דיין האמת

הרב הפסיכיאטר החרדי הנודע נפטר בגיל 90 מנגיף הקורונה

נפטר הרב אברהם העשיל טברסקי, בנו של האדמו"ר מהורנסטייפל ונכד האדמו"ר מבאבוב שנודע כפסיכיאטר וסופר שחיבר מעל ל-60 ספרים וגם הלחין נכסי צאן ברזל (דיין האמת)

דניאל הרץ | כיכר השבת |
(צילום: יח"צ)

הפסיכיאטר היהודי הנודע, הרב אברהם יהושע העשיל טברסקי, שנחשב למומחה גדול בהתמכרות לסמים, לצד היותו סופר נודע שכתב יותר מ-60 ספרים ומוסר שיעורי תורה, נפטר היום (ראשון), בגיל 90 מסיבוכי נגיף הקורונה.

הרב טברסקי היה בנש"ק, הוא בנו של רבי יעקב ישראל, האדמו"ר מהורניסטייפול ודבורה לאה בתו של האדמו"ר מבאבוב - רבי בן ציון הלברשטאם מבאבוב.

נולד במילווקי, ויסקונסין. לאחר סיום לימודי בית הספר התיכון ב-1948, למד בישיבה "הקולג' העברי התיאולוגי" בשיקגו. הוסמך כרב ב-1951. ב-1953 החל את לימודי הרפואה באוניברסיטת מרקט במילווקי, ובסיומם ב-1960 עבר לפיטסבורג, פנסילבניה.

הרב טברסקי ייסד את מרכז "גייטוויי" לשיקום מסמים בפיטסבורג, וכיהן בו כמנהל הרפואי. בנוסף, עבד במחלקה הפסיכיאטרית של בית החולים סט. פרנסיס בעיר. טברסקי הקים גם את ההוסטל "שער התקווה" לשיקום אסירים בישראל, לפי המודל שעל בסיסו הקים את מרכז "גייטוויי".

במשך עשרות שנותיו במקצוע חיבר הרב טברסקי מעל לשישים ספרי רפואה על מחלות נפשיות ועל יהדות.

הושיעה את עמך - הקפות שניות ב'הר המור' (ערוץ היוטיוב של אושרית)

כאחיו הרב מיכאל טברסקי, גם הרב אברהם ז"ל כתב מספר לחנים מוזיקליים. אחד מלחניו - "הושיעה את עמך", זכה לתפוצה רחבה לאחר שהושר בחסידות חב"ד.

על פי המסורת החב"דית בכ"ט באלול תשכ"ב, במהלך התוועדות, ניגן את השיר ר' אברהם לידר בפני הרבי, ומאז הוא התקבל בחסידות חב"ד. ניגון זה היה חביב מאד על הרבי, והוא נוגן בהקשר למצבם של יהודי רוסיה.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר