גורמי מקצוע מתריעים:

"כפפות חד-פעמיות עלולות להיות מסוכנות"

מומחים ממשרדי הממשלה השונים, כולל משרד הבריאות, מציפים בעיות העלולות להיגרם מהמשך השימוש בכפפות חד פעמיות, בו הורגלו האזרחים לאחרונה • כל הפרטים (אקטואלי)

קובי רוזן | כיכר השבת |
אילוסטרציה (צילום: חיים גולדברג, כיכר השבת)

ממכתב פנימי, שנשלח ממשרד הבריאות לבתי החולים ולקופות החולים, עולה כי "שימוש בכפפות חד פעמיות אינו מומלץ, בשל הסיכוי לזיהום שלהן".

וכך כתבו פרופ' איתמר גרוטו ופרופ' סיגל סדצקי: "במצבים שבהם נדרשת עבודה עם כפפות, כמו בעת הכנת מזון או בעבודה עם אנשים במקצועות טיפוליים, יש להקפיד על החלפת הכפפות בתדירות גבוהה ובין לקוח ללקוח".

לפי המומחים, שימוש בכפפות חד פעמיות בקרב כלל הציבור לא מגן מפני העברת זיהומים ולעתים אף עלול לגרום לתוצאה הפוכה, כך שאנשים המשתמשים בכפפות שכאלו יכולים לגרום להפצת זיהומים.

יו"ר איגוד רופאי בריאות הציבורפרופ' חגי לוין הוסיף: "שימוש בכפפות בקהילה, ללא צורך, יכול להגדיל את הסיכון להעברת זיהומים, כולל קורונה, עקב היעדר שטיפת ידיים בסבון ובמים".

ובפנייה ששוגרה מהמשרד להגנת הסביבה לממונה על בריאות הציבור במשרד הבריאות הועלתה בעיה נוספת הכרוכה בכפפות חד פעמיות: "אבקשך שתצא לציבור הנחייה משירותי בריאות הציבור להפסיק את השימוש בכפפות אלו".

לדברי אסף יזדי, סמנכ"ל במשרד להגנת הסביבה, הבעיה נגרמת בעיקר בעקבות העובדה שאנשים המשתמשים בכפפות חד פעמיות אינם משליכים אותן לפח האשפה.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר