דיון חירום

משרד הבריאות: לאסור התקהלויות המוניות, בגלל הקורונה

התפשטותו של נגיף הקורונה בישראל - 15 חולים ואלפי אזרחים שנאלצים לשהות בבידוד בשל חשש מהידבקות - מכניסה את מערכת הבריאות לכוננות שיא, ואולי תגרור קבלת החלטות דרמטיות (בארץ)

אלי רוטמן | כיכר השבת |
(צילום: Nati Shohat/Flash90)

בדיון חירום שיתקיים היום (רביעי) בהשתתפות ראש הממשלה, שר הבריאות ליצמן ובכירים נוספים במערכת הבריאות, צפויים האחרונים לבקש לאסור קיום אירועים המוניים - כאלו שמשתתפים בהם יותר מ-2,500 בני אדם.

עוד בוחנים במשרד, את האפשרות לצמצם פעילות בתחבורה ציבורית, ואף לסגור מוסדות חינוך במקרים מסוימים. במקביל, בבתי חולים בארץ נערכים לפתיחת מחלקות בידוד נוספות.

כמו כן, לפי 'חדשות 12', במשרד הבריאות שוקלים להמליץ להרחיב את הנחיות הבידוד הביתי לחוזרים ממדינות חדשות, שבהן התפרץ נגיף הקורונה לאחרונה, דוגמת ארה"ב, צרפת, גרמניה, ספרד, שווייץ ואוסטריה.

על רקע זה, אזרחים רבים מדווחים כי פניותיהם בענין למד"א ולמשרד הבריאות אינן נענות. מתבבר, כי המוקדים הייעודיים בנושאי הנגיף, קרסו מעומס פניות.

מדוברות מד"א נמסר: "‫עומס נוצר במוקד 101, בשל פניות אזרחים שמתקשרים לברר פרטים כלליים בנושא הקורונה. חשוב לדעת: רק במקרים בהם מופיעים סימטומים של חום, שיעול או קשיי נשימה, יש להתקשר למוקד 101 של מד"א‬. להנחיות נוספות, לרבות בדבר אופן בידוד ביתי, יש להיכנס לאתר משרד הבריאות או לחייג למוקד משרד הבריאות בטלפון 5400, או למוקדי קופות החולים".

בתוך כך, חברת התעופה אל על החלה בפיטורי דיילים ודיילות בצל המצב הכלכלי הקשה שנגרם, עקב הביקושים הנמוכים וביטול קווי טיסה עם התפשטות נגיף הקורונה ברחבי העולם והמלצת משרד הבריאות בישראל לא לטוס בכלל. עובדים זוטרים בחברה קיבלו מכתב, בו נאמר: "החברה נאלצת לשקול סיום העסקתך בחברה, זאת נוכח משבר הקורונה העולמי והשלכותיו המיידיות על החברה".

כזכור, מוקדם יותר היום פרסם המשרד את המקומות בהם הסתובב נער בן 15 שבגופו התגלה נגיף הקורונה לאחר ששב מאיטליה, בהם אצטדיון בלומפילד, כך שכל השוהים לצידו ביציע באותה עת, כ-5340 איש, ייאלצו להיכנס לבידוד.

במהלך הצהרים צפויה כאמור להתקיים הערכת מצב מקצועית במרד הבריאות, בנוכחות השר ליצמן וראש הממשלה נתניהו, ובסיומו יוחלט אם להרחיב את ההגבלות, בשל התפשטותו המואצת של הנגיף ברחבי ישראל.

עד כה, כפי שדווח, התגלו 15 חולים בנגיף, רובם אזרחים ששבו מאיטליה או מהספינה מול חופי יפן, וחלקם כבר כאלו שנדבקו מהם.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר