אומרים לך שאת לא מפסיקה להתלונן? זה לא בהכרח רע

אומרים עלינו, הנשים, שאנו אוהבות להתלונן ואכן, זה מהנה לפעמים, אך כמו כל דבר, הכל עניין של מינון ואם עוברים את הגבול, עלולים לסבול מכך לא מעט. הנה 3 סוגים של מתלוננים. איזה מהם הוא את? (דעות)

תהילה אלטמן | כיכר השבת |
(צילום: שאטרסטוק)

פגישה מתסכלת במקום העבודה הוציאה אתכן משלוותכן וכל רצונכן הוא לשבת ולנתח אותה עם הקולגה החביבה, זו שיושבת לצידכן ויודעת להקשיב מעולה. אבל לפני שאתן פותחות את הפה, שאלו את עצמכן, מה בעצם המטרה כאן? מה אתן מקוות להשיג מהתלונות הללו? וזו הסיבה: בעוד שתלונות הן דבר טוב (זו אחת הדרכים הטבעיות ביותר לבטא את הרגשות שלנו), אופן ההתלוננות יכול ליצור את ההבדל מבחינת ההרגשה שלכן אחר כך. על פי דיווח ב"ניו יורק טיימס", ישנם שלושה סוגים שונים של מתלוננים. שניים מהם בריאים, השלישי לא. אז לאיזה סוג אתן משתייכות? המשיכו לקרוא כדי לגלות:

1. "המאווררים"

אותה ישיבת עבודה יושבת לכן על הלב ובאמת יש כמה דברים שתרצו לפרוק מעליכן. המתלוננים המאווררים עושים בדיוק את זה: הם "מאווררים" את התלונות שלהם כך שלא יחלו כדור שלג מתגלגל ויגבירו את הלחץ שלהם. אחרי הכל, דיכוי רגשות שליליים יכול להשפיע על בריאותנו, כך עולה ממחקר שפורסם בכתב העת "Journal of Psychosomatic Research".

"אוורור" הוא סוג של תלונה המאפשרת לנו להכיר ברגשות אלו, להשמיע את הכעס שלנו כשהוא קשור לחוויות ספציפיות ואז להמשיך הלאה. הוא עוזר לנו לנסח את התגובות שלנו לאירוע מסוים. זהו דבר חיובי המסייע בהפחתת מתח ואם עשר דקות האוורור שלכן משולבות עם משוב של עמיתים לעבודה שיעזרו לכן להרגיש טוב יותר או להשיג פרספקטיבה, זה פשוט בונוס.

2. פותרי הבעיות

בכל סוגי התלונות המטרה היא להרגיש טוב יותר ולשחרר קיטור, אך לפותרי הבעיות יש יעד נוסף: הם רוצים למצוא פתרון שמשפר את המצב או לפחות כזה שעוזר לוודא שהוא לא יקרה שוב. ה"ניו יורק טיימס" מכנה זאת "תלונה אינסטרומנטלית".

במילים אחרות, יש מטרה ממשית מאחורי המילים שאתן מביעות. אתן זקוקות לעזרה של מישהו כדי "לתקן" את המצב ולבקש את העצה שלו, או שאתן רוצות לעשות סיעור מוחות למציאת מספר פתרונות. זהו סוג המתלונן הטוב ביותר מכיוון שיש לתלונותיו תוצאה צפויה ומיידית. (לפי הטיימס, זה גם מסייע להיות ברורים בהבעת המטרות מול האדם שמתלוננים מולו.)

3. המשתכנים

החברה שלכן פקפקה בלוח הזמנים ה"עמוס" שלכן. אתן עדיין מדברות על זה שלושה שבועות אחר כך... ולא נראה שאתן מרפות. סוג זה של תלונות אינו טוב לנפש. למען האמת, בואו ונחזור לשאלה המקורית ששאלנו: מהי המטרה לשדר את טרוניותיכן? אתן מתלוננות כדי למצוא פתרון? או מתלוננות לצורך התלונה? אם בחרתם באופציה האחרונה, זה אומר שאתן יכולות להתעמק קצת יותר מדי ולתת לשליליות להפריע לכן בדרככן. יש לכך אפקט בטווח הארוך, לא רק על הבריאות, אלא גם על היכולת שלכן לבנות מערכות יחסים. (תלונה חד פעמית על אירוע ספציפי שונה מחזרה עליה שוב ושוב כמו תקליט שבור.)

שורה תחתונה: אם אתן מתכוונות להתלונן - שזה דחף טבעי ולא משהו שאתן צריכות להרגיש אשמה לגביו - חשבו, מה אתן שואפות להשיג מזה. אם התשובה שלכן מתאימה לתרחיש הראשון או השני שפורטו לעיל, אתן בדרך הנכונה.

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

Mame לאישה הדתית