פורצים דרך חדשה

הושלמה כריית מנהרות 'הר נוף' במסגרת פרויקט כביש 16

הושלמה כריית מנהרת 'הר נוף' הכפולה, שאורכן 1.5 קילומטרים כל אחת. הכביש יהווה דרך חדשה לירושלים - מכביש 1 במחלף 'מוצא' עד סמוך לגבעת מרדכי (תחבורה)

דניאל הרץ | כיכר השבת |
(צילום: שיתוף שפיר-פיצרוטי)

במרוץ סביב השעון של עבודות כריית המנהרות הנמשכות יותר משנה ובהתאם ללוחות הזמנים, הושלמה כריית מנהרת 'הר נוף' הכפולה שאורכן 1.5 קילומטרים כל אחת. מדובר במיזם תשתית תחבורה לאומי אותו מוביל משרד התחבורה באמצעות חברת נתיבי ישראל ושותפות 'שפיר-פיצרוטי' זכייני הפרויקט. בסיומו יהווה הכביש דרך חדשה לעיר ירושלים - מכביש 1 במחלף 'מוצא' עד מרכז הבירה באזור מחלף 'בייט' הסמוכה לשכונת גבעת מרדכי ובית חולים 'שערי צדק'

ייחודיותו של הפרויקט בשיטה בה בחרה המדינה להוציאו אל הפועל - בשיתוף המגזר העסקי הפרטי, שותפות 'שפיר-פיצרוטי' אשר מממנת את הקמת הפרויקט, בתמורה לתשלום עבור 25 שנות הזיכיון בהן גם יתפעלו את מערכות המינהור והכביש. לצורך הכרייה, העסיקה שותפות שפיר-פיצרוטי מאות עובדים, בהם מומחים עתירי ניסיון בתחום המנהור מטעם חברת פיצרוטי, מאיטליה וממדינות נוספות, שעבדו בשיתוף פעולה הדוק עם צוותי המהנדסים ,מנהלי העבודה והפועלים הישראלים של שפיר הנדסה.

המטרה לפתוח את הפרויקט לתנועה עוד במהלך שנת 2022, בהתאם ללוחות הזמנים הקבועים. בין היתר השלמת כריית מנהרות יפה נוף, יציקת גשרי מוצא, השלמת מחלף רבידה כולל מבנה הבקרה והתקנת מערכות ניהול התנועה בכביש המובילות בעולם.

כביש 16 עתיד להוות כניסה מרכזית נוספת לבירה, שיחבר את כביש מספר 1 לשכונות המערביות והדרומיות של ירושלים. אורכו 6 ק"מ, הוא יכלול 2 נתיבים בני 2 מסלולים כל אחד, ושלושה מחלפים – מוצא, רבידה, וצומת בייט (ברחוב בייט, סמוך לבית החולים שערי צדק). מהירות הנסיעה המותרת בו תהיה 110 קמ"ש, ועלויות הקמתו יעמדו על יותר ממיליארד ש"ח. הכביש צפוי לשפר משמעותית את הנגישות לירושלים, להקל על עומסי התנועה ולצמצם את זמני הנסיעה.

מירי רגב, שרת התחבורה מסרה: "פרויקט כביש 16, דרך חדשה לבירתנו הנצחית- ירושלים, יביא להפחתה משמעותית בעומסים וחיבור ישיר ומהיר לגבעת מרדכי וביצועו היא חלק מתכנית רחבה אותה משרד התחבורה בראשותי מוביל. תכנית שכוללת הוספת קווים חדשים לרכבת הקלה ופיתוח תשתיות התחבורה הציבורית".

משה לאון, ראש עיריית ירושלים: "זהו הפרויקט החשוב ביותר בעיר, שער הכניסה לירושלים. עיריית ירושלים, מוריה, משרד התחבורה ונתיבי ישראל משלבים כאן ידיים ועושים היסטוריה שתשנה את רשת התחבורה העירונית, תפחית עומסי תנועה ותקל על חייהם של תושבי ירושלים".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר