הישראלים לחוצים

חשש מ'התנפלות' המונים על רשתות המזון

הדיווחים על כוונת הממשלה לקבוע "סגר" כהתנהגות מומלצת לתושבי ישראל, בניסיון לעצור את נגיף הקורונה, צפויה הסתערות על רשתות המזון • ומה באשר למזומנים? כל הפרטים (בארץ)

דוד הכהן | כיכר השבת |
אילוסטרציה (צילום: shutterstock)

לאור הדיווחים המתרבים על סוג של 'סגר' שיוחלט כהתנהגות מומלצת לאזרחי ישראל כדי לעצור את נגיף הקורונה, ישנו צפי להגעת רבים לרשתות המזון, כדי להיערך לימים הבאים - למרות שטרם הוחלט על כך רשמית.

בעקבות כך מודיעות מספר חברות מובילות בתחום זה על הרחבת פעילותן. ברשת שופרסל יפתחו, בנוסף לסניפים שנפתחים במוצאי שבת כחלק מהשגרה, בין עשרות למאות סניפים נוספים, זאת במטרה להתגבר על העומס. בסך הכל יהיו הערב יותר מ-150 סניפים פתוחים, בהם כמעט כל סניפי 'שופרסל דיל' וחלק מסניפי 'שופרסל שלי'.

רשת ויקטורי תפתח חמישה סניפים במיוחד לאור הביקוש, בנוסף לשישה שפתוחים כרגיל בכל מוצאי שבת. רשת Be תפתח 5 סניפים הערב - בחולון, בהרצליה, בשהם, במודיעין ובאזורי חן.

מדפים ריקים בסניף 'יש' ברמת אשכול, הערב (ללא קרדיט)

רמי לוי לעומת זאת לא יפתח הערב סניפים במיוחד. בשאר הרשתות עדיין דנים אם לפתוח במיוחד עוד סניפים לכלל הציבור.

מנכ"ל שופרסל איציק אברכהן מסר: "שופרסל פועלת באינטנסיביות וערוכה עם מלאים ועושה ככל שביכולתה על מנת לספק ללקוחותיה את השירות הטוב ביותר, הן בסניפים והן בערוץ האונליין ולתת מענה לביקושים החריגים בימים אלו. כמו כן, שופרסל יוצאת בגיוס מאסיבי של כ-500 עובדים בשלב זה, לתגבור מערך האונליין וקוראת לציבור המעוניין, ליצור קשר באתר החברה".

בהמשך לבהלה זו, מנכ"ל משרד הבריאות משה בר סימן-טוב הוציא הודעה רשמית, בה ניסה להרגיע: "אזרחי ישראל, הסופרים יישארו פתוחים נקודה. אין טעם להסתער עליהם. המערכת נערכת אבל בכל תסריט אפשרי הסופרים ישארו פתוחים. אני מבקש מהציבור לנהוג באחריות ולהקשיב להנחיות הגורמים המוסמכים לכך".

דוברת ראש הממשלה מסרה הערב: "מפעלי המזון בישראל ממשיכים וימשיכו לעבוד כסדרם. יש מלאים גדולים לרשתות המזון. ייבוא המזון לישראל נמשך. כל אלה יוצרים מלאי גדול ולכן אין צורך או הצדקה באגירת מזון. כמו כן, הנגישות לרשתות המזון והפארם תמשך".

בנק ישראל הבהיר אף הוא, כי לא צפוי מחסור במזומנים בקרוב: "המערכת הבנקאית ערוכה להמשיך לתחזק את הכספומטים ולא צפוי שום מחסור במזומן. בנק ישראל מוודא שתחת כל הנחיה הכספומטים הבנקאיים יעבדו כסדרם".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר