"דרך ישרה"

שבת סד • סיכום הדף היומי עם שאלות לחזרה ושינון

'כיכר השבת' מגיש סיכום קצר וממצה של הדף היומי מסכת שבת סד', שבת, טו' אייר תש"פ, בתוספת שאלות לחזרה ושינון הדף הנלמד, בעריכת הרב ישראל ויינגולד (הדף היומי)

הרב ישראל ויינגולד | כיכר השבת |
(צילום: נתי שוחט, פלאש 90)

דף סד

א. הלימודים להו''א בשרץ 1. קילקלי וחבק, שנאמר או שק. 2. ממעט חבלים, שאינם טווי וארוג. 3. תתחטאו שנאמר במת לרבות קילקלי וחבק. 4. חבלים א''א ללמוד משרץ בק''ו להקל במת החמור, אלא מגז''ש בגד ועור.

ב. הלימודים למסקנא 1. בשרץ מגז''ש בגד ועור ילפינן מעשה עזים וקילקלי. 2. או שק, להביא הבא מזנב סוס ופרה. 3. במת מגז''ש, דא''א ללמוד ק''ו משרץ ולהרבות בטומאת שבעה.

ג. מופנה 1. שרץ, דיש לפרוך דשרץ כעדשה, אלא הוקש לשכבת זרע. 2. משתי צדדין, דמת נמי מופנה לש''ז בקרא והנוגע.

ד. הדרשות ממלחמת מדין 1. עגיל זהו דפוס של דדין, כומז זהו דפוס בית הרחם דמתרגמינן מחוך. 2. משה קצף על פקודי החיל שמא חזרו לקלקולם הראשון, ואמרו לו לא נפקד ממנו איש, והוצרכו לכפרה מפני ההרהור או שזנו עיניהם. 3. הכתוב מנה תכשיטים שבחוץ עם שבפנים, לומר שכל המסתכל באצבע קטנה של אשה כאילו מסתכל במקום התורפה.

ה. במה אשה יוצאה 1. חוטי שיער. 2. טוטפת וסרביטין התפורין לסבכה. 3. כבול ופאה נכרית לחצר, ופליגי תנאי אי בשארא נמי שרי לחצר כדי שלא תתגנה על בעלה כדאשכחן בנדה. 4. מוך שבאזנה ובסנדלה אם קשור, ובמוך שהתקינה לנדתה אפי' שלא קשור מכיון דמאיס וכן שרי כשיש בית יד, ויש שהתירו מוך בכרמלית או במיהדק אף שלא קשור. 5. פלפל לריח הפה. 6. גלגל מלח לשינים. 7. מה שנותנת לפיה כגון זנגביל. 8. שן תותבת, של זהב רבי שרי ורבנן אסרי, ושל כסף שרי לכו''ע.

ו. יוצאת בחוטי שיער, והקמ''ל 1. שלה לא מאיס. 2. של חברתה דמינה, ואפילו זקינה בשל ילדה שרי. 3. אף של בהמה. 4. ילדה בשל זקינה אסור.

שאלות לחזרה ושינון

א. הלימודים להו"א בשרץ (4)

ב. הלימודים למסקנא (3)

ג. מופנה בלימודים (2)

ד. הדרשות ממלחמת מדין (3)

ה. במה אשה יוצאת (8)

ו. יוצאת בחוטי שיער, בשל מי ומאי קמ"ל (4)

לפרטים תגובות והערות: a7653733@gmail.com

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר