למרות הקורונה: צרפת הגיעה לצפת בטיסה ישירה

סופר-מרקט ייחודי בעיצובה של אסתר זכרי מסטודיו העיצוב EZ Designer הצליח לייבא את חווית הקניה האירופאית ארצה - בעזרת עיצוב יוקרתי בטאצ' אירופאי שטרם נראה בענף הקמעונאות (עיצוב, מקודם)

כיכר בשיתוף EZ Designer | כיכר השבת |
(צילום: יח"צ)

אפקט 'השמים הסגורים' ונעילת שדות התעופה כמעט לגמרי, הולידה יוזמה עיסקית יצירתית במיוחד בעיר הקודש צפת: סופר-מרקט שמרגיש כמו אירופה.

מאחורי המיזם עומד איש העסקים רונן גנון והמעצבת אסתר זכרי מסטודיו העיצוב EZ Designer שהבינו שבמקום לצפות שהשמים יפתחו והטיסות יחלו לנוע למרכזי השופינג באירופה, מוטב להביא את חוויית הקניה האירופאית ארצה. הפן שעוד יותר הדליק אותם היה להביא את אירופה דווקא אל הפריפריה, צפת.

אסתר, שנולדה בצרפת, מביאה עימה רזומה עשיר בעיצוב מלונות ודירות יוקרה בארץ ובעולם. זו הפעם הראשונה שהיא הסכימה להיענות לאתגר עיצוב מיזם מסחרי שנולד די במקביל ללידתה של הקורונה.

"פחות או יותר כשהתחיל הסגר, לפני כארבעה חודשים, לקחתי על עצמנו את הפרוייקט הזה במטרה לבנות סופר בקונספט מסוג אחר; כזה שיהפוך את חוויית הקניה למשהו שאין בארץ. החלל היה מחסן ריק בגודל 2000 מ"ר והתחלתי לעצב אותו מאפס, תוך כדי שרונן, היזם, נותן לי יד חופשית להביא את ההדגשים בעיצוב שיעבירו את החוויה האירופאית שבסופו של דבר מושכת קהל לקוחות גדול הרבה יותר מ'עוד סופר'".

החלל היה מחסן ריק בגודל 2000 מ"ר והתחלתי לעצב אותו מאפס
חלל הסופר החדש לפני השיפוץ והעיצוב

תחילה ישבה אסתר על הקונספט הייחודי המשלב תצוגת שוק ועם זאת נותן תחושת ביתיות חמימה. בהמשך, עיצבה אסתר את ההדמיות הממוחשבות ולאחר מכן החלה במסע לאיסוף התמונות הנכונות שילוו את קהל הלקוחות במחלקות השונות. ארבעה חודשים לאחר מכן והסופר שמחזיק דווקא בשם העממי 'נטו חיסכון' - כבר עמד על תילו, מעוצב כדבעי. "התקנו תאורה חמה מעל מדפי הפירות, הירקות והמעדניה, זה לא דבר שעושים בארץ", מספרת אסתר. "גם המקררים לא 'לבנים משעממים' אלא שחורים בוהקים. זו אמנם צפת, אבל הטאצ' מושפע מהמקום בו גדלתי - צרפת".

קניות בסופר-מרקט זה לא עונש

"ברוך השם, יצא בול כמו ההדמיות", מחייכת אסתר.

"זה קצת מצחיק; קניות בסופר זו משימה שגרתית שרובנו עושים מידי שבוע וכל פעם מחדש היא מלחיצה אותנו ואנחנו רק רוצים לחזור הביתה, להניח את המוצרים ולשבת לנוח ממנה על הספה. זה לא חייב להיות ככה; אפשר ליהנות מחוויית קניה בסופר, גם אם מוכרחים לעשות את הקניה הזאת. הכל עניין של עיצוב שנותן בסופו של דבר תחושה נעימה ללקוח"

"זה מדהים" - ממשיכה אסתר,"כמה חוויית קניה יכולה להשתנות בעזרת בחירה בצבעים נכונים, תאורה מתאימה, תמונות מושכות של מאכלים וצמחיה שמשרה אווירה רגועה ומזכירה שוק צבעוני, אבל ממוזג. המטרה שלי היתה שהלקוחות ירגישו שהם 'מטיילים' בסופר ורק על הדרך - הם גם קונים. גם הלקוחות נהנים וגם הבעלים של הסופר מרוויח לקוחות נאמנים שחוזרים למקום שעשה להם נעים".

רוצים ייעוץ והכוונה לבית המושלם? כנסו לכאן

או התקשרו 054-2665329

Esther Zekri
Interior Designer

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר