלה קריש דם במוחו והוא נאלץ לעבור ניתוח רפואי מורכב שבחסדי שמים הסתיים בהצלחה.

אביו היה הגאון המקובל רבי אברהם חיים ארלנגר זצ"ל משוויץ. חמיו היה הגאון רבי רבי אלעזר צדוק טורצין זצ"ל.

רבי סנדר ארלנגר זצ"ל (צילום: בעריש פילמר)

רבי סנדר זצ"ל היה נחשב לאחד מגדולי הקנאים לשם שמים בדורנו והשתתף בכך העצרות נגד גזירת הגיוס וחיטוטי שכבי.

המשפיע היה בוגר ישיבות פוניבז' ובריסק והיה מקורב לראשי הישיבה, וכן זכה לקרבה אצל האדמו"ר הבאר יעקב מנדבורנה זצ"ל

היה נושא דברים במשך שנים רבות בעצרות גדולות בתשעה באב ואלפים השתתפו בדרשותיו. תפילותיו היו לשם דבר ורבים נושעו בזכות ברכותיו ותפילותיו.

רבי סנדר ארלנגר זצ"ל (צילום: בעריש פילמר)

בעצרת האחרונה של העדה החרדית נגד הגיוס אמר בדבריו: "מלבד הסכנה הגדולה של הגיוס, עם ה"יעדים", "הרי ממש נופל פחד לראות תמונה כזו, של פנים חסידיות של בחור עם הפאות המשתלשלות, והוא לבוש עם מדים ר"ל, הם לוקחים ממש את הטהורים".

הרב ארלנגר הוסיף כי "כתוב בספה"ק, שהקליפה יש לה חיות מהקדושה, לכן הם לוקחים צעירים שעדיין יש להם צורה יהודית, ולוקחים אותם למקומות ההם. זה מקור היניקה של הקליפה וכחות הרע, בין באופן סגולי ובין באופן טבעי, שרואים שאפשר להיות בחור כאילו כהלכה, ולבוש מדים, וא"כ מה רע, סתם היה שטות מה שהתנגדו לזה כל השנים, כזה סוג של חששות יתירות ו'נערוון' ח"ו, כפי שרואים גם בענין חיטוטי שכבי שהיה פשוט שלחמו על כך ארבעים חמישים שנה, בהוראת רבותינו, והיום יכולים לומר שזה היה דבר של עבר, ושלא בטוח כלל שהיה צריך להילחם על כך. וכך גם בענין הגיוס, זה רק היה בזמן שהיו יכולים להילחם על כך, וזה היה דבר יפה שהמדינה הסכימה לכך, ויש להם הכרת הטוב גדולה למדינה הציונית על כך".

מלבד נושא הגיוס הוביל תקיף בנושא חילולי קברים. ומחה בעצמו במחאות רבות ובהפגנות על חילולי קברים בעיר בית שמש ובמקומות רבים ברחבי הארץ. לחם בנושא מול דיינים מוכרים וכתב מכתבים חריפים בטענה כי נבנים בניינים לציבור החרדי על קברי יהודים.

הערב בשעה 18:30, תצא הלוויתו של הגר"ס ארלנגר זצ"ל מביתו, רחוב חזון איש 83 בבני ברק. המשפחה מבקשת בשמו שציווה שמי שלא טבל - שלא יגע במיטה.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר