סלואו פאשן

"התנועה לאופנה איטית" שתחסוך לך המון כסף

על בסיס עיקרון של "מזון מהיר" מול "מזון איטי", התפתחה בעשור האחרון תנועה שמיישמת את אותם עקרונות איטיים על תעשיית האופנה - ואנחנו רק יכולות להרוויח מכך (אופנה)

שרי ברינר שיפמן | כיכר השבת |
איפה הכסף? (צילום: William Stitt on Unsplash)

בתור מכורות לא קטנות לקניות באינטרנט, ברשתות אופנה, בשווקים, ובעצם בכל דוכן אפשרי שמציע לשדרג את חיינו עם סחורה שווה, גישה מודעת לשופינג יכולה להיות מהפכנית עבור הארון, הארנק וכדור הארץ, כבונוס.

תעשיית האופנה היא אחת התעשיות המזהמות ביותר בעולם. בשנת 2007, הטביעה קייט פלטשר את הביטוי "אופנה איטית" בז'ורנל "האקולוג'יסט", אשר השווה את עקרונותיה של התנועה לתנועת "המזון האיטי" (ההפך ממזון מהיר). כלומר, יישום של איכות טובה, סביבה נקייה והוגנות כלפי היצרנים והצרכנים בתעשיית האופנה. ואם להיות ספציפיים, "האופנה האיטית" מעודדת מיחזור בגדים, קנייה מיצרנים קטנים, ייצור בגדים ואקססוריז בבית, קניית בגדים לטווח של שנים רבות, איכות מעולה של הבגד, תנאי עבודה הוגנים ליצרנים, שמירה על איכות הסביבה, מניעת בזבוז, מניעת עודף קניות, קניית בגדים מסוג וינטג' וייצור בגדים בעלי קשר רגשי ותרבותי שגורמים לצרכן לשמור אותו יותר משימוש אחד או שניים.

כך, אישה אחת מעוררת השראה, השכילה לחולל שינוי מבורך בחייה, בהיבט הכלכלי ובעיקר המנטלי. היא פרשה מעבודה משרדית במשרה מלאה, ייסדה את "תנועת האופנה האיטית" שהיא בעצם המפתח למשימתה, וכך היא מספרת: "קניתי בגדים יד שנייה ושילמתי על ידי מכירת פריטים שלא היה לי צורך בהם באתרים ייעודיים, וכך והרווחתי לא מעט כסף".

כמעט מיותר לציין שפריטי יד שניה הם להיט לא קטן בימינו. העיתים השתנו, העולם התקדם וכיום ניתן למצוא לא מעט מכירות יד שניה שוות לכל כיס ונפש.

אז כיצד בעצם עובדת השיטה?

שלב 1: ניקיון המוות השוודי

כן, גם לכאן הוא הגיע (וכאן תוכלו לקרוא עליו בהרחבה). טהרי את הארון שלך מכל דבר שאינו מביא לך אושר יותר (חצאית עיפרון שחורה ויוקרתית במידה 36 מתקופת טרום הלידות, אנחנו מתכוונות אלייך). לאחר מכן שלחי או תרמי את כל הבגדים העודפים שלך לאתרים או עמותות שעוסקים במיחזור וסיוע למשפחות נזקקות.

שלב 2: קני בקפידה לעתיד הקרוב

המשמעות של צריכה מודעת עבור חלקנו יכולה להיות רק לרכוש חצאית ג'ינס חדשה כשהישנה שלך כבר פחות עדכנית עבורך (היי לך חצאית ג'ינס בשני גוונים), אך עבור אחרות היא פשוט להיט. בסך הכל, זה פשוט אומר לחנך את עצמך למודעות מהיכן מגיעים הבגדים ומי עמל על יצירתם.

את גם יכולה לרכוש פריטים בעלי מודעות אקולוגית העשויים מחומרים ידידותיים לסביבה.

ועצה שלנו בשבילך: הקפידי לרכוש פריטים שישמשו אותך גם בעונות הבאות, פריטי בייסיק. מעבר לכך שהם תמיד עדכניים ונראים טוב, הם לעולם לא ימאסו עלייך ואי אפשר לטעות איתם. ללכת על בטוח, זהו סוד העניין.

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

Mame לאישה הדתית