בעלי תואר ראשון במדעי החברה? בואו להשפיע על ארגוני ענק מבפנים

סטודנטים רבים שסיימו את התואר הראשון בסוציולוגיה מעוניינים להמשיך וללמוד תואר שני בייעוץ ארגוני. מאמר זה יסביר מדוע זהו מקצוע נחשק ונדרש במשק ובנוסף כיצד אפשר לעבוד בתחום זה (לימודים, מקודם)

אילוסטרציה (צילום: PEXELES)

מהו ייעוץ ארגוני?

בארגונים רבים מעוניינים לשפר ולייעל את המערכת הארגונית כדי לקדם את הארגון ולמנוע מצוקה ולכן יש צורך ביועץ שלמד להשתמש בכלים מקצועיים כדי לעזור לארגון ולקדם את מטרותיו. מנהלי ארגון יעזרו ביועץ הארגוני כחלק בלתי נפרד מתהליכי העבודה. יועץ שלמד תואר שני בייעוץ ארגוני ישתמש בכלים הבודקים את מצב הארגון בשלב הראשון: תצפיות, שאלונים, הערכות של העובדים ועוד וכך יוכל ליצור תכנית עבודה שאותה יציג למנהל הארגון שתענה על המטרות שהארגון רוצה להשיג כדי לקבל תפוקה ורווח. בשלב הבא היועץ ינסח עקרונות שיחייבו את העובדים וירתום אותם להצלחת הארגון תוך בניית לוח זמנים ותיאור של מה הולך לקרות בארגון ומתי, מה שיגביר את המוטיבציה ושיתוף הפעולה שלהם. לאחר חצי שנה היועץ יעשה בקרת איכות ויסיק מסקנות כדי לבחון את השינוי. לפיכך, השינויים שיתחוללו בארגון יהיו שינויים לטווח ארוך ויעלו את רמת התפוקה של הארגון באופן משמעותי.

ייעוץ ארגוני - למה זה כדאי לנו ואיך מגיעים לזה?

סטודנטים שלמדו מדעי החברה לעיתים רבות מתקשים במציאת עבודה ובעיקר עבודה נחשקת שמכניסה כסף ולכן רבים מהם ממשיכים במסלול לימודי תואר שני בייעוץ ארגוני, כדי שיוכלו להתברג לארגונים כאלו או אחרים. זהו מקצוע מעניין, מגוון ומאוד אינטנסיבי. ניתן להגיע למשרת היועץ באמצעות השתלבות בחברת ייעוץ ולאחר מכן להתקדם לייעוץ ארגוני ופרויקטים גם כעצמאים. ישנה דרישה למקצוע בארגונים וחברות מכל הסוגים: עסק משפחתי, חברה פרטית, תאגיד וכל מקום אחר בו מעוניינים לרתום את העובדים להישגים ולהרים את הארגון למעלה ולמנוע מצוקה. ניקח למשל את משבר נגיף הקורונה. עסקים רבים לא הצליחו להתמודד עם המשבר כי לא היו מוכנים לכך לא מבחינה כלכלית ולא מבחינה ארגונית. וכיצד זה מתקשר ליועץ ארגוני?

מהם תפקידיו של היועץ הארגוני ומהי חשיבותו?

אחד מהתפקידים החשובים של יועץ ארגוני הוא לעזור לארגונים להתמודד עם אתגרים שבהם יש שינויים טכנולוגים או חברתיים. בארגון מסוים היועץ ינחה את המנהלים ומצד שני יחזק את הצוות. בארגון אחר הוא יבנה תהליך עבודה ונהלים. אך ישנה חשיבות רבה גם לתוכנית במצבי משבר. בעקבות משבר הנגיף חברות רבות שלחו את עובדיהם לעבוד מהבית על פי ההנחיות של ממשלת ישראל. לפיכך, היכולת של המנהלים לשלוט ולנהל את עובדיהם פוחתת כיוון שהניהול נעשה מרחוק, דבר שהוא מאוד קריטי להמשך פעילותו של הארגון. כתוצאה מכך, חשיבותו וסיועו של יועץ ארגוני באותות משבר חשובה על אחת כמה וכמה.

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר