שאלת מיליון הפאונד: מה המשמעות של דוכסית?

נסיכה, דוכסית, רוזנת, ברונית - כל התארים הללו עלולים לבלבל. אנו יודעים שקייט מידלטון היא הדוכסית מקיימברידג' ומייגן מרקל היא הדוכסית מסאסקס, אבל מה זה אומר בפועל? הנה כל הפרטים (תרבות)

מאמע | כיכר השבת |
(צילום: שאטרסטוק)

יש המוני תארים במשפחת המלוכה, כמו נסיכה, דוכסית, רוזנת וברונית וכל המידע הזה עלול קצת לבלבל. אנו יודעים שקייט מידלטון היא הדוכסית מקיימברידג' ומייגן מרקל היא הדוכסית מסאסקס, אבל זה לא בהכרח הופך אותן לנסיכות ממשיות (יש ויכוח סביב מעמד הנסיכות של קייט מידלטון).

אז מהי דוכסית? המשיכו לקרוא כדי לקבל את כל הפרטים.

מהי דוכסית?

דוכסית היא חברת האצולה המדורגת ישירות מתחת למלך / מלכה (למעט בני המשפחה הקרובים). המונח הזה הוא הגבוה ביותר מבין חמשת שכבות האצולה, הכוללים דוכס / דוכסית, מַרְקִיז / מרקיזה, רוזן / רוזנת, וִיקוֹנְט / ויקונטית וברון / ברונית.

איך מישהי הופכת לדוכסית?

בדומה לדוכסים, הדרגה הזו יכולה לעבור בירושה או להיות מוענקת על ידי המלך או המלכה. פירוש הדבר הוא, שכדי להפוך לדוכסית, אפשר להתחתן עם מישהו ממשפחת המלוכה שמוסכם על הכל שהוא דוכס או שקיבל כבר מעמד של דוכס (כמו שמידלטון ומרקל עשו).

נסיכה יכולה להפוך לדוכסית ביום חתונתה אם יש שם תואר שאינו בשימוש. אם בת מלוכה מקבלת דרגה אחרת (כמו רוזנת), זה לא אומר שהיא לעולם לא תהפוך לדוכסית. במקום זאת, סביר להניח שהיא תקבל תואר גבוה יותר כאשר הוא יהיה זמין. (לדוגמא, כאשר מידלטון תשתדרג למלכה, אזי הנסיכה שארלוט תוכל להפוך לדוכסית מקיימברידג'.)

איך פונים לדוכסית?

בנוסף לתואר הרשמי שלה, יש להתייחס רשמית לדוכסית כ"חסדך" (your grace) וכן הדבר לגבי דוכסים.

האם גם כל הנסיכות הן דוכסיות?

למרבה הצער, לא. נסיכה יכולה לרשת את התואר "דוכסית" כשהיא מתחתנת, אבל הקידום הזה לא מובטח. מצד שני, דוכסית לא בהכרח יכולה להיות נסיכה.

ההבדל העיקרי הוא שנסיכות קשורות בדם ודוכסיות נעשות כאלו. לדוגמה, מרקל קיבלה את התואר "הדוכסית מסאסקס" כשנישאה לנסיך הארי, אך לעולם לא תהיה נסיכה ממש מכיוון שהיא לא נולדה למשפחת המלוכה.

מישהי כמו הנסיכה שארלוט יכולה להפוך לדוכסית בעתיד הרחוק, אבל הכל תלוי באדם שאיתו היא תתחתן ובאיזו דרגה היא (כלומר, דוכסית, רוזנת וכו') שניתנה לה על ידי ראש הממלכה.

כל כך. הרבה. חוקים.

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

Mame לאישה הדתית