סבתוש וסבוש - עד כמה אתם מצוידים?

כידוע, אין עזרה גדולה להורים טריים כמו ביקור אצל סבא וסבתא. כשנולד נכד ראשון, עולה השאלה - כיצד ניתן להכין לקראתו את הבית, ומה צריך לקנות? הבית של סבא וסבתא, צריך להיות מאובזר כמו בית ההורים - באוכל מתאים, אמצעים למקלחת ולשינה, צעצועים ומשחקים(משפחה, מקודם)

אילוסטרציה (צילום: שאטרסטוק)

אין דבר מרגש כמו נכד ראשון. אחרי שנים ארוכות שוב נשמע קול תינוק בבית של הסבא והסבתא במהלך הביקורים התכופים. עם זאת, כנראה עבר קצת זמן מאז הפעם הקודמת שהבית התאים לילדים צעירים, לכן כדאי להתרענן – איזה ציוד יש לשמור בבית? התשובה היא שאותו הציוד שנדרש בבית ההורים, נדרש גם אצל הסבא והסבתא – חיתולים, כלי אוכל מותאמים, צעצועים ועוד. ההבדל הוא שאצל סבא וסבתא אפשר לקנות בכמויות קטנות, בהנחה שההורים מביאים איתם הרבה מהדברים הנדרשים בכל ביקור.

מה צריך במטבח?

לפני שהנכד מגיע, כדאי תמיד להצטייד באוכל המותאם לגילו. התייעצו עם ההורים לגבי האוכל האהוב, ורכשו כמות קטנה ליתר ביטחון. כך, אף אחד לא יצטרך לרוץ לסופר לאור מצב חירום בו נגמר האוכל המתאים והילד צורח. שימו לב שיש לכם כלי אוכל המתאימים לילדים - צלחות, קערות, סכו"ם וכוסות עשויים פלסטיק (בונוס אם הם בצבעים זוהרים, או עם הדפסים של דמויות מצוירות אהובות).

מתארגנים לשינה

כשהנכד נשאר לישון, צריך להיערך עם ציוד נוסף. השלב הראשון בהכנות לשינה הוא המקלחת, משימה מאתגרת עם ילדים קטנים, לכן חשוב לדאוג שכל הציוד הנחוץ קיים. עבור מקלחת יש להצטייד באמבט פלסטיק (גיגית), מספר חיתולים, מברשת שיניים ומשחת שיניים מותאמות לילדים, וסט בגדים עודף להחלפה. השלב הבא לקראת הלילה הוא הקראת סיפור לפני השינה, שלב הכרחי במיוחד אצל סבא וסבתא. לפיכך, חפשו במחסנים את ספרי הילדים הישנים שלכם או רכשו כמה ספרים בסיסיים. כך תוכלו להקריא לנכד את הקלאסיקות – "איה פלוטו", "דירה להשכיר", "מעשה בחמישה בלונים" ועוד. הפעילות תסב נוסטלגיה עבורכם וכיף גדול עבור הנכד.

לשינה עצמה, צריך לוודא שיש מיטה המותאמת לגילו של הנכד. כדאי לקנות לול עבור הנכד הראשון, והוא ישמש כמובן גם את כל הנכדים שיבואו אחריו.

פינת צעצועים

בצעצועים כמו באוכל, כדאי להתאים את הקנייה עבור גילו והעדפותיו של הנכד. לא צריך הרבה צעצועים, אבל מומלץ שיהיו מגוונים. אם שמרתם צעצועים ישנים של ילדכם, הוציאו אותם מהבוידעם. הילד ייהנה מצעצוע בן 30 שנה באותה מידה כמו מצעצוע חדש לגמרי. שמרו על הצעצועים בפינה ייעודית, ופנו מקום למשחק בסמוך לה.

אלה הם המוצרים ההכרחיים כדי להתאים את ביתכם לנכד החדש. שתפו את ההורים הטריים ברשימת הקניות, הם מכירים את ילדם הכי טוב, וידעו אם צריך להוסיף דברים נוספים בהתאם לצרכיו. מעבר לכך, זכרו שאת הדבר הכי חשוב, האהבה הגדולה של סבא וסבתא, אתם לא צריכים לקנות, וזה מה שהופך את ביקורי הנכדים לחוויה בלתי נשכחת.

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר