אבל בבעלזא

נדבק בקורונה: ראש הישיבה וחבר הבד"צ הגרש"י רוזנגרטן זצ"ל

ראש ישיבות בעלזא וחבר בד"צ של החסידות, הגאון רבי שמואל יששכר רוזנגרטן זצ"ל, נפטר הערב לאחר שהערב התמוטט בביתו שבקרית בעלזא והוא בן 87 בפטירתו (חסידים)

שימי שפר | כיכר השבת |
(צילום: ארכיון 'כיכר')

אבל כבד בכל ריכוזי חסידות בעלזא בארץ ובעולם, לאחר שבדקות האחרונות נפטר בבית החולים הגאון רבי שמואל יששכר רוזנגרטן זצ"ל, ראש ישיבות בעלזא וחבר בד"צ של החסידות, לאחר שהערב התמוטט בביתו שבקרית בעלזא בירושלים, בן 87 בפטירתו.

המנוח היה מגדולי התלמידי חכמים בבעלזא, ואחד החסידים הוותיקים והקרובים לאדמו"ר, בנוסף לאלפי תלמידים שעברו דרכו ותחת מרותו כראש הישיבה.

רבי שמואל זצ"ל נולד לאביו ר' אברהם דוד ז"ל, לאחר שלמד בבחרותו בישיבת חברון, התקרב מאד לחסידות בעלזא, עד שהפך לאחד החשובים בחסידות.

אחד מחסידי בעלזא מספר על ראש הישיבה: "הוא היה נוהג במשך שנים רבות לפקוד את הישיבות של החסידות, אחת לשבועיים בישיבות הקטנות, ובישיבות הגדולות מידי שבוע, שם היה מוסר שיעורי תורה לבחורים, ואף מייעץ לצוות הישיבה בנושאי חינוך".

עוד הוא מספר כי "רבי שמואל זצ"ל היה דמות מוערכת מאד בקרב כלל חסידי בעלזא, וכי כולם ראו בו כמי שאחראי על החינוך בבעלזא".

בנוסף הוא מספר כי "לפני כ- 30 שנה התמוטט לפתע ראש הישיבה כשהיה באמצע למסור שיעור תורה, ובחסדי שמיים לאחר שאחד הבחורים ביצע בו החייאה, הוא ניצל והמשיך להפיץ תורה וחסידות".

יצוין, כי בנוסף לכלל תפקידיו בבעלזא המנוח היה גם חבר נשיאות בוועד הישיבות.

כזכור מוקדם יותר הערב התמוטט ראש הישיבה, לאחר שככה"נ נדבק בנגיף הקורונה הקטלני, ובשיחה עם 'כיכר השבת' טען מוקדם יותר אחד מבני המשפחה, כי בקרב המשפחה בודקים האם העובד הזר ששהה בחודשים האחרונים לצידו של ראש הישיבה חלה בנגיף הקורונה והוא זה שגרם להדבקתו.

ח"כ ישראל אייכלר, נציג 'בעלזא' אומר על הסתלקות הגאון ראש ישיבת בעלזא: "נגדע ארז הלבנון, אוי לה אמרה ארץ ישראל כי אבדה כלי חמדתה גאונה ופאר התורה של חסידות בעלזא שר התורה חבר הביד"צ הגאון רבי שמואל רוזנגרטן זצ"ל ראש הישיבה דחסידי בעלזא".

"מרביץ תורה לאלפי תלמידים למעלה מיובל שנים, המה סעו למנוחות ואותנו השאיר לאנחות, רבבות תלמידי מוסדות בעלזא בארץ ובעולם הוריהם ומוריהם למדו תורה מפיו, מבכים מרה את הסתלקותו של צדיק בכל דרכיו, הוא היה עמוד התורה, יסוד העבודה וראש וראשון בעולם החסד המידות הטובות והענווה, אוי מי יתן לנו תמורתו".

תהא נשמתו צרורה בצרור החיים.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר