"דרך ישרה"

פסחים פח • סיכום הדף היומי עם שאלות לחזרה ושינון

'כיכר השבת' מגיש סיכום קצר וממצה של הדף היומי מסכת פסחים פח', רביעי, ה' אדר תשפ"א, בתוספת שאלות לחזרה ושינון הדף הנלמד, בעריכת הרב ישראל ויינגולד (הדף היומי)

הרב ישראל ויינגולד | כיכר השבת |
(צילום: נתי שוחט, פלאש 90)

דף פח

*אמר לעבדו שישחוט. *בע"מ באחד מחמשה ופסח שני.

א. מי שאמר לעבדו צא ושחוט עלי את הפסח 1. אם לא אמרו לו מה לשחוט, יביא טלה או גדי אע"פ שרבו רגיל באחד מהם, אם העבד שחט שנים יאכל מהראשון, וזה במלך ומלכה דדעתן קלה. 2. אם רבו אמו לו מה לשחוט והעבד שכח, הרועה יַקנה לו ע''מ שאין לרבו רשות וישחט שתים ויעשה תנאי. 3. אם רבו שכח מה אמר לו, הגדי והטלה יצאו לבית השריפה ותרוייהו פטורים מלעשות פסח שני, וזמן השכחה לל"ק לאחר הזריקה אבל קודם לכן לא יצאו וכ"ש בתערובת עורות דניכר, ולל"ב ה"מ בתערובת עורות אבל במשנתינו דשכח רבו אפילו לפני זריקה יוצא דכלפי שמיא גליא מהניא כיון שיכול להזכר.

ב. חמשה שנתערבו עורות פסחיהן ונמצא מום באחד מהם פטורים מלעשות פסח שני אף דאכתי חד לא נפיק, ומפרשינן מ"ט אינם יכולים לתקן ולהביא פסח שני 1. כל אחד יביא פסח שני, הוי חולין בעזרה. 2. כולם יביאו פסח אחד, הוי שלא למנויו. 3. יעשו תנאי שיהא שלמים, א"א משום חזה ושוק. 4. יביאו את החזה ושוק לכהן, אינו למנויו. 5. ימנו בכל חבורה כהן שלא עשה פסח, ממעט בזמן אכילת השלמים ומביאו לבית הפסול. 6. יביאו מותר הפסח, א''א להפרישו בתחילה. 7. יטרחו להביא מותר, א''א משום סמיכה, וכן חלוקים במתנותיהם דפסח בשפיכה ושלמים לכתחילה בזריקה.

שאלות לחזרה ושינון

א. מי שאמר לעבדו צא ושחוט עלי את הפסח (3)

ב. נמצא מום באחד מחמשה קרבנות מ"ט אינם יכולים לתקן בפסח שני (6)

לפרטים תגובות והערות: a7653733@gmail.com

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר