זינוק במספר החולים

מדינה לקראת הסגר? הממשלה צפויה להכריז 'מצב חירום'

מספר הישראלים נשאי נגיף הקורונה זינק ל-193; הערכה כי ישנם אלפי חולים שטרם אובחנו - בשל כך הכוונה היא להכריז על מצב חירום במשק, שמשמעותו הישארות בבתים לתקופת מה (אקטואלי)

אלי רוטמן | כיכר השבת |
הכתבה פורסמה ב-י"ח באדר תש"פ | 14.03.20
אילוסטרציה (צילום: חיים גולדברג, כיכר השבת)

דריכות שיא בישראל, לקראת הכרזה אפשרית של הממשלה על מצב חירום כללי במשק, שמשמעותו המלצה על צמצום התנועה ברחובות עד למינימום, בעקבות המשך הזינוק במספר חולי הקורונה, העומד נכון לעכשיו על 193 - בהם שניים במצב קשה - וההערכה כי קיימים אלפי חולים לא מאובחנים.

כעת עורך ראש הממשלה דיון בנושא זה, עם שרי הביטחון, האוצר, הכלכלה וביטחון הפנים, ובסיומו ימסור הצהרה לתקשורת, בשעה 21:00.

בעקבות כך נערכו דיונים קדחתניים במהלך סוף השבוע, בזרועות השונות. כך לדוגמה בהערכת מצב שהתקיימה במשטרת ישראל נאמר כי הממשלה צפויה להכריז על מצב חירום במשק, ונאמר בה בין היתר: "במסגרת ההכרזה, יוצג כי מדינת ישראל הולכת להקטין את הפעילות במשק ב-64% למשך חודש ויינתנו רק שירותים חיוניים - מתוך הבנה כי הקטנת החיכוך באוכלוסייה תסייע בהקטנת אפשרות ההדבקה".

"המשמעות בהקטנת פעילות המשק הינה הפעלת מעין סגר נושם: אין תנועה ברחובות ומה שלא חיוני יישאר סגור. המקומות הפתוחים יהיו פתוחים על-פי דין. אם משטרת ישראל לא תוכל לטפל לבד, הצבא יסייע למשטרה או שהצבא ייקח על עצמו אחריות. צה"ל נערך לאפשרות של העברת מקל ויבנה בתי חולים גדולים/זמניים".

במקביל, במשרד הביטחון התקיים בשבת דיון היערכות להפעלה אפשרית של מצב משק לשעת חירום, בהשתתפות סגן הרמטכ"ל, המל"ל והרשות לחירום לאומי (רח"ל).

רשות החירום הונחתה להשלים את מיפוי המתקנים החיוניים במדינת ישראל ולהחל היערכות לאפשרות של הפעלת משק לשעת חירום. ההמלצות יוצגו לשר הביטחון בדיון הבא.

כמו כן, השר הסמיך את מנכ"ל משרד הביטחון לניהול פרויקט מלוניות הבראה קהילתיות (מתקני בידוד משותפים), בתיאום עם פיקוד העורף ומשרד הבריאות, כאשר היעד הוא לפתוח את המלונית הראשונה בהקדם האפשרי, ובשאיפה במהלך השבוע הבא. מערכת הביטחון נערכת לפתיחת המתקנים בהתבסס על בתי מלון ריקים ובתפעול מערכת הבריאות בשיתוף פקע"ר.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר