"אני עוזרת למלא ילדים והגדולים שלי לא חיים איתי"

השבוע, ב"נפלאות בפרשה", פגשנו את חני ליפשיץ, שליחת חב"ד בנפאל, לשיחה בגובה העיניים. בדרכה הציורית היא סיפרה על הפערים שיש בין העולם המערבי המוכר, לבין החיים בנפאל (אקטואליה)

מירי שניאורסון | כיכר השבת |
(צילום: יוחנן בלייך)

רק שומעים את שם הפרשה, מקץ - וכבר מצפים שיגיע הקץ, הרי כלו כבר כל הקיצין.

אנו מייחלים לכך שחנוכה לא יהיה רק נס של שמונה ימים של פח השמן, שהרי ימים אלה קשורים לשמונה העניינים שיתגלו בעתיד ויגלה כינור דוד בעל שמונה הנימים.

***

מה הסיפור האמיתי של חנוכה? האם הסיפור הוא מסירות הנפש של המכבים, מלחמת המעטים ברבים והניצחון המופלא, או שמא פח השמן הקטן שהספיק לשמונה ימים?

***

מתברר שהמערכה לא הוכרעה בניצחון בשדה הקרב. המלחמה האמיתית מתרחשת מאז ועד היום בזירה אחרת. הסכסוך היהודי-יווני שהתחיל אז ונמשך עד היום ומפיל חללים רבים/ הוויכוח האמיתי בין יהודים ומתייוונים, הוא האם התורה היא שכל נפלא בלבד או שכל מילה בה היא דבר ה׳ ממש.

סוד הניצחון חבוי במהותו של השמן הטהור, הרומז לאמונה טהורה המסתתרת בפנימיות הנשמה של כל יהודי. למרות נסיונם, לא הצליחו היוונים לטמא את האמונה החבויה עמוק בכל אחת ואחד. כל אחת יכולה לטעום מפנימיות התורה.

שליחות חב"ד נמצאות בכל מקום על פני הגלובוס – מאירות, מזמינות ומספרות את הסיפור האמיתי. הן התשובה לחשכת הגלות, לבלבול ולשקר. המעיין הנפלא של פנימיות התורה פתוח לכולן ומאיר את העולם באור של קדושה.

החושך וכוח הטומאה מתעצמים רגע לפני בוא משיח ומנסים לעכב את הגאולה. הגיע הזמן *לטעום מתורתו של משיח* -רק לפקוח את העיניים ולראות.

***

השבוע, ב"נפלאות בפרשת מקץ", פגשנו את חני ליפשיץ, שליחת חב"ד מנפאל הרחוקה, לשיחה בגובה העיניים.

חני ליפשיץ לבית פליישמן גדלה ברחובות, כבר 20 שנה בשליחות, אמא לשישה, בהם אחת מיוחדת ובונוס נוסף: עוד ילד אחד מאומץ. אוהבת לכתוב, ליצור, לנגן ולעסוק בכל מה שקשור באומנות. למדה תיאטרון הוראה ומנגנת על פסנתר. רבת פעלים!

שוחחנו על תודעת השפע והרעב בהקשר של חלומות פרעה. חני יכולה לדבר על הפער והתובנות בנושא. היא מכירה טוב את העולם המערבי ובשליחות בעולם השלישי.

היא משתפת בדרכה הציורית בפערים בין העולם המערבי בו גדלה ואותו מכירה היטב, לבין החיים בנפאל.

שאלנו אותה: מושג האושר קשור לשפע הגשמי? מה עושה אותך מאושרת כשאת נמצאת בצד של העולם המערבי ומה כשאת נמצאת בנפאל שנקרא עולם שלישי?

מה זה מקץ בשבילך ומתי נראה כבר את הקץ את הסוף לגלות?

הכותבת היא מנטורית ברוח יהודית, נשיאת נפלאו"ת, מרצה, מנחה ושליחה בתקשורת.

mirisch1@gmail.com

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

Mame לאישה הדתית